RAINBOF: sorry, poslal jsem spatnou cast.
Covid19CZ - rozcestnik
https://covid19cz.cz/
Covid19 CZ
COVID19CZ je společná aktivita několika českých technologických firem a IT nadšenců zaměřená na pomoc v boji s nákazou COVID-19. Smyslem aktivity je nabídnout moderní technologie i pomoc s komunikací tam, kde mohou usnadnit boj s virovou nákazou, ať již zpřístupněním informací nebo třeba datovou analýzou usnadňující detekci ohnisek šíření nákazy.
V současné době probíhají intenzivní jednání se státní správou o tom, který z přístupů, technologií či aplikací by pomohl jak hygienikům, ministerstvu zdravotnictví, tak například zdravotnickému personálu i dobrovolníkům zvládat nákazu. K dispozici je více jak 500 nadšenců z řad IT specialistů, kteří jsou ochotni investovat svůj čas do přípravy potřebné chytré aplikace a technicky kvalitního řešení, které zároveň maximálně respektuje soukromí uživatelů.
Jednou z prvních takových aplikací bude moderní callcentrum, dostatečně kapacitně dimenzované na to, aby zvládalo extrémní nápor. O jeho nasazení budeme včas informovat, jeho kapacitní podporu zajišťuje celá řada českých callcenter, která pro něj vyčlenila a spojila své síly.
Domníváme se, že IT komunita nemůže stát stranou dění, aniž by se zapojila do zvládnutí krizové situace. Naším cílem je pomoci státu, veřejnosti, ale zejména těm, kteří stojí v první linii: zdravotníkům, hygienikům, záchranářům.
Práce v tuto chvíli koordinují zástupci českých firem Seznam.cz, Alza.cz, Keboola, Pale Fire Capital, O2, mluvii, Clevermaps, Česko.Digital, Liftago, Stories.bi, DataSentics, Expertkom, Actum a WMC/Grey.
Jsme nadšeni z toho, jak aktivně se IT komunita do pomocných prací zapojila a jak rychlý vývoj probíhá. Existuje ale velká škála témat, na kterých se pracuje nebo které se uvažují a v současné době jsme schopni lépe se věnovat práci na projektech, než komunikaci na venek. Mějte s námi prosím trpělivost.
Jak to všechno začalo?
Na začátku byl Honza Barta s Dušanem Šenkyplem za PFC, kteří se spojili s lidmi ze Seznamu a Kebooly. Bylo potřeba “něco udělat”, o tom „něčem” byla poměrně přesná představa a s tím „něčím” přeci musí umět pomoci moderní technologie a firmy i lidé, kteří jim rozumí. Už tři hodiny později postávali s Petrem Šimečkem a Pavlem Zimou před Úřadem vlády a šli na schůzku s premiérem. O další hodinu později už tam byly stovky dobrovolníků a startovaly první výzkumy a projekty...
Ideamakeři
(primární kontakt pro státní správu, ostatní se obracejte na Koordinaci na Slacku)
Petr Šimeček
Pavel Doležal
Jan Barta
Koordinace lidí a informací
Patrick Zandl, Prusa Research (777 677 077, zandl@marigold.cz)
Bert Šváb, DataSentics
Board / správcové oblastí (kontakty)
Zodpovídá za svěřenou oblast, koordinuje jednotlivé projekty, zdroje a priority,
Oblast Informovanost veřejnosti:
Pavel Zima, Seznam.cz
Tomáš Vondráček, Seznam.cz
Oblast Databází a výměny dat, APIs:
Pavel Doležal, Keboola
Vojtěch Tůma, Keboola
Oblast Mobilních aplikací
Jakub Nešetřil, Česko.Digital
Oblast callcentra:
Dušan Šenkypl, Pale Fire Capital
Oblast fyzična a doručování:
Tomáš Havryluk, Alza.cz
Ondřej Krátký, Liftago
Oblast Datové analýzy a vizualizace
Ondřej Tomas
Oblast hardware
Tomáš Kapler
Jan Kulveit, FHI Oxford
Oblast prediktivního modelování
Jan Romportl, O2
Osman Salih, O2
Oblast dobrovolnické spolupráce
Jakub Bican
Komunikace týmů probíhá výhradně na Slacku. Dobrovolníky, kteří se zapíšou do naší databáze a později se s nimi domluvíme, že mají kapacitu i schopnosti a my projekt, kde je využijeme, do Slacku záhy pozveme přes email poté, co se domluvíme o “nalodění“.
Máš nápad, kterým chceš pomoct?
Napiš nám to na Facebook
Chceš se přidat?
Zapiš se do naší tabulky dobrovolníků a my tě kontaktujeme, až bude potřeba na nějakém projektu tvoje odbornost!
Jaké jsou poslední oficiální zprávy o naší činnosti?
15.3.2020
Klíčovým úkolem COVID19CZ bylo odlehčit lince 112, která je zahlcena dotazy na nákazu, zatímco má sloužit především pro záchranný systém a odbavovat akutní případy. Podařilo se nám s fantastickým nasazením týmů kolem Dusan Senkypl, Honza Slavík a asi miliardy dalších lidí rozchodit linku 1212, která poskytuje základní informace k COVID-19.
Víme, že knowledge base i callscripty nejsou dokonalé, průběžně se zlepšují. Infolinka také postupně zvládne přepojovat hovory i na jiné menší infolinky, které mají radit například podnikatelům, co dělat - zatím jen odkazuje na telefonní čísla, která jsou jinak špatně k dohledání.
Linka 1212 dedikována právě COVIDu, nyní zvládá základní tři call skripty (informace o usnesení vlády, zdravotní - symptomatické a lékařská doporučení, obecné informace…)
Na stránky ministerstva zdravotnictví tým kolem Osman Salih dotlačil Chat napojený na operátory, kteří mohou podávat plné penzum informací. Zatím je schovaný dole na stránce, navyšujeme kapacitu tak, aby se na operátora nečekalo dlouho!
Dobrou noc všem, kdož právě snídáte!