• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: to by me pak teda ale zajimalo jak to delaj s tou ecorrou ze ji porad zustava tolik kobyl a ze to muze tak vysoko tocit a neprehreje se to
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: nosnou rouru si přesně nepamatuju, mohl bych to asi najít, rozhodně to není levná věc. Ale proti dvanáctiválcům měl cenu a proti chlazení vzduchem fakt, že jak jsme si už psali, když to kuci v kopřivnici naturbili, tak se to začlo hřát a oni potřebovali víc vzduchu, takže většinu toho výkonu, který získali turbama zase sežral fofrník na chlazení no...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: a co bylo fakticky spatne na chlazeni vzduchem, mnohovalci a nosne roure?
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JESSE_MORENO: Je to tak. Centrální plánování rozhodlo, že osobáky se budou vyrábět ve Škodovce a Tatře zůstanou náklaďáky.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PALEONTOLOG: předohrab se v Mladé Boleslavi začal vivíjet až v sedmdesátých letech, neměli s tím zkušenosti a kupříkladu homokinetické klouby jim dodávali z NDR.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: ono problémem Tatry bylo "vše po svém" už v raných dobách. Ostatně úmrtnost důstojníků SS, cestujících v Tatrách donutila nacisty jim tyto vozy odebrat. Hrdlička se v "V soukolí okřídleného šípu" velmi kriticky a velmi rozumně rozpovídal jak o nosné rouře, tak o vzduchem chlazených mnohoválcích. Ono je to hezké, ale to je i 911. I když je to celé blbě, že? ;-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: ani ne tak "se zdá" jako že to tak prostě vypadá.. boleslaváci uměli taky svoje, ale to byly vodou chlazené motory, přední náhon s umístěním vepředu.. lichoběžníkové řízení; oproti tatrovce s chlazením vzduchem, hřeben na řízení, pohon zadních kol, celoocelová samonosná karosérie.. celkově to byl pro Mladoboleslavskou automobilku neudržitelný standart
    T6MA
    T6MA --- ---
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PALEONTOLOG: aha takze prvopocatek zkazy se zda byt odsunuti vyroby z koprivnice do bolky? aha tak proto nektere ty prvky na tech povalecnych tatrach stejne jako na skodovkach.... jeste ze jim aspon zustaly ty osmivalce a zajimave karoserie....



    ahaaaa a asi i proto se z toho zacly stavat cim dal tim vic rezavejici popelnice? setrit se preci muselo.... njn
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: Ledvinka na T603 nedělal, byl to právě Mackerle a co jsem se dočetl v tištěných publikacích, tak rozhodnutí zavřít kopřivnici a přemístit výrobu T600 (Tatraplan) do boleslavi byl stranický výmysl coby realizace centrální výroby a i přes protesty vedení firmy se tka stalo.. a pak to šlo do hajzlu,
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PALEONTOLOG: No jako na bolseviky se vsechno dobre svadi ale ja bych treba docela rad vedel nakolik moc to opravdu zpusobili a nakolik treba proste tatra fakt nemela nikdy dobrej management.... co kdyz se tu bavime jen o spolecnosti zalozene ing. geniem a par dalsima nasledovnikama ale nemeli zadnou vudci osobnost ktery by to myslelo ekonomicky? je jasne ze bolsevici tomu nepomohli ale kdyz koukam na datum uvezneni ledwinky, propusteni a okamzitej odchod z tatry a CR celkove... 603 uz vlastne vznikla bez jeho zapricineni takze najednou ac krasna a casto v zahranici uznavana najednou to nebyl projekt toho znameho pana kvuli kteremu tatru tak obdivovali a najednou to byl projekt komunistickeho bloku....

    nevim no moznosti je povicero, a muzem se dohadovat jak by kdyby .... treba kdyby hans nebyl fasista, nesel sedet, nezdrhl a pokracoval i pres nastup bolseviku se stavenim novych auticek...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: přiznám se, že jsem si o tom musel trošku počíst (nakonec čím vyplnit pracovní dobu, že) a dočetl jsem se, že první Mackerleho série prototypů T603 s obsahem 2,5L měla 73 kw, později 77kw, což je tak stovka koní, že.. tatra 600 byla na export hodně.. pak to začali v Mladé Boleslavi kurvit a jméno z tratila, jenže o tom rozhodli soudruzi, nikoliv vedení automobilky
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PALEONTOLOG: no to kurva.... jako i kdyz si vezmes jen ten prototyp z roku 55!!! co vazi 1160 kilo ma 4 metry a 140koni z toho osmivalce takze kroutaku jak nasrano... troufam si tvrdit ze ac o sto kilo tezsi posral by dobovy porsche 356 v pohode.... ja nevim proc proste nechteli dopice podporit projekt kterej by jim zarucil takovou konkurenceschopnost a zaroven exkluzivitu... a hlavne napraskani na prdel corkari ferdinandovi :o)
    T6MA
    T6MA --- ---
    PETRPEDROS: http://www.ecorra.com/galerie/preview.php?id_gal=30
    speciální závodní vozidlo Ecorra Sport V8
    Unikátními verzemi byl jediný vyrobený kus T 700 s karosérií kupé a se zkráceným rozvorem, vybavený upraveným motorem 4479 cm³ o výkonu až 294 kW při 7500 ot/min, jakož i speciální závodní vozidlo Ecorra Sport V8, taktéž vycházející z konstrukce T 700 (dosahoval údajně rychlost až 320 km/h).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: oni to tatrováci přecejen trochu uměli dělat, což
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    T6MA:
    Ta červená to je co za model ?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    T6MA: jj presne, nevim cim to je ale v pripade toho coupe jako davas tu
    T6MA: mi ta maska tolik nevadi ale k te limuzine se fakt nehodi...


    PALEONTOLOG: no je mi to jasny ze na okruh to musi tocit ale 7500 jsem fakt necekal :)
    T6MA
    T6MA --- ---


    1940 Tatra 24 24/28
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam