• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    VYHULENY_UFO: Soudruzi určitě prosazují soukromé soudy...
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    VYHULENY_UFO: Proč by nešly dohromady soukromý soudy s lidovým vetem? Hlavně, že to nejsou lidové soudy se soukromým vetem.
    MARYO
    MARYO --- ---
    WANTON: Jj, však já vim, kdo co psal. Ty soukromý soudy by se tam někam do tý "definice" snad taky daly někam zařadit :). Např. tak, že existuje nějaký území, který má vlastníka a existuje na tom území nějaký smluvený pravidla. Tím, že si kupuju pozemek na tom území, tak řikám, že souhlasím s těmi pravidly a vyberu si soukromýho zástupce na kterym se shodnou obě strany (tj. ten soukromej soud). Takže vlastně takovej stát, hehe... Tj. ten patrnej rozdíl je IMO tedy zase vlastně jen v tý formě toho vlastnictví :)
    WANTON
    WANTON --- ---
    MARYO: Tak v ancapu by soukromé soudy stále regulovaly, bo stále by platila zásada "nikomu neškodit". Výkonem vlastnického práva nesmíš poškodit jiné vlastníky. ;)

    U těch kamionů by mohly být i tvrdší regulace za ancapu, bo by pravidla určoval vlastník silnice. :-)

    To poslední, co dáváš Danýskovi, jsem psal já. ;)

    Ono bez státu je to o změně kdo určuje pravidla, tj. místo státu, vlastníci pozemků.
    MARYO
    MARYO --- ---
    WANTON: Jj. Já jen, že anarchokapitalisté IMO z principu nic jako veřejný statek neuznávaj, takže potom je to vlastně z ancap pohledu podružnej problém řešit nějakou jeho regulaci a pozastavovat se nad tím, což je třeba zrovna z části problém i tý kamionový dopravy. Ne, že by kamiony byly veřejnej statek, ale ty silnice kde jezděj a sdílej je s ostatními účastníky provozu, většinu jsou. Tudíž je potom dost sporný a složitý řešit, kdo je vlastně legitimní ty pravidla stanovovat.

    A pokud někdo reguluje (pod pohrůžkou násili) cizí soukromej statek, tak nastává otázka, do jaký míry je tedy vlastně pořád soukromej, takže se to zase točí kolem tý formy vlastnictví :)

    Co se týče mostu, kterej unese jen 6 tun... Jedna věc je, že ten most někdo postavil a nadimenzoval na 6 tun a někdo ho vlastní - regulace dopravy. Pokud ho vlastní stát, tak potom ano, je to taky z ancap pohledu "špatná regulace", protože stát z toho pohledu nemá žádnej most vlastnit. Pokud jde o regulaci jako že si vlastník mostu nepřeje, aby mu na něj vjel 30 tunovej náklaďák a most se zřítil, tak je to asi stejná regulace jako jako značku označující zatáčku když chceš jet dál rovně a silnice tam neni... Zkrátka úplně jinej typ "regulace".

    Druhá věc je, že tam napsal

    DANYSEK: Wanton píše "bez státu bychom to zakázali my, vlastníci pozemků". BEZ STÁTU. Sice nevím, proč se domnívá, že by byl bez státu mezi těmi vlastníky on, ale pokud by to bylo soukromé vlastnictví, potom je tam ten velkej principiální rozdíl, kterej jsem se znažil, asi trochu nešťastně, demonstrovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    WANTON: omezovani jizd kamionu je take jen regulace tykajici se majetku vlastneneho statem a moznosti/pravidel jeho uzivani - nebot tranzitni silnice a dalnice jsou v majetku statu. Nikoliv v majetku soukromem. Moc soukromych silnic u nas neni a ty existujici silnicky jsou bezvyznamne ;-)
    WANTON
    WANTON --- ---
    DANYSEK: Regulace je i stanovení pravidel užívání věcí ve tvém vlastnictví. Já se ovšem bavil o státních regulacích.

    Píšu to, ať si nebereš čas psaním zbytečných příspěvků o hovně, bo za prvý jsem mluvil obecně a možností výkladu je spousta a za druhý imo myslí jde poznat, že mi vadí státní regulace soukromýho majetku.

