• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    STQ: ja to vzdycky delal strojne, pokud myslis vyrobu samotneho razniku, rucne se ryje dneska uz jen malokde, nejcasteji na zbrane. kombinovane to je skoro vsude, protoze se vetsinou jedna o kusovou ci zakazkovou vyrobu, nema dalsi automatizace krome samotne vyroby uz smysl protoze by se nikdy nezaplatila a dokonceni je pak rucni, coz uz je pak vetsinou jenom ocisteni, srazeni hran, lesteni atd. skutecne rucne se dneska ryji jen umelecke rytiny (nejcasteji na zbrane) a to jeste malo kde, i u umeleckych rytin to je casto 90% strojni prace a 10% rucni prace ktera tomu da ten spravny neexaktni nadech. Mluvim samozrejme o komercni vyrobe.

    Horsi to je s rezbarstvim, to se srtojne rucni rezba napodobuje velice spatne, protoze drevo klade v ruznych smerech a mistech ruzny rezny odpor a rozdil mezi strojni a skutecne rucni rezbou je mnohem patrnejsi, protoze stroj ruznou strukturu a hustotu dreva v ruznych mistech nerespektuje.
    STQ
    STQ --- ---
    JVCNC: todle se dela rucne...
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    JVCNC: tepelný zpracování neni problem to já udělám,... velký cca 6x6mm, už jsem dostal radu na ID Bublinky... hloubka reliefu je třeba aspon 3mm...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    WOJTYLA: to zalezi od velikosti ktera z puvodniho dotazu neni zrejma, kdyz to je male tak se da i rucne, pak potrebujes rytce, coz se dneska shani uz hur nez CNC (jestli se ale nepletu tak tu na nyxu aspon 1 byl), jestli to je znaceni do nozu, tak to nemusi byt ani moc vystouple, tudiz ani moc casove narocne ani pro rytce ani pro cnc. Chtelo by to pak asi i zakalit aby to neco vydrzelo, coz udela zmeny ve vyberu materialu, ne kazda ocel je kalitelna, co je vhodne na razniky se da dohledat v tabulkach v urceni pouziti u trid materialu.
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    JVCNC: měl jsem namyslim spíš nekoho kdo to udelá ručně... i když vlastně nevim proč?:-) mely by na tom bejt dve "loga" nebo značky nožířský...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    WOJTYLA: jak velke a co na nich ma byt..? to se pak radi tezko, nejspis ale hledas nekoho s ne uplne domaci cnc frezkou (napr nastrojarny nebo obecne firmy kere se zabyvaji zakazkovou vyrobou na cnc a maji stroje dost schopne chroupat i nastrojovou ocel), prestoze takovi lide byvaji inteligentni, porad jeste neumi cist myslenky, takze doporucuji pripravit i nejaky vykres nebo 3d model a az pak teprve poptavat, kdyz neni jasne co presne po nich budes chtit, tezko ti rekne cenu nebo jestli to vubec delat bude
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    zdravim přátelé, shánim nekoho kdo by mi udělal raznice dvě. Razilo by se s nima do horký oceli. Díky za každou radu
    AGOG
    AGOG --- ---
    Kashira dnes dodělaná. Ma výšku 37mm, kohoutek 30.
    nevím jestli je to vidět, ale na nohách a těle pod křídly jsou taková peříčka jako na křídlech, ale několikrát menší.
    AGOG
    AGOG --- ---
    A aby se tu něco dělo. Na výšku je to 21mm
    Co jsem se naučil aplikuji na aktuální zakázce. Kromě jiného peříčka, ale budou tak 1-1,5x menší.
    Jo a naučil jsem se taky některé věci už nedělat :-)

    AGOG
    AGOG --- ---
    WAMP_ELF: Možná by takováhle hlína stačila? A měl bys to bez problémů Každopádně principy odvzdušňovacích kanálů a provedení polovin měly být stejné.
    making a delft clay mould for casting a ring
    https://www.youtube.com/watch?v=BlMTgNc4l5Q
    ZCR
    ZCR --- ---
    Hans Meevis' (not always) Jewelry Blog: Making a Mobile Workbench
    http://hansmeevis.blogspot.cz/2015/09/making-mobile-workbench.html
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: 22ct od 24ct nepoznas, takze to by mozna fungovalo. ja nekde nedavno cetl clanek o tom jak se delalo ze zlata o nizsi ryzosti ale u ty vysledny veci se pak vyleptal povrch o vsechno-krom-zlata, takze povrch pusobil jako ryzi zlato, moznas na to narazil taky...
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: To je blbé. Znám taky původní.
    Jo a z toho čistýho se to setře snadno. To nic, historicky prý co se týče inlaye Japonci používali slitiny který patinovat jde na vzhled 24ct.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: jj, ale puvodni verze, tohle je nejaky novy slozeni ktery mi ani na stribro nefunguje jak ma.
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: tak mam novej poznatek k tematu :) ted jsem s cistym zlatem delal a navzdory vsem ocekavanim na nej funguje normalni patinacni cinidlo na stribro z ADV, trochu ztmavne a trochu zmatni, mozna je to to co hledas. nevim jak moc je ta vrstva oteru-vzdorna (na vnitrek prstenu bych to asi nedaval), ale kazdopadne to pak vypada jinak nez 24kt...
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Tohle bylo ale v rámci jednoho procesu. Aplikace přímo na kus bez kyseliny. Jen trochu tepla. Tak aby se dal napúatinovat třeba jen inlay lokálně. To nemůžeš dávat do kyseliny.
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    WAMP_ELF: dětskej pudr nebo pavuňový výtrusy? Jako vážně?
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    WAMP_ELF: v podstatě mě nejvíc zajímá čím to poprašuje?
    Sand Casting Aluminum Part 1, Making the Form Mold
    http://www.youtube.com/watch?v=H91I5oGpr_U&t=4m6s
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: tak to me jedna vec napada. stribro samo o sobe nejde patinovat matne, krom pripadu, kdy je po vytazeni z kyseliny (sirovy), tzn neni stribrny ale ma na sobe vrstvu bilyho oxidu. pak ma tendenci mit po patinaci matnej vzhled. dokazu si predstavit, ze slitina stribra a zlata chytne matne oranzovou barvu pokud ji vyndas z kyseliny a pak napatinujes...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam