COOLER: diskuze zacla tim, ze silnice zanedbali komunisti a ze na to
nejsou prachy :) Ja tvrdim, ze zanedbano to bylo i po revoluci, ze v rozpoctu bylo a je penez relativne dost, jen se vynakladaji casto neefektivne (
viz asfaltovane polnacky) a take to, ze danove prijmy v rozpoctu generovane provozem automobilove dopravy generovali a dodnes generuji vice, nez se do silnicni site investovalo (
a penize mizi jinde). A ne, opravdu neni nutne v regionech nutne stavet
nove silnice, oprava neni jen to, ze nekdo zazaplatuje nejvetsi diry, oprava ve stvajicim prubehu jde pojmout i poradneji vc. podlozi (
nejen povrch - sice draze, ale zase to neco vydrzi - proste v urovni nove silnice)... nova silnice s sebou prinasi dalsi problemy k reseni (
mj. nutne vykupy pozemku, ktere to zase jen prodrazi - takze je na miste zvazovat, zda nova = nejlepsi).
Castecne za "cenu" muzou i nesmyslne predpisy - typu, kdyz nekde chces postavit (
zpoplatnenou) R/D a vyuzit existujici nezpoplatneny usek silnice prvni tridy (
ktery v nekterych pripadech dokonce byl jako R/D v polovicnim profilu v minulosti jiz vybudovan - napr. D3 u Veseli, user R4 u Pribrami nebo R7 za Slanym), musis k tomu stavit dalsi komunikace coby "vicenaklad" navic... coz samozrejme projekty take stavbu prodrazuje - a pak se fnuka, ze nejsou prachy, zejo... :-)