PATISLAV: "bohužel je dnes nákladní doprava po železnici upozaďována, sám nevím proč."
ale to je jednoduché. čistě ekonomicky - je to pro dopravce stále výhodnější, stále to stojí méně peněz. a dokud to tak bude, budou vozit po dálnici. něco stojí manipulace (naložení na vlak), nevýhodou je, že vlak nejede všude a poplatek za transport se prostě proti TIR nerentuje. a obchodníci myslí peněženkou, to jim těžko můžeš vyčítat. tedy: zvýšit mýtné a ty prachy z části vrazit do možností ČD Cargo. ale to bych takhle mohl konstatovat a navrhnout lecos :) každopádně - jak budou vstupy (benzín, nafta) stoupat, bude i přirozeně ustávat "nepřirozený" trend vyvolaný zemědělskou politkou EU, a to vození zeleniny a ovoce ap. aj. z jednoho koutu EU na druhej a naopak. proč mám jíst čínský časnek, špaňelská rajčata, portugalská jablka (mě se to netýká, jezdím po škole k nám na statek :). ale co je imho daleko nejhorší - vození živých zvířat! to je čisté zlo. kamarád mi povídal, že viděl, jak se v ČR prasata vozí v TIR ve třech patrech. tušíš, jak to vypadá, když se prudčeji zabrzdí? Každopádně: MÍSTO CHOVU DOBYTKA SE DNES ŘÍKÁ "VÝROBA MASA", TENTOO SEMIOTICKÝ POSUN ILUSTRUJE PŘÍSTUP K NĚMÝM TVÁŘÍM. já u nás na vesnici stále říká, proč ta telata nepustí ven na louku za teletínem, proč je mají přivázané, že nepoznají slunce, trávu...krmí je dovezeným zkysnutým silem v igelitové "housence". a co oni? stále stejná mantra "to se nevyplatí", "to je příliš složité", "museli bysme najmout hlídače" ap. darmo mluvit :(
a ještě jednu jobovku :)
"Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt. Těmto lidem, a je to polovina národa, iniká mnohoznačnost světa, a co z tohoto světa v jejich očí zbývá, lze rozdělit na celkem jednoduché, větščinou protipólné elementy. Někdy se tomu říká černobílé myšlení"
Cyril Hoschl, 1991, udělování profesury v Karolinu, UK.