• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: hmmm, dokážeš si představit, že existuje zodpovědný papaláš, který (nejak nastavenou) odpovědnost nepřenese na podřízené? to by byl debil a ne papaláš. ale jde i o to změnit to nastavení tedy třeba z pokynu "mejte hajzly jednou denně" na "myjte hajzly každé 4 hodiny".
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: jenomže kaplického iniciativa měla zcela konkrétní cíl; ty tu deklaruješ jako cíl nasírat zaměstnance drah aniž bys řekl proč a doufáš přitom, že přenesenou nasraností dosáhneš změny, která ti přinese větší spokojenost. nedokážeš přitom ale říct, co by ta změna měla znamenat. pak máš ovšem šanci uspět ještě měnší, než zastánci blobu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: chtel jsem se jen ujistit, ze veskera ta hygiena spada pod nejaky podnikovy organ/odbor a nezalezi to na lidech, kteri s tim vlakem jezdi (tzn. jestli jsou cisty zachodky neni jejich vec, od toho je nejaky papalas)
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: to je samozřejmě o pár hodinách zkoumání jak fungují české dráhy. a protože ČD nejsou akciovka obchodovaná na burze, tak nemají povinnost o sobě tyhle užitečné informace publikovat. ale i tak jde i jen na webu najít pár zajímavých informací.

    Užitečná může být třeba následující stránka. I když jsou to stránky ČD Cargo, tak odkazují na strukturu ČD. Kromě telefonů na sekretariáty a odbory (které do začátku dvakrát nepomůžou), tam najdeš přesné názvy odborů pro další hledání v googlu. Zajímavé jsou O7 a O16.
    http://www.cdcargo.cz/kontakty/generalni-reditelstvi/-1351/

    A další zajímavé informace, které úplně chybí na stránkách ČD, lze najít na wikipedii:
    http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr%C3%A1hy

    QUITE
    QUITE --- ---
    Pochopitelně by v rámci jisté "kulturnosti" bylo dobré vymyslet méně primitivní a více intenzivní formu nátlaku. Aktuálně tu ale nabízíme tuto. :)
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: Rozumím tomu. Ale jak už jsem nakousnul, při takto určeném cílu existuje negativní efekt všech podobných aktivit započatých v mediálním prostoru. Viz. knihovna od Kaplického a spol. Průběh je takový: vznikne iniciativa, debatuje o problému, rozhodne se k nátlaku, uspořádá demonstraci, sejde se, hodinku-dvě demonstruje, rozejde se s pocitem, že něčeho dosáhla a cíl je nablízku, druhý den jsou v médiích titulky "vypadá to, že se iniciativa přiblížila k cíli", iniciativa je spokojená, s dojmem splnění "usíná na vavřínech", ... čas ... , vše se nakonec upeče jinak.

    Při neurčeném cílu zase hrozí, že bude akce v médiích označena jako "pubertální".

    Samozřejmě by to šlo otočit - určit cíl a datum splnění. Pak ale někdo pochopitelně přijde s tím, že je datum nereálné, nesplnitelné.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: mas predstavu o tom kdo muze na generalnim reditelstvi CD zodpovidat za ciste toalety? neexistuje tam nekde niz neco jako zodpovednost cloveka za konkretni vagon/soupravu? (fakt nevim, naivne se ptam)
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: Co je potřeba změnit si myslím vedení velmi dobře ví. Cílem tedy je vytvořit prostředí,...
    Co se má změnit si musíš říct předtím, než začneš. Jinak budeš mít kupu nasraných zaměstnanců a nic víc. Odkaz, že vedení ČD ví, je ti nanic.
    QUITE
    QUITE --- ---
    HARALD: ...jež vedení donutí změnit zavedené. Co je potřeba změnit si myslím vedení velmi dobře ví. Cílem tedy je vytvořit prostředí, jež donutí vedení k akci. V ČD je toho ke zlepšení dost a dost... A je potřeba nenechat zaangažované cestující uchlácholit se splněním některého z cílů. (proto nevymezení)

    HYPNOGEN: navrhni řešení, viz. HARALD ,)
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    líbí se mi staré vlaky, oldschool design, červené koženkové sedačky (jsou snáz udržitelné v čistém stavu), prostor na nohy (to mi docela v nových vlacích chybí (2.tř)), odkládací nosiče ze syrového hliníku (v osobácích; není nic krásnějšího, než průhled řadou takových nosičů, jsou prostě stylové). dogma, že "nové vlaky" vyřeší problém je taková obecná česká demence, kdy každý věří, že nové = lepší.

    jsem pro čistotu!! graffiti však nepovažuju za něco, co by vlak nějakým způsobem technicky omezovalo a pasažéry nějak ohrožovalo. pod iniciativou za "čisté vlaky" si představuju větší úsilí v jejich hygienické údržbě a ne chorobné utápění peněz za odstraňování "uměleckých děl" ..kterými navíc jejich autoři poskytují ČD (zdarma) antikorozní úpravu :)

    a včas.. je prostě včas. o tom žádná.

    rozhodně bych ale pro dosažení svých ideálů vůči ČD nebojoval způsobem pruzení řadových zaměstnanců. to vše je otázka managementu nebo tak. na ty platí asi upe jiné páky :(
    HARALD
    HARALD --- ---
    QUITE: Cílem je vyvést vedení drah z jejich pohodlí. (což mi připadá daleko efektivnější, než předkládání stížností) Vytvořit umělý problém (krajně nespokojení zaměstnanci), jež vedení donutí změnit zavedené.
    Cílem není, hádám, vyvédst vedení drah z jejich pohodlí. To je prostředek k dosažení něčeho jiného. A to je to "něco jiného" tu ještě nezaznělo.

    Jediný, kdo může za zaměstnance něco vůči vedení dosáhnout, jsou odbory. Pokud chcete, aby si stěžovali zaměstnanci, můžete prudit plošně (a tím pádem neefektivně) nebo prudit tak, aby se to odborové organizace dozvěděly co nejrychleji a začaly jednat. Což zase znamená určitou přípravu.
    QUITE
    QUITE --- ---
    _BENNY: vpodstatě se jedná o zefektivnění systému reklamací který ČD v současné době mají. :))

    HARALD: problém je, že lidé ve vedení ČD o špinavých hajzlících velmi dobře vědí. jakákoliv reklamace (i s odvoláním se na ztrátu apod) tak je jen čistě administrativním aktem. vedení drah se vyznačuje absolutní nepružností, stagnací a chybějící vůlí něco změnit. (jsem přesvědčen, že i kdybychom vypracovali detailní plán nápravy, byl by shozen ze stolu) při nasazení takové plánované akce by bylo potřeba nasadit proti vedení minimálně stejný počet úředníků/školených osob/zaměstnanců pořadu Na vlastní oči. Viz. to, jak s drahami válčí kraje.

    HARALD: Cílem je vyvést vedení drah z jejich pohodlí. (což mi připadá daleko efektivnější, než předkládání stížností) Vytvořit umělý problém (krajně nespokojení zaměstnanci), jež vedení donutí změnit zavedené. To není měřitelené. Nicméně je potřeba vzít v potaz, že ve struktuře ČD nefungují základní firemní hodnoty (motivace, loajálnost, kreativita, ...). V takovém prostředí je imho třeba (náš) zásah maximálně zjednodušit a donutit je problém dál neodkládat.

    Něco jako když dav skandoval na Štěpána: "nejsme malé děti".
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: když už dojdeš k tomu, že víš, že je dobrá nějaká kampaň, třeba formou samolepek, tak použij