WANTON: Jj. Já jen, že anarchokapitalisté IMO z principu nic jako veřejný statek neuznávaj, takže potom je to vlastně z ancap pohledu podružnej problém řešit nějakou jeho regulaci a pozastavovat se nad tím, což je třeba zrovna z části problém i tý kamionový dopravy. Ne, že by kamiony byly veřejnej statek, ale ty silnice kde jezděj a sdílej je s ostatními účastníky provozu, většinu jsou. Tudíž je potom dost sporný a složitý řešit, kdo je vlastně legitimní ty pravidla stanovovat.
A pokud někdo reguluje (pod pohrůžkou násili) cizí soukromej statek, tak nastává otázka, do jaký míry je tedy vlastně pořád soukromej, takže se to zase točí kolem tý formy vlastnictví :)
Co se týče mostu, kterej unese jen 6 tun... Jedna věc je, že ten most někdo postavil a nadimenzoval na 6 tun a někdo ho vlastní - regulace dopravy. Pokud ho vlastní stát, tak potom ano, je to taky z ancap pohledu "špatná regulace", protože stát z toho pohledu nemá žádnej most vlastnit. Pokud jde o regulaci jako že si vlastník mostu nepřeje, aby mu na něj vjel 30 tunovej náklaďák a most se zřítil, tak je to asi stejná regulace jako jako značku označující zatáčku když chceš jet dál rovně a silnice tam neni... Zkrátka úplně jinej typ "regulace".
Druhá věc je, že tam napsal
DANYSEK: Wanton píše "bez státu bychom to zakázali my, vlastníci pozemků". BEZ STÁTU. Sice nevím, proč se domnívá, že by byl bez státu mezi těmi vlastníky on, ale pokud by to bylo soukromé vlastnictví, potom je tam ten velkej principiální rozdíl, kterej jsem se znažil, asi trochu nešťastně, demonstrovat.