• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPrůzkum veřejného mínění - Dotazníky pro uživatele nyxupro vědecké účely
    Dotazníky, průzkumy veřejného mínění, placené diskuze, marketingové analýzy - všude kolem nás je jich spousta. Snažíme se jim bránit, na ulici nás otravují, ochotní odpovídat buď nejsme vůbec, nebo jen za pár kaček, případně když se jedná o kamarádovu brigádu nebo diplomku. Najdou se i tací, kteří dotazníky milují - mají možnost se vypovídat, vyjádřit své názory a pocity. Já osobně jsem studentkou 2. ročníku postgraduálního studia na PřF UK, kde se věnuji oboru sociální geografie. Ve svém výzkumu se zabývám zejména subjektivní percepcí a prožíváním prostoru. V rámci svého studia potřebuji dotazníkové šetření dělat každou chvíli a věřím, že podobnou potřebu mají i mnozí z vás. Obesílám pak všechny své emailové kontakty a přátele na nyxu, facebooku, ICQ, MSN, skypu a kdoví kde ještě... Proto jsem se rozhodla zkusit založit tuto diskusi, kde na dotazníky, nebo i jen dílčí otázky může odpovídat každý uživatel nyxu. Zároveň bych tak ráda vytvořila platformu pro ty z vás, kteří rovněž potřebují v rámci svého studia nebo výzkumu získat odpovědi pro své výzkumné otázky. Připomínám, že tato platforma v žádném případě nesmí sloužit komerčním a maketingovým účelům. Proto je potřeba, aby toho dbal každý kdo zde svůj výzkum chtějí zveřejnit.
    podobný klub:
    [ ANKETY všech témat ]
    Další ankety a dotazníky:
    čajovna na akcích http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/cajovna/
    evoluční biologie http://bio.natur.cuni.cz/~flegr/kralici/?obsah=info
    rozbalit záhlaví
    JUASINHA
    JUASINHA --- ---
    MIKATCHOU: tak určitě pro tebe budou větším přínosem, jestliže nechceš vyhodnocovat tydle ankety...proto mi přišlo, že ta debata je tu trošku, že jedn mluví o koze a druhý o voze:-)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    TESKERA: může to být poradní orgán pro mě, ale klidně i pro tebe, jestli potřebuješ! Je jen otázkou času kdy tady budou potřebovat radu i jiní lidi než jsem já sama .)
    co se týče té poznámky o nyxácích, tak je vidět, že to tu nesleduješ, což ti teda vůbec nevyčítám, to je pochopitelné, ale už sem to tu psala - já si tady jen testuju jak ty otázky fungujou, nedělam z nich absolutně žádné závěry. Jedinej závěr k jakému sem došla je ten, že jako fenomenolog bych se asi radši měla dál držet svých starých dobrých interview.
    TESKERA
    TESKERA --- ---
    aoja, jsem na tomto poli laik, mam akorat zkusenosti s marketingovymi vyzkumy na akademicke pude pro akademicke ucely v oboru cestovni ruch a take jako ziskani podkladu pro moji BP a tedka se zamyslim nad dotaznikem pro mou DP, tak i proto sleduji toto auditko.. a tak diky JELENA za uzitecne rady a zkusenosti!

    auditko ma v nazvu sice napsano dotazniky pro uzivatele nyxu, tak chapu, ze cilova skupina jsou uzivatele nyxu, ale tedka si nejsem jista, jestli toto auditko neni jako poradni organ pro MIKATCHOU a jeji praci..?
    nechci tady psat to co uz bylo psano, ale uplne jsem vsechny prispevky necetla, tak se omlouvam, jestli se budu opakovat..
    me jako respondenta rozhodne zajima, jakeho vyzkumu se ucastnim a myslim si, ze je velice dulezite pri vyzkumu sdelit, co je to za vyzkum a pro jake ucely slouzi a to jsem se tady nikde nedocetla..(ikdyz chapu, ze nyx je neformalni) taky je dulezity si urcit reprezentativni vzorek respondentu, zda je vyzkum co tu byl zameren na turisty, na obyvatele pamatkove rezervace, dodavatele sluzeb pro turisty atd. a bud vychazet z toho, kolik turistu rocne navstivi MPR, kolik obyvatel tam primo zije a tak a z toho si urcit nejaky procento nebo spis promile, kolik tech dotazniku potrebujes abys mela nejaky vysledky, sice nevim, jake mas zamery a co chces zjistit, ale vyzkum mezi 30 nyxaky zadne valne vysledky neprinese, ale jen muj nazor.. .o)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    JELENA: ne ne, tvé rady mají cenu zlata a ještě je budu potřebovat, sama vidíš, že ani můj poslední pokus se neobešel bez kritiky...
    JELENA
    JELENA --- ---
    MIKATCHOU: já jsem pochopila, že to, co jsi měla tady, nechceš použít přímo v té formě, v jaké to tu bylo, ale bylo z toho cítit, že si nejsi moc jictá v tom, jak to teda nakonec udělat - proto jsem se snažila radit, abys věděla, kudy se vydat potom v tom skutečném průzkumu :) Jestli jsi ten dotazník začala dělat podobně, tak super, pak mé rady ani nebyly potřeba :)


    MIKATCHOU: Jo, to už vypadá dobře :)

    A souhlasím s Crossem ohledně té popularity - velké množství turistů = velká popularita (pokud ti někdo odpoví, že si to nemyslí, tak to naznačuje na jeho inteligenci spíš než nějaké dojmy) - navíc spojuješ v jednu otázku na dvě věci (souvislost množství turistů s krásou města a souvislost množství turistů s popularitou města). To je zavádějící.

    MIKATCHOU: "Velké množství turistů v cenru Prahy vyvolává dojem, že se nacházím v opravdu krásném městě" - tohle už ti ale hodně lidí nepochopí, respektive než dočtou i druhou část věty, tak si podle mne spojí "velké množství turistů" a "dojem" a vyjdou jim "sardinky", tj. nic pozitivního. Krásy města už jim k tomu nezapadnou. :) U kvantitativních dotazníků podle mne čím jasnější, kratší a jednoznačnější otázka, tím líp - protože jinak nevíš, na co ti který člověk vlastě odpovídá (co se mu při tom děje v hlavě) - a je velmi pravdpodobné, že každý na něco jiného. A z toho jednoho zaškrtnutého čísla to nerozlišíš.

    Já bych to formulovala asi nějak jako "Myslím si, že velké množství turistů v Praze odráží krásu tohoto města." Ale asi by to šlo i líp :)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    já pochopitelně budu dělat i další kvalitativní rozhovory, právě proto, že s daty nerada zacházím jen jako s prázdnými čísly. Taky si vždy dávam pozor, aby odpověděla pestrá směsice lidí. Zajímavý je, že ulovit čtenáře Blesku a diváky Ordinace bývá většinou ten nejtěžší úkol. Teda pokud jim odměnou za jejich čas nenabídnu alespoň zánovní sadu hrnců od Zepteru.

    Tak mě napadá, že je to vlastně i tak blbě formulovaný ta otázka, má to totiž být o dojmech a pocitech, nikoliv o tom jak to je nebo není...

    Takže by to mělo být "Velké množství turistů v cenru Prahy vyvolává dojem, že se nacházím v opravdu krásném městě"
    ANNA
    ANNA --- ---
    CROSS: nejde o strávený čas, ale o přemýšlení. některé otázky mi přijdou blbé, nebo špatně formulované a tak buď neodpovídám, nebo odpovídám opravdu zaškrtáváním náhodných možností, protože se nechci zdržovat uvažováním nad něčím, co si podle mého ten čas a námahu nezaslouží. tehle soud lze udělat i během vteřin, na to není třeba hodin.
    KLX
    KLX --- ---
    CROSS: já vim, všiml jsem si pozdě a nechtěl předělávat...
    ANNA
    ANNA --- ---
    CROSS: imho na světě je spousta krásných míst a ne všechna jsou tak moc/málo navštěvovaná jako Praha. Krása, nebo kulturní bohatství, jsou dva faktory z mnoha, třeba reklamy, dobré dostupnosti, pověsti (což je taková lidová podoba reklamy:), apod.
    ad prosperita - to mi přijde jako trochu sekundární, Praha imho prosperuje i díky turismu.
    CROSS
    CROSS --- ---
    ANNA: to si nerozumime, nejde o to, jak je clovek premyslivy, ale jakym stylem vyplnuje dotaznik. Pokud nejsi zrovna Sokrates, nebudes asi u podobne ankety travit cele odpoledne.

    Jinak pochopitelne jedna z hlavnich nevyhod kvantitativnich metod je, ze hlas genia, ktery o odpovedi premyslel tyden, a hlas...err, treba Vodrazky z Horni Dolni, ma uplne stejnou vahu. Teda da se s tim pracovat... :-]
    CROSS
    CROSS --- ---
    KLX: super, jen technicka - to se neptam ja, to se pta majitelka auditka, jen ji nesla vlozit anketa.

    Podle meho lze na takto formulovanou otazku tezko odpovedet nesouhlasne, protoze se v podstate pta na to, jestli clovek souhlasi s logikou, ze hezke mesto = popularita mezi turisty. Ze je Praha popularni rozumej plna turistu je fakt, na nejz netreba se ptati.

    Nemuzu mluvit za autorku otazky, ale mne osobne by zajimalo spis, zda si lide mysli, ze turisty pritahuji... krasy mesta, historicka architektura, zahrady pod hradem, levne pivo, kulturni ruch... etc. Tj. spis co je za tou krasou a popularitou.

    Ale nic, uz jsem to tu zaplavil dost, ze.
    ANNA
    ANNA --- ---
    CROSS: njn, zas mi přijde škoda dělat to jen pro běžné lidi, co se zarazí nad málo čím, přemýšliví a analyzující lidé pak můžou mít problém. přijde mi, že se pak realita zkresluje více a více.
    CROSS
    CROSS --- ---
    ANNA: v zasade se shodujeme :-]
    MIKATCHOU: popularita = velke mnozstvi navstevniku, mne prijde, ze je to totez. Nereknes asi, ze nejaka destinace je popularni, kdyz tam nikdo nejezdi, a o destinaci plne lidi asi nereknes, ze je nepopularni.
    ANNA: v duchu toho, cos napsala, bezny clovek u toho moc nepremyslim, takze pokud ta formulace neni vyslovene podivna, tak se nad tim nikdo nezarazi a odpovi podle toho, co ho prvni napadne. Samozrejme ta prvni spontanni interpretace otazky muze byt zcela jina, nez autor(ka) zamyslel(a).

    MIKATCHOU: jestli pouzijes 'vyrok', 'tvrzeni', 'nazor', nebo 'nekteri lide rikaji, ze...' je celkem jedno, zalezi samo koho se ptas, ctenare blesku 'vyrok' znejisti. ;-]

    V idealnim pripade by se k tematu nevztahoval jen tento jeden vyrok, ale cela sada vyroku, pochopitelne ne vsechny formulovane v jednom smeru (souhlas = pozitivni, nesouhlas = negativni), takze bys jednak dostala komplexnejsi informaci, jednak by to i lidem odpovidajicim na dotaznik davalo vice smyslu, nez jedna veta bez kontextu.

    To jsme nicmene tu otazku zamluvili a nikdo ti nebude hlasovat. ;-]
    KLX
    KLX --- ---
    CROSS: myslim, že to je celkem jasný..proč by sem jinak jezdili, ale je fakt, že to tady miluju, páč jsem se tu narodil a žiju tu a je tu hezky..takže ani nic jiného zakliknout nemohu :)
    ANNA
    ANNA --- ---
    MIKATCHOU: názor.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    ANNA: takže ani souhlas, ani nesouhlas, je lepší?
    a mělo by teda být "souhlasíte s tvzením, že... " ? nahradit slovo "výrok" slovem "tvzení"? Nebo "názor" ?
    každopádně já sem ráda že na to reagujete, protože já to fakt neumim a takhle aspon vidim jak to na lidi funguje .)
    ANNA
    ANNA --- ---
    Přítomnost velkého množství turistů v Praze je důkazem krásy a popularity tohoto města. > Do jaké míry souhlasíte s výrokem, že přítomnost velkého množství turistů v Praze je důkazem krásy a popularity tohoto města?

    ta verze od CROSSe mi přijde vhodnější, jak formulace otázky, tak odpovědí.
    jen mi přijde, že by odpovědi mohly být zkreslující, tzn. nesouhlas může být zaměřen více na výrok a jeho formulaci, než na zhodnocení toho, co táhne turisty do Prahy.

    těžko můžu říkat, čím bych to nahradila, když za a) ani nevím, k čemu má dotazník sloužit (a co se snaží zjistit), za b) jsem laik.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    MIKATCHOU: sorry, nahradila :))
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    CROSS: co je špatnýho na popularitě? jakou další otázkou bys danou hypotézu podložil?
    Připomínám, že většině otázek které sem házím, předcházel poměrně rozsáhlý kvalitativní výzkum, který sem prováděla na podzim a během kterého jsem udělala kvalitativ.rozhovor s 33 informátory. Takže pravda je taková, že ty otázky jsou občas postavené na tom, co mi třeba často lidé v těch rozhovorech říkali.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    ANNA:tak radši navrhni čim bys to nahradil .)
    ANNA
    ANNA --- ---
    CROSS: klidně oponuj, říkám akorát, jak to na mě jako na laika působí. pojem krása (a nakonec i prosperita) mi přijdou prostě příliš nicneříkající k dané otázce.

    přítomnost zhruba neutrální odpovědi chápu, formulace "souhlasím i nesouhlasím" mi ale přijde nevhodná. vyvolá to ve mně jako v dotazovaném pocit, že je vlastně úplně jedno, jak odpovím.

    předpokládám, že dotazovaný nebude nad jednou otázkou koumat půl hodiny a přemýšlet, jak je to vlastně myšleno, co jsem zažila z vyplňování nejrůznějších dotazníků, funguje tam dost první dojem, málokdo imho tráví čas dlouhým promýšlením a často se odpovídá intuitivně. proto je snad taky důležité dotazníky dobře připravit, aby byly co nejsnáze interpretovatelné oběma stranami.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam