• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    TOMAS3333: na ty 2D plachte se naklikaly kolizni polygony a v nich ta postava chodila
    APH
    APH --- ---
    TOMAS3333: tie uplne najstarsie fixne priamky pohybu / waypointy
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    aka je best practice pre obmedzenie pohybu postavy v 2D? Napriklad stare adventury, obrazovka s levelom, niekde su miesta kam sa postava nemoze hybat.

    Collider na postavu a trigger collider na level a riesit to v OnTriggerExit2D?
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    JAACOB: http://ar.pan-iks.com/RockPoint.zip
    je to scena /ar-scene2
    scena /ar-scene2xx je uz funkcni...

    pokud by ses hodne nudil nemohl by ses podivat na ten gyro script? sem z toho uz nejakej zmatenej

    proste jde o to aby se ten objekt dycky otocil tak aby byl vzdycky nahoru bez ohledu na to jestli je target(nebo telefon) horizontalne nebo vertikalne...

    ted to mam tak ze davam negativni hodnotu z gyroskopu... ale funguje to nejak divne...
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    JAACOB: jo klidne poslu scenu - jen se to bude uploadovat asi dyl...
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    PAN_X, PAN_X: Tohle jsem asi uplne nepochopil - dokazes ten setup trochu vic popsat (ze zvedavosti)? Jake child meshe se ti nerotujou podle parenta?
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    PAN_X: aha tak kdyz je tam dam jako samotny meshe a ne jako prefab tak to funguje...
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    Ahoj nevedel by nekdo proc mi child objecty ignorujou transform.Rotate parenta?

    parent se toci tak jak ma - kdyz si do nej dam kostku tak to funguje ale kdyz tam dam nejakej mesh tak mi to nefunguje...(ale kostka porad jo)
    CZERUDLA
    CZERUDLA --- ---
    PAN_X: Ahoj, můžeš si vytáhnout úhel zařízení z gyroskopu (real world) a podle toho upravit úhel rakety. Pokud teda dobře chápu, co potřebuješ :)
    PAN_X
    PAN_X --- ---
    Ahoj prosimvas nevedel by nekdo jak v AR applikaci (vuforia SDK) zjistit jakej uhel ma image target oproti realnymu svetu? poznat jestli to lezi na zemi nebo na zdi.

    mam ve scene startujici raketu... a chtel bych aby dycky startovala nahoru
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    BYDK: jak jsem ti psal do PM. Pokud to ma byt assetbundle per level, nemuselo by to byt az tak komplikovane, kdyz si vyresis pipelinu. Sranda zacina pozdeji u dependencies, shared resources a podobnych radosti. Ale per-level AB by mohl byt relativne simple...
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zjistil jsem vice. Od verze 5.X to vse funguje trochu jinak. Stary system jiz neni ani dostpny na asset storu. Take fixnuli neco s prenositelnosti ligtmap, ktera ve stare verzi pry nefungovali uplne dobre. Netusim co byl za problem. Funguje to tak, ze zabalim asset bundle pomoci jednoducheho API. A pak pres www clasu stahnu balicek a ten nasledne rozbalim, kdyz je vse stazene a dekodovane, mohu naloadovat scenu ci nove objekty. Vlastne je to dost simple. :) Otazka, jak to bude nakonec fungovat, ale nemel by tam byt problem.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    asset bundly nebo SceneManager.LoadSceneAsync nebo jak se to.... melo by to nejak rozumne fungovat i ve webgl, teda v web pluginu to fungovalo (tam to teda jeste nebylo pres scene magar, ale application.LoadSceneAsync
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    BYDK: imho potrebujes rozbehat AssetBundly... GL&HF!
    BYDK
    BYDK --- ---
    Ahoj, ma nekdo zkusenost s Level streamingem pro WebGL? Jednoduse receno stahne se mi prvni scena. A kdyz prechazim do dalsiho levelu, tak se mi stahnou dalsi data a naloaduje se level. ;)
    Defakto nevim jak zacit... nejak bych tomu potreboval porozumnet.
    2NDREALITY
    2NDREALITY --- ---
    Euler (gimbal lock) Explained
    https://www.youtube.com/watch?v=zc8b2Jo7mno
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    urci si ty uhly sam podle pozice kloubu. imo by ti pro vetsinu pripadu mel bohate stacit Vector3.Angle. Pripadne 2d variantu jen v jedne rovine, ale tam by sis musel ty hodnoty ztransformovat, aby to odpovidalo (mela by stacit rotace kolem y, aby bylo spravne Z presne dopredu

    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: OK, zkusím to promyslet.. Ještě jednou díky!
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: pokud nemáš nějaká rozumná omezení na vstupní data, prostě se tady eulerovo úhlům vyhni. Btw. triviální aplikace na to, co bys potřeboval, je ale i prostě dívat se na vzdálenost předchozícho a následného kloubu. Tj. pokud mne zajímá úhel v lokti, zjišťuji vzdálenost mezi ramenem a zápěstím - a je mi jedno jak je tenhle trojuhelník napozicován v prostoru.
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: Ono to asi jinak moc nepůjde...
    Ještě mě napadlo to počítat z pozic těch kloubů.
    Nevíš, pod čím hledat tu funkci transformaci eulera? To by mohlo být nejrychlejší.
    Jsem fakt v presu :-( A s prckem za zádama se čas hledá těžko.
    Jak jsem psal, trošku jsem to neodhadnul :-(
    Každopádně díky za pomoc...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: ano eulerovské úhly jsou nepříjemné mmj v tom, že máš množství ekvivalencí (-90,0,90 bude další taková). A ano v takovém případě nechceš poměřovat to, co ti vypadne -- pokud si na těch číslech nezavedeš nějakou vhodnou fci, která to vždy převede na ekvivalentní složení rotací v tobě známém tvaru.

    nápad (nedělní, odpolední, moc jsem tomu nedal :)) by byl ten, že s kostrou, kterou máš, spojíš jednoduché geometrické objekty - představ si, že máš na ruce "navlečený" rotační kužel uchycený na rameni. Ten virtuální kužel je právě tak tvarován, aby ti určil safe ergonomickou zónu. pohybuje se s daným kloubem protože je napojen na skeleton. A pak budeš sledovat kdy se kloub o jedna níže v hierarchii dostane vně ten kužel. (Samozřejmě, že to v praktickém provedení nebude asi kužel ale pro vizualizaci mi to přišlo nejlépe)
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: No, to jsem také myslel, ale když z toho udělám euler axis, tak dochází k problém s rotacemi - například předpažení může být rotace (0, 90, 0) - dlaň směrem dolů, nebo taky (90, 180, 90) - dlaň otočená do strany.
    V prvním případě mi úhel od svislého směru určuje y část, v druhém je to x.
    Z tohoto se nemůžu vymotat.
    Proto přemýšlím, jeslti nebude lepší udělat to přes ty pozice bodů. Ale také to tranformovat v řetězci.
    Zkusím přidat obrázky...









    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam