to fakt neni nativni byte code (defakto nic takove neexistuje, kdyz odhledneme od schopnosti nekterych procesoru primo spoustet cast javovskeho bytecode), ale proste nativni kod ;)
Unity dela presne to same, resp to za nej dela custom verze Mona, proste z .NET kodu vytvori nativni binarku, kterou zabali dohromady s nativni verzi enginu a preda xcodu jako hotovy projekt, ktery si xcode uz sam stastne zbuilduje jak se mu zrovna chce ci nechce...
Unity, jakozto puvodne Mac only projekt, byl prvni rozumny middleware pro delani na ios (a taky je to rozhdone jeden z nejvetsich duvodu, proc se unity tak masove rozsiritilo, do doby podpory ios a pozdeji android to byla okrajova zalezitost), jeste za dob extremne tvrdych podminek v SDK, ktere se aspon trochu zmirnily - puvodne muselo byt nativni naprosto vse, nic nesmelo byt intepretovane / bezet na nejake VM, s vyjimkou javascriptu v safari, dnes uz skripty projdou, za predpokladu ze nesmi udelat nic, co by mohlo narusit bezpecnost.
Teoreticky by slo udelat to, co dela AIR, cili dodat nejake vlastni buildovani a podepisovani pres custom verzi clangu, ale a) to by jim to musel but udelat Xamarin, kteri na to logicky serou a delat to nebudou, nebo b) nejak sami... a stejne by ten blbej mac byl potreba, takze proste nejak neni duvod to resit - kdo chce neco delat na jabka, uz si holt zvykl, ze bez nejake te predrazene popelnice se proste neobejde :)
Muzeme jedine doufat ze moda jablek casem opadne (nepravdepodobne, jeste dlouho se budou drzet a na desktopech / noteboocich rust), nebo ze Apple dostane casem rozum a otevre vyvoj i jinak (velmi ba az extremne nepravdepodobne).
Nebo se na to vysrat a jit delat weby, nebo past pstrosy, coz asi pujdu delat ja.