    Proto se s tebou nedá diskutovat, ty nediskutuješ.
    WANTON
    WANTON --- ---
    MARYO: Jen doplním, že státní regulace nejen veřejného majetku, ale i regulace státu soukromého majetku.
    COOLER
    COOLER --- ---
    Svobodní a Soukromníci jdou společně do voleb. Pravicový volič dostává novou možnost - Viktor Lošťák (blog.idnes.cz)
    http://lostak.blog.idnes.cz/...ici-jdou-spolecne-do-voleb-pravicovy-volic-dostava-novou-moznost.html
    COOLER
    COOLER --- ---
    VYHULENY_UFO: kazdej s IQ nad 50 hlavne vi, ze nahodne spojovani nesouvisejicich veci a vytvareni konspiracnich teorii je znamka pokrocile schyzofrenie. Drogy zpusobuji rozpad osobnosti. Uz to neber. :)
    COOLER
    COOLER --- ---
    Podle me by mel Valenta vsechny prachy rozdat a jit natocit nejaky gay porno. Otava by si pak sypal popel na hlavu a dal by svobodnym konecne hlas.
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    OTAVA: Není. Jen na to každý nemá žaludek.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    PAULMUADDIB: Cozpak je nejstarsi remeslo na svete horsi nez treba popelar ?
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    OTAVA: To nejsou osobní urážky. Tak jako ty hodnotíš politickou práci Svobodných, já hodnotím politickou a uměleckou práci jednoho mladýho zmrda, který napřed prostituoval tělo, pak duši.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Jak se zda, opet jsem narazil an citlive misto, protoze se vyrojily osobni urazky. Mysko, mysko, jak zde psali jini, kdyby jste byli skutecne jako strana co k cemu, tak si udelate doma poradek a ukazete nejakou tu politickou vizi a vuli. Ale mnohem jednodussi je nechat si zaplatiti od obchodnika s lidskym nestestim a chudobou nejaky ty billboardy a neco malo si nakrast.

    Nastesti pro zbytek republiky v politice funguje opacana rovnice nez scitani sil, takze se pres vas Valenta zviditelni a pak vas hodi pres palubu. Aspon neco malo dobrych zprav v novem roce.
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    Co bez brejlí...

    COOLER
    COOLER --- ---
    PAULMUADDIB: a já ho bez těch brejlí vůbec nepoznal!


    teď ještě identifikovat vyhulence :)
    COOLER
    COOLER --- ---
    GLADILAF: protože Valentu vidím spíš jako svěcenou vodu, než jako hřebík do rakve :)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    Tyvole nebude on Otava ten pornoherec Patrik Jakl? Ten to právě teď taky objevil na Facebooku a má podobně dementní názory.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MARYO: problem je, ze kritice je typicky podrobovana regulace "nekde jinde" (at uz je jakakoliv), ale ta sama "u vlastniho zaprazi" nevadi, naopak je zadouci ;)
    Viz treba ty kamiony - zakazy jizd v zajmu jinych lidi (ve smyslu jezdeni kolem jejich baraku) jsou na obtiz a spatne (aniz by se nekdo zabyval tim, ze pri stavu zvlast nasi site to vzdy nekoho obtezovat bude), ale zakazy jizdy kolem tveho vlastniho (resp WANTONova, pro puntickare) baraku jsou v naprostem poradku a zcela legitimni - i kdyz samozrejme v obou pripadech ta regulace nejake svobody tech provozovatelu kamionu omezi a vzdy jde o nejakou regulaci. A nedelam si iluze o tom, ze regulace z pera majitele domu v sousedstvi komunikace bude v obecnem uhlu pohledu kvalitni - nebude, naopak - bude resit vyhradne jen zajem toho konkretniho borce v danem miste a nebude se snazit o jakykoliv balanc/kompromis. Co predvedl WANTON je v realu obycejne NIMBY - vsude okolo je regulace jizd kamionu spatna, ale kolem jeho baraku jezdit nesmi, tam je to v poradku! :) To ale s liberalismem nic spolecneho nema, to je holy osobni zajem (zcela ignorujici zajmy tech ostatnich - tech, o nichz ani nemusis nutne vedet...).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam