• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: no treba z toho vzejdou novy terminy jako "trictvrtecni cyklista", "ctvrtinovej cyklista" apod.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: To je furt dokola: "nelze být Ýbrmenš v autě i Untrmenš na kole; je třeba si zvolit jednou a navěky, zda chceš s námi stát na té Správné Straně!" Tak jo, když teda jako myslíš.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: Co se týče daní vybraných za účelem financování dopravních staveb, pak se na nich nejvíc podílí řidiči a zároveň platí, že cyklisté tento typ daní neplatí. To tu přibližně zaznělo a jistě to není nepravdivé tvrzení.

    Na tom neshledávám nic nepravdivého ani překvapivého. Co se týče těch účelových daní, bude zdaleka nejsilnější daň spotřební. Pokud je mi známo, cyklisté žádnou spotřební daň neplatí. Daň silniční je faktor v podstatě zanedbatelný. Takže z pohledu který tu byl diskutován - tedy jak se kdo podílí na té "své" infrastruktuře je to myslím zcela jasné. O nějaké zlaté krávě rozhodně nemůže být řeč.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, o to se nikdo nepre. Jen je vtipny tu pozorovat ten doublethink: kazdy dle svych motorovych moznosti, kazdemu silnic dle jeho potreb :D Nebo jinak: puvodni debata sla o *efektivite* prerozdelovani vybranych dani ruznym modum dopravy, ted uz tu jenom jedou argumenty, jak dane plati pouze pravoverni ridici, ze jakakoli silnice je dobra silnice a bez kazdeho toho jednotliveho kousku by civilizace bidne zahynula :D No nic.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: Nebo spíš naprosto esenciální součást moderní společnosti.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Ale jiste, pravdepodobne nejakym neprimym zpusobem vyuzivam velkou cast ceske infrastruktury, a to jak te fyzicke, tak te administrativni. Zajimavy - kdyz jde o auticka, jak je najednou vsechno NEZBYTNE NUTNY, pac to prece platime z dani, ale vsechno ostatni lze s klidnym srdcem zrusit, protoze to platime z dani :D Posvatna krava, nic jinyho.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PHAILO: D8 není jen sesuv.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PHAILO: Pres ten sesuv? Celkem jo.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    FRONEMA: To ovšem zcela určitě nepokryje náklady na výstavbu infrastruktury. Bude to jen malá část financování.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    FRONEMA: ano platí a samozřejmě si tyhle náklady s rozhozenejma rukama každej dopravce rozpočítá do ceny přepravy...
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    PHAILO: nemely by naklady na D8 byt zapocitany v cene toho zbozi ktere tamtudy jezdi? Ten kamion co to veze plati nejakou silnicni dan a tak, ne?
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    PISKVOR: A jsi si jistý tím, že po D8 nejezdí ani žádné zboží, které si kupuješ?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Jiste. Jako uzivatel automobilu, ktery ho ale nekdy necha doma, jednak prispivam, druhak mene opotrebovavam infrastrukturu (a opotrebovavam zase jinou, ale vyrazne levnejsi), nehlede na to, ze je za mne o jedno auto min; nebylo by i vhodnejsi (a potazmo levnejsi), abych pritom nemusel do pitomych koliznich situaci stylu "doted to slo, a ted hybaj mezi auta"? To resi treba ten cyklopruh ve Zborovske - pravy pruh byl tak jako tak poslednich dvacet let parkovaci, takze je ted usporadani parkovani - pruh pro vsechny - pruh pro kola - parkovani. Plynulosti provozu to medle neuskodilo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jen jsem tim chtel rict, ze uzivatele automobilu do te infrastruktury prispivaji podstatne vice... zatim ;-) U elektromobilu se to trosicku zmeni...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Ale jistě, o této možnosti snad nikdo nepochybuje. Ale jak koukám na to, co jsem si spolu s ostatními zvolil, ani na jedný úrovni mě nezastupuje cyklofašista (nic na IAD) ani autokomunista (autům cokoli); mimochodem, veškerá infrastruktura peníze jen spotřebovává - leda by byla přímo zpoplatněná; placení silniční daně a dálniční známky příliš silný signál "tohle chci" nedávám, a už vůbec tím nedávám signál "a cyklostezky určitě nechci".
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: jisteze muzes.. volis si sve zastupitele, muzes s nima komunikovat. Ano, neni to dokonale, ale nic lepsiho nez zastupitelskou demokracii v praxi zatim nepredvedl ;-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Poznamenal bych, že cyklista není druh člověka an sich, ale už jsem to udělal tady. A kromě toho, do rozpočtu odvádím nemalý peníz za leccos; bohužel si zatím nemůžu naklikat, na co daně odvádět chci a na co ne, takže i jako řidič v Praze odvádím peníze na D8, byť tím směrem vůbec nejezdím - stejná situace.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: poznamenal bych, ze IAD do rozpoctu statu (a pres DPH i do rozpoctu obci) odvadi nemaly peniz. Cyklopruh penize jen spotrebuje.. ale ruku na srdce, tech penez co odvede cyklista z kola jednoduse neni prilis...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JARMIK: Ok, v létě 5% modal share, v zimě 1% (Praha 2012), sezónnost existuje. Srovnej efektivně vynaložené prostředky na provoz (nebo výstavbu) cyklopruhu, ba i cyklostezky, a prostředky na provoz (neřkuli výstavbu!) Blanky. Pořád ta IAD vychází efektivněji? (Mimochodem, nehoruju za "všichni na kola"; jen tvrdím, že ve srovnání s jinými dopravními stavbami (hele Motol!), i vzhledem k nízkému modal sharu, vychází cykloopatřební velmi levně.)
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    PISKVOR: Proč tak útočně? Já jeho data nezesměšňuju. Ta zastupitelnost auto-kolo je jen přípodotek na okraj. Hlavní problém pro efektivně vynaložené veřejné prostředky je myslím ta sezónnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam