• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    CUSTOM1
    CUSTOM1 --- ---
    Zrobme se vylet do Kopřiv!
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    YouTube - TATRA Trucks 2008 - History
    http://www.youtube.com/watch?v=DVy3h7wJMPk&feature=related
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    YouTube - Extrem Truck Trial 2007 Mohelnice Part II
    http://www.youtube.com/watch?v=dVj22ybQ-y0&feature=related
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    JESSE_MORENO:
    Tatra V8 mlask mlask
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Mimochodem Tatra má nejlepší zavěšení kol do terénu na světě a proto její testy prototypů kde jen tak něco neprojde mercedes vůbec nemá.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PETRPEDROS: ta má zase naprosto jiné určení, je potřeba srovnávat co je srovnatelné. Zadáním Unimogu byl traktor, kterým se německý poválečný zemědělec dostane i na pole. Takže Mercedes udělal prostě traktor, který jede kilo ;-)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Ta stará už asi ne ale třeba tahle:


    A tady jeden starší model:
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PETRPEDROS: lol, no tak fakt nevím, jestli tahle zadohnaná věc je lepší než unimog, to mi přijde jako kravina ;-))
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: ha! toz to uz nejsem tak zmeteny jako predtim :o) rozumim pisu si :o)
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: tatra smíchov nemá s kopřivnickou tatrou nic společného.

    Tohle je projekt pražský, ČKD byla celou dobu i výrobcem.
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: to nejak nechapu, jsou to saliny tatra co je vyrabel CKD?
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: to neni tatra, to je Česká Kolben-Daněk
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    TATRA PYCO!

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    REDITEL: cekal jsem kdy to prijde :oD Jj tohle video zrovna znam, pekne
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeste k predchozimu prckovi:

    Tatra JK 2500



    V roce 1954 vznikla pod vedením konstruktéra Juliuse Kubinského (odtud označení vozu "JK") v n.p. Karosa konstrukce "výkonného cestovního automobilu pro rychlé překonávání dlouhých vzdáleností". Vůz měl být vybaven motorem Tatra 603, který však v době vzniku tohoto automobilu ještě nebyl volně k dispozici. Proto byl vůz v počátcích vybaven motorem Alfa Romeo, který byl později zaměněn za již zmiňovaný motor Tatra. Vůz byl klasické koncepce tj. motor vpředu, poháněná zadní kola, s nezávisle zavěšenými koly, zadní náprava typu De-Dion, což byla u nás novinka. Již v počátcích vůz dosahoval rychlosti kolem 170 km/h. V roce 1957 byl automobil předán ke zkouškám do Tatry Kopřivnice, kde byly provedeny určité úpravy na motoru i podvozku, maximální rychlost se zvýšila ke hranici 207 km/h. Motor byl chlazený vzduchem dvouapůllitrový V8 o výkonu 140k. Velice originální bylo vypouštění teplého vzduchu před předním sklem, čímž bylo toto sklo ohřívano, což je velmi požadovaný efekt hlavně v zimě. Připravovala se výroba prvních 5 kusů jakési malé oveřovací série, avšak těchto svých bratříčků se již JK 2500 nedočkal vzhledem k nedostatku financí. Původní vůz existuje dodnes a je naděje, že se dočká renovace.



    Engine
    1) Alfa Romeo, DOHC 6-cylinder, 2500 ccm, 66kW / 90PS (1955)
    2) Tatra 603 A, 8V-cylinder, 2500 ccm, 55kW / 75PS (1955)
    3) Tatra 603 Sport, 8V-cylinder, 2500 ccm, 103kW /140PS (1956)

    Gearbox
    Alfa Romeo, 4-speed

    Petrol storage
    Two interconnected fuel tanks of volume 2x30 l

    Dimensions
    Length/width/height - 4050/1620/1220 mm
    Wheel base - 2300 mm
    Tread front/rear - 1350 mm

    Curb weight
    1160 kg

    Max. speed
    170km/h - Alfa Romeo, T603A
    200km/h(?)- T603 Sport

    Construction
    Mr. Julius Kubinsky (JK)

    Automobilovou legendou se ale Július Kubinský stal až v padesátých letech. V roce 1955 představila kopřivnická Tatra svůj nový model Tatra 603. Július Kubinský připravil v brněnském závodě Karosa koncept sportovního vozu s novým motorem Tatra 603. Bohužel, v Kopřivnici ani v Brně o tento projekt nakonec neměli zájem a tak J.Kubinský rozpracovaný vůz odkoupil a dokončil jej za vlastní peníze. Podvozek i karoserie byly jeho vlastní konstrukce, ale přední náprava byla opět po dobrých zkušennostech použita z vozu KdF. Tatra odmítla poskytnout motor a tak Kubinský zvažoval použítí předválečného motoru Bugatti o objemu 1500 ccm z bývalého závodního vozu Bruno Sojky. Nakonec se ale přiklonil k modernějšímu motoru Alfa Romeo o objemu 2500 ccm. Proto to označení JK 2500. Mimořádně krásná sportovní karoserie se však stala nezapomenutelnou ikonou našeho motorismu.

    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    A jeden trochu novejsi koncept sportaku od Tatry... taky skoda ze tohle nezkusili rozjet vic...

    http://cs.wikipedia.org/wiki/MTX_Tatra_V8

    http://www.youtube.com/watch?v=R3m7dIz8ugg
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam