• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JENIIK: Tu teď dělal nějej modelářskej obchod v limitovaný edici.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    imho nejkrásnější tatra...



    T-77d
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    CADDY: trojočko!
    CADDY
    CADDY --- ---
    JESSE_MORENO: to je nejaka zapomenuta v cizine...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    CADDY: a nejaky info k ni? chuderka ta uz dostala hafo na prdel....
    CADDY
    CADDY --- ---

    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JULESKAH: Tak tak :)
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PALEONTOLOG: cože?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    PALEONTOLOG: taaak to uz je na me znalosti techniky moc, to uz bych potreboval jeste jednou polopate jako pro blbecka :o)))
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: všecko jde, když se chce.. ale proč přeplňovat válec, když výfukové plyny roztáčí chladící vrtuli a defacto pomáhá točivému momentu ?
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JENIIK: jj, máš recht, v tomhle jsem si to špatně zapamatoval bo škodovky fakt neřeším
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: hovno! :o) tyjo ale tak to mi nerikej ze to nejde nejak prekutat, to proste vzduchem chlazene motory jsou odsouzene jen k atmosferickemu davkovani paliva? to je prece blbost ni?
    JULESKAH
    JULESKAH --- ---
    FALLENANGEL: Slavkov?
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: je to atmosfera!
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: to by me pak teda ale zajimalo jak to delaj s tou ecorrou ze ji porad zustava tolik kobyl a ze to muze tak vysoko tocit a neprehreje se to
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: nosnou rouru si přesně nepamatuju, mohl bych to asi najít, rozhodně to není levná věc. Ale proti dvanáctiválcům měl cenu a proti chlazení vzduchem fakt, že jak jsme si už psali, když to kuci v kopřivnici naturbili, tak se to začlo hřát a oni potřebovali víc vzduchu, takže většinu toho výkonu, který získali turbama zase sežral fofrník na chlazení no...
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    JENIIK: a co bylo fakticky spatne na chlazeni vzduchem, mnohovalci a nosne roure?
    FALLENANGEL
    FALLENANGEL --- ---
    JESSE_MORENO: Je to tak. Centrální plánování rozhodlo, že osobáky se budou vyrábět ve Škodovce a Tatře zůstanou náklaďáky.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    PALEONTOLOG: předohrab se v Mladé Boleslavi začal vivíjet až v sedmdesátých letech, neměli s tím zkušenosti a kupříkladu homokinetické klouby jim dodávali z NDR.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    JESSE_MORENO: ono problémem Tatry bylo "vše po svém" už v raných dobách. Ostatně úmrtnost důstojníků SS, cestujících v Tatrách donutila nacisty jim tyto vozy odebrat. Hrdlička se v "V soukolí okřídleného šípu" velmi kriticky a velmi rozumně rozpovídal jak o nosné rouře, tak o vzduchem chlazených mnohoválcích. Ono je to hezké, ale to je i 911. I když je to celé blbě, že? ;-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    JESSE_MORENO: ani ne tak "se zdá" jako že to tak prostě vypadá.. boleslaváci uměli taky svoje, ale to byly vodou chlazené motory, přední náhon s umístěním vepředu.. lichoběžníkové řízení; oproti tatrovce s chlazením vzduchem, hřeben na řízení, pohon zadních kol, celoocelová samonosná karosérie.. celkově to byl pro Mladoboleslavskou automobilku neudržitelný standart
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam