ANDY_WARHOL: jasne, a tech 56000km silnic a dalnic v ramci CR s 23000 mosty a podjezdy nestalo a nestoji nic. Ono silnice neni potreba udrzovat a opravovat, ze? :-) To ze se na udrzbu sere a prachy mizi buhvi kde je jina vec. Ale ty ani nemas ramcovou predstavu o tom, co by to obnaselo, kdyby se to delalo doopravdy poradne. Uz vubec ti nevadi, ze spousta toho se zainvestovalo ze statnich penez (dotace, fuuuuj!) v dobe, kdy automobilismus nebyl zdaleka tak rozvinuty, jako je dnes - tedy ani nemohly byt takove prijmy, aby si to na sebe vydelalo "samo"... a dodnes se z toho tezi (jelikoz se neinvestuje). Ucelenou analyzu silnicni dopravy za poslednich padesat let z pohledu danovych prijmu a nakladu na zbudovani i udrzbu infrastruktury hadam nemas a pouze placas na zaklade svych kratkodobych ziskanych "tady a ted" pocitu, kdyz tu placas tyhle nesmysly...
A pokud se bavime o tematech do komunalnich voleb, tak jses proste mimo misu. Argumentace
cinzakem je zajimava, nicmene nikoliv presna. V momente, kdy se majitel domu zameruje na kratkodobe maximalni zisky, pak do baraku prilis neinvestuje. Coz ale je presne ten pohled "ted vyberu, ted utratim". Spousta soukromych majitelu sve domy davno opravila s vyuzitim ciziho kapitalu zcela bez problemu. Jen si zkus zjistit, kolik stoji nova fasada na cinzak ;-) A pak jsou tu zlatokopove, co jen chteji rejzovat ;-) Takovou investici posleze splacis desitky let a investice do nemovitosti byla vzdy takto vnimana, cinzak se nestavil s vidinou splaceni za rok. Jenze spousta lidi (tebe zjevne nevyjimaje) ma rozpoctove klapky rychlokvasek. Pojem dlouhodoba investice ti zda se nic nerika :-) Je naprosto normalni zainvestovat a pak to dalsi roky zpetne splacet. To se socialismem nema vubec nic spolecneho.