Odebirat ridicak kolari by melo smysl ( v ramci rovneho pristupu) jen tehdy, kdyby cyklista musel udelat jakesi zkousky a dostat prukaz ucastnika dopravniho provozu na verejnych komunikacich. Konckoncu proc ne, pokud by tento prukaz nemel, mohl by jezdit mimo verejnou dopravni komunikaci napr. lesni, polni cesty apod.
Posuzovat moznost napachane skody pro potrebu takoveho prukazu neni uplne ve veci. K hromadne dopravni nehode muze prispet/zavinit kolar stejne jako chodec ci vybehnuvsi pes na silnici.
Ale z hlediska rovneho pristupu bych videl, ze kazdy ridic koloveho ci pasoveho vozidla musi mit ridicsky prukaz odpovidajici urovne, pokud se s timto prostredkem chce pohybovat na verejnych dopravnich komunikacich.
Uznavam, ze odebirani ridicaku kvuli neplaceni alimentu je blbost a hlavne blby precedens. To si jen vlada usnadnuje vymahatelnost snadnejsim zpusobem - hlavne zamerenou na to, ze odebere spouste takto postizenych vyrobni nastroj a tim ho snaze donuti platit. Jenze podle stejne platformy by nasledne mohla odebirat myslivcum pusku a koneckoncu vsem remeslnikum vyucni list, potvrzeni o studiu atd.
Na druhe strane ovsem je treba vzit v uvahu, ze urcita prokazana spolecenska nebezpecnost muze byt duvodem - rekneme, ze treba dusevne nemocni, nervove labilni apod predstavuji vetsi nebezpeci za volantem. Kdysi delali ridici kamionu povinne psychotesty ( nevim jestli to plati i ted). Klidne si dovedu predstavit, ze po nejakem spolecenskem deliktu ( spise trestniho charakteru typu agresivni napadeni) by mohl byt ridicak pozastaven a dotycny by musel nasledne napred absolvovat tyto testy. Tedy podminit to jistou spolecenskou bezuhonosti v urcite oblasti - napr podobne jako vlastneni zbrane. Ale nejsem pravnik a nedovedu domyslet mozne dopady na byrokracii ci zneuziti.