• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    3 hlasy od 3 respondentů

    rozbalit záhlaví
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    BYDK: mne nejde ani tak o to, aby sa to dobre zobrazilo (to mam), skor mi ide o to, ci mam riesit vykon - kolko to zerie pamate a tak, alebo to unity riesi nejak samo.
    BYDK
    BYDK --- ---
    TOMAS3333: V Canvasu si nastavis nativni rozliseni. Reknes, podle ceho se ma scalovat, nebo to delas rovnou v relativnich souradnicich. A od toho rozliseni, ktere jsi nastavil se vse bude odvijet. Je dobre nastavit neco mezi, aby jsi to pak mohl dostat na vsechny zarizeni.

    Kazdopadne cele GUI , meny vytvarej v Canvasu, aby ti sel rescaler, interakce, atd....
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    Jak by sa mali spravne riesit v Unity rozne rozlisenia?

    Mobilna hra, na iphony, ipady a androidy. Najvacsie rozlisenie ake vidim pre iPad je 2048 x 2732. To znamena, ze ak tam je nejaky background obrazok, tak by mal mat taketo rozlisenie, ze jo? Skalovat to podla rozlisenia potom nie je problem, ale nebude na mensich/starsich zariadeniach problem s pamatou? Staci ked sa to bude skalovat v Unity alebo by sa mali riesit rozne velkosti spritov?

    Je to 2D hra, pouzivam bud Sprity ako GameObject alebo UI Image.
    APH
    APH --- ---
    no v petce to je taky, status bar z mobilov zatial nezmizol, preco by to davali prec...
    podobne ako prezentacia glview nie je zalezitost unity ale os - i.e. vsetky aplikacie su v tomo rovnake, to nie je nejaka specialita unity
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    2NDREALITY: schvalne koukam, ve ctyrce to jeste je (v petce jsem s mobilem nic nezkousel).

    A sen... to je proste takovy UNITY DREAM ;)
    APH
    APH --- ---
    2NDREALITY: ios ma na nechcene vytahovanie vsetkych bocnych xujovin kiosk mode; handroid netusim, ale googli tymto smerom
    status bar hidden tam most certainly furt je
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    edit / project settings / player / Resolution and presentation - melo by tam byt "hide" status bar. swipe netusim
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    to bych se bal vyzkouset :D ale dobry krok, konecne se to mozna kapku pohne... (a ze zmizi bordel z foreache je jen dobre, treba je zas zacnu pouzivat... pokud teda jeste budu nekdy neco delat na unity).

    Byl bych teda mnohem radsi, kdyby umoznili na desktopu pouzivat i nejaky jiny scripting backend, idealne standarni mrkvi net :) ale kdyz jsem se s unitaky kapku dohadoval pred casem, tak tvrdili, ze ani il2cpp, ani microsoft net pro standardni desktopy jeste dlouho nehrozi...
    UNTOY
    UNTOY --- ---
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    APH: Nevim jestli to nejak nemuze souviset, ale v praci taky zustavame na 5.3.2p1 kvuli tomu, ze dalsi verze na haluz rozkurvi ulozene assety. Udajne nam ted z Unity poslali neofiko posledni release a bude se testovat, jestli to porad jeste dela bordel nebo ne... jen FYI.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jj, pokud by to dali open, aby se dalo aspon nahlidnout pod kapotu wtf se tam zase kurva deje...
    APH
    APH --- ---
    no to je dobra otazka
    jak to teraz vidim, tak mozno (!) napriklad prvy f release po f1 - obsahuje vsetky patche a ma full qa testing ( nech to uz znamena cokolvek )

    aspon tak to prezentuju, ale tie tvrdenia stoja priblizne za staru backoru - podla nedavneho pripadu, ked na os x nefungoval (vobec) Input alebo editor startoval pol hodiny ( lebo bola pripojena nejaka nestandartna mys, nastastie ju mala v office aurore, tak to fixli rychlo (!) ), nemaju na editor ani nejake zakladne integracne finalne testy
    (our team of highly specialized manual testers ensures that each final release... bla bla bla)

    btw issue ktoru fixli a bola zrejme pricinou aj mojho problemu testoval nebohy beta tester ( read: normalny uzivatel ) podla public issue trackera na styroch ci piatich roznych major point releasoch ak som to dobre pozeral

    - proste cirkus

    tato polootvorena uzavretost smerom k verejnosti je tak trochu bizardna, uz nech to drbnu cele na github nech moze clovek po dvoch dnoch zakomentovat jeden riadok a aspon to funguje eh lol
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jenze ktery se vyplati? :) ja fakt nevim co tam kluci delaji, ale cela petka mi prijde naprosto prokleta...

    BTW pobavilo, ze ted po deseti(?) letech najednou opravili boxing bug s coroutinami, aby kazda instance negenerovala kazdy tick 17 bajtu garbage
    APH
    APH --- ---
    APH: credit where credit is due - dnesny 5.3.5p2 fixed chybajuci skript, yay
    staci to niekam napisat
    stale zostava smutne, ze f1 releasy sa ani neoplati stahovat
    APH
    APH --- ---
    plus ten pricing je celkom shitstorm zatim, aj ked asi dost individualne
    mozno upravia nejaku kravovinu typu splash alebo skin
    APH
    APH --- ---
    jako neviem ci je to komplet disrupcny trend ( chcel by som zatial este verit, ze nie ), ale tak nieco co je posrate teraz zo serializaciou som zatial nevidel (5.3.5)
    - projekt sejvnuty tak ze uz nic nemozem, repo clean
    ked to naklonujem na inom pc ( alebo fresh na tom istom ) v scene proste chyba na jednom GO skript
    go figure

    poslednu vec som robil v cinderi kvoli videu ( dalo by sa pochopit ), ale jak takychto xujovin bude pribudat nevim nevim
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (naprosto nejhorsi vec, kterou mi unity udelalo, je obnoveni chuti vytahnout ted uz prastare zdrojaky sveho vlastniho c# enginu, a obcasne experimentalni hratky provadet a nem :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Od verze 5.3 crashuje editor naprosto spolehlive pri kazde vhodne prilezitosti, nebo aspon blije gui related exceptiony do konzole a obcas odmita aktualizovat inspektory (coz je vetsinou predzvest toho, ze brzo crashne).
    o uzasne zabave s konzolovyma buildama a nedejboze unity (primo od unity!) pluginama pro ne nemluve.

    asi o nejvetsi prdel se mi zatim postaral fakt, ze il2cpp na xboxone se rozhodlo, ze float.IsNan(f) (ktere mono velmi pravdepodobne vnitrne preklada na f!=f) bude optimalizovat a vyhazovat.

    je to po letech chvaleni a braneni Unity of Love and Hate asi trapny, ale uz se normalne tesim se na prechod na unreal (pred rokem a pred 5.x bych se posraval hruzou)
    APH
    APH --- ---
    APH: lol na offline publishnutom videu na YT to vystrihli
    out of sight, out of mind || nevim nevim unity
    APH
    APH --- ---
    mna hlavne zaujal crash editora na keynote
    QA veducemu, ktory nasledoval potom som vobec, ale vobec nezavidel ;}
    mozno to trochu s tym dorazom na mobilne cloud services suvisi
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam