• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SLASH: To, ze v Unitackem JSONu a vubec core serializaci jeste furt nejde resit Dictionary (kurva zakladni element JSON formatu!?) je donebevolajici a jenom nadavanim nad timhle faktem jsem utratil mozna i par hodin zivota a je mi smutno, kdyz si uvedomim, kolik clovekohodin v globalu tenhle nedostatek musel vsechny vyvojare stat. Ale priste budes vedet, ze je potreba bud pouzit jinou JSON knihovnu nebo to ohnout jinak. Nicmene jak MAIMONIDES psal - ve finale dobre investovany cas...

    Naopak ale MAIMONIDES hlaska mi pripada jako velmi subjektivni vyjadreni nazoru. Debatu kolem Uniginu uz jsme tady vedli, chapu, ze muze mit par veci vychytanych, komunitu nevyjimaje, ze jsi s nim szity a je ti sympatickej, ale konstatovani, ze ocekavat funkcnost od Unity je silenstvi - echt v okamziku, kdy vetsina herniho trhu na nem velmi dobre funguje a smerovat misto toho lidi v Unity auditku na engine, ktery pouziva hrsta fanboys je minimalne velmi zavadejici...
    SLASH
    SLASH --- ---
    MAIMONIDES: No to je velice subjektivni si myslim :)
    Zaciatocnik som mozno v Unity (cca 2-3 mesiace v tejto novsej verzii a predtym nieco v starej), ale software development (frontend full stack) uz robim vyse 18 rokov.
    Mne nevadi hladat riesenia na nejaky problem kludne aj 4 hodiny, mne vadi hladat nezmyselne a zbytocne workaroundy na nieco co by MALO fungovat, a co je evidentn nejaka vada daneho software, ci kniznice.
    V tom danom pripade by sa to MALO dat urobit aj cez Json helper, alebo JSON utility za pomoci oznacenia typu ako
    Dictionary<string, ConfigVO>
    , ale proste to tak neslo ... za pouzitia standarnej JSON kniznice Unity.

    Napriklad dnes som tiez riesil podobny nedostatok Unity a to ze ToggleGroup je uplne useless ked chces dostat vsetky toggles cez ActiveToggles.. ten enumerator bol proste prazdny a musl som si napisat vlastnu implementaciu. Toto mi ale trvalo asi len 20 minut co je OK, ale v tom vcerajsom pripade som nemal taku moznost kedze napisat vlastny strongly type JSON deserialiser by my trvalo urcite viac ako tie 4 hodiny...
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    SLASH: Jsi zjevně začátečník, tohle byly naopak velice dobře utracený hodiny.
    SLASH
    SLASH --- ---
    SLASH: Tak som to nakoniec vyriesil cez Newtonsoft.Json.Linq package takto:
            void ParseJson(string str)
            {
                var jsonObject = JObject.Parse(str);
    
                foreach (var item in jsonObject)
                {
                    var key = item.Key; 
                    var configObj = item.Value.ToObject<ConfigVO>();
                }
            }
    


    Simples! (actually ... 4 hours of my life wasted :D )
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: ahoj , dik za odpoved, skusal som to z viacerymi parsermi a viac type formatov napr:
    var test1 = JsonHelper.FromJsonString<Dictionary<string, ConfigVO>>(str);
    var test2 = JsonHelper.FromJsonString<List<ConfigVO>>(str);
    var test3 = JsonHelper.FromJsonString<HashSet<ConfigVO>>(str);
    var test4 = JsonHelper.FromJsonString<Hashtable>(str);
    

    Json helper je z balika RestClient od Proyecto26

    ale skusal som aj klasicku JsonUtility za UnityEngine:

    var test1 = JsonUtility.FromJson<Dictionary<string, ConfigVO>>(str);
    var test2 = JsonUtility.FromJson<List<ConfigVO>>(str);
    var test3 = JsonUtility.FromJson<HashSet<ConfigVO>>(str);
    var test4 = JsonUtility.FromJson<Hashtable>(str);
    
    stale mi to hadze NULL .. uz si trham vlasy, lebo s tym Dictionary<string, ConfigVO> by to fakt malo fungovat...
    
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: s tim integrovanym unity parserem jsem toho moc nedelal, ale podle toho jak funguje bych cekal, ze musis mit Dictionary [ string,ConfigVO ] , ne list (protoze to by pak musel mit json jiny tvar)
    SLASH
    SLASH --- ---
    vedeli by ste niekto poradit ako parsnut JSON response do spravneho typu ktory je v takomto formate?
    {"A":{"hintDiabledDuration":10,"minutesPerLevel":100,"nightPowerUpDuration":12,"timePowerUpAdSeconds":30},"B":{"hintDiabledDuration":10,"minutesPerLevel":100,"nightPowerUpDuration":12,"timePowerUpAdSeconds":30}}

    vsetky tie vlastnosti pod A a B mam namapovane do class ConfigVO, ale neviem to spravne parsnut aby tam bolo aj A : ConfigVO aj B: ConfigVO..

    Skusal som to cez "root class" ktora by to mala ako List:
    [Serializable]
    public class HogMuseum
    {
        public List<ConfigVO> configs = new List<ConfigVO>();
    }
    

    a potom :
            public void GetConfig()
            {
                RestClient.Get(DB_URL + ".json").Then((res) =>
                {
                    var remoteConfigs = JsonHelper.FromJsonString<HogMuseum>(res.Text);
    
                }).Catch(err =>
                {
                    Debug.Log("ERROR "+err);
                });
            }
    


    nefunguje to tak spravne. Ked urobim request iba na samostany JSON obsiahnuty v A alebo B tak to sprane resolvne na ten ConfigVO, ale ako list ci array nie.

    Riesili ste to uz niekto?

    ROLAND
    ROLAND --- ---
    W3R: Ano, díky, jdu to právě zkoušet a experimentovat co mi to povolí. Jako mě to logo unity nevadí, jen bych se rád vyhnul co nejvíce obrazovek.
    W3R
    W3R --- ---
    JAACOB: to ze tam ta unity kostka ve free verzi musi byt plati, ale je mozny si tam uz prihodit i vlastni obrazek a lehce to barvit. ROLAND projdi si to linkovany PlayerSettings klikatko, sekce 'D' te zajima, je tam na to i editor preview, vidis to pak se vsim vsudy. aktualne to pak mam treba pod rukama takhle
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    JAACOB: Ano je to tak, kamarád byl rychlejší.
    Ale díky za ten link nemusím to hledat.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    ROLAND: nejsem si jistej jak je to ted, ale mam za to, ze unity splashscreen je lockla pro free verze unity, v placenych si muzes splashscreen overridnout na co chces...

    A koukam, ze to tak asi je furt: https://docs.unity3d.com/Manual/class-PlayerSettingsSplashScreen.html
    ROLAND
    ROLAND --- ---
    Dotaz:
    Prosím může být logo unity společně i s jinými logy na jedné splash screen?
    Má s tím někdo zkušenosti?
    SLASH
    SLASH --- ---
    SLASH
    SLASH --- ---
    Mam RawImage s texturou (cize png image) na canvas. CHcel by som tam naanimovat efekt zosvetlenia, tym ze pozuijem tween color a bielu farbu, ale kedze farby sa aplikuju v multiply mode toto nema ziadny / zelany effekt.

    Existuje nejaky sposob ako toto osetrit a mat mozno nejaky komponent ktory bude pridavat farbu v Add alebo Screen mode, popripade nejaky Hue brightness Saturation component ktory budem potom vediet programaticky ovladat?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: to mi prijde jako mesh deformace sprajtu. cili ano, naanimovat se to da, ale standardni unity tohle neumi. mozna na asset storu nejaky kousek bude, nebo si to napsat - kdyz jsem to delal kdysi do adventury, v dobe kdy unity jeste ani neumelo 2d nejak rozumne nativne, bylo to za chvili hotovy, neni to v zaklade nic slozityho
    SLASH
    SLASH --- ---
    ahojte, da sa nieco taketo naanimovat v Unity? a ked tak ako? Myslim konkretne ten "Excellent!" napis..
    excellent slow mo
    http://www.youtube.com/watch?v=oADlPmGlAbU

    Ten samotny text by mohol byt v mesh text pro, ale potom taky ten progressivny fish eye effect, neviem...
    Mozno cez nejaky custom shader? Alebo camera effect?
    Potrebujem to do 2D hry kde mam len jednu kameru v ortographickej projekcii...
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    PUSSY_POWER: uvazoval bych asi o tom, ze jakmile hrac nastoupi do auta, reparentnul bych hrace pod ten tvuj hlavni "car" script/gameobjekt a vymenil mu celej animator controller z "walking" na "driving". Myslim si, ze si tim jednak pomuzes nezblaznit se, protoze mit kompletne vsechno v jednom controlleru znamena, ze za chvilku bude brutalne neprehlednej a bude resit zbytecne moc veci a za druhe - ten hlavni "car" skript pak teoreticky muze posilat ucelene parametry pro auto i driver controller - tzn. treba parametr otaceni bude v car controlleru otacet kolama a volantem a u drivera hybat rukama...

    Jinak - at uz se rozhodnes mit walking i driving hrace v jednom controlleru nebo ve dvou - rikam si, proc vlastne chces resit animace u auta pres animator? Prijde mi, ze kvuli nataceni kol a pripadne volantu bude skoro jednodussi to resit primo skriptem. Mozna tak otevirani dveri? A i to by nakonec mohlo byt "physics-based" - ze se jakoze budou ridit rukou hrace nebo solo animation componentou treba. A kdyby se nakrasne treba stalo, ze te u nastupovani srazi jine auto a dvere zustanou pootevrene, tak je pak supercool mit je zase rizene fyzikou a automaticky je locknout az kdyz bouchnou zpatky do zamku.. :) Ale tak to jsem si uz trochu pustil hlavu na spacir...
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    Ahoj, měl bych dotaz. V prototypu řeším animace auto vs. řidič (3D). Máte nějaké zkušenosti, případně odkazy na tutoriály? Nic uspokojivého jsem nenašel. Jde mi o to, jestli má auto i řidič svůj Animator component (hádám, že ano), protože auto bude mít animaci jízdy (případně idle) a řidič bude mít animaci idle v autě asi.. Auto i řidiče po nástupu musím dát jako childy nadřazeného objektu kvůli např. navigaci a natáčení se čelem k cíli? Měl bych nějak rozlišovat state režimy jako "řidič chodí", "řidič je v autě", "řidič nastupuje/vystupuje"? Možná na to jdu blbě, kdyžtak mě naveďte, budu rád za jakoukoli radu. Díky!
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REDSNAKE: jednoducha rada - proste misto getcomponent patrol ().call si ten getcomponent uloz do promenne a pokud je null, napis do logu co to je - budes vedet proc. protoze proste bud je blbe ta maska nebo je nekde navic layer.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nicméně díky za radu, zítra si zkusím nastudovat trochu ty triggery.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    SHIGORBIRDMAN: ale layer player má jen hráčův charakter, myslel jsem, že to je ošetřeno v
    PlayerDetectPos.position, detectRange, whatIsPlayer);
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REDSNAKE: pouzij spis triggery, nez to delat rucne

    to ze ti to crashuje znamena ze mas spatne nastavenou layermasku (whatisplayer) nebo nekde kolizni layery, takze ti do toho checku prijdou i objekty, ktere na sobe nemaji Patrol, ale stejne se ho na nich pokousis volat
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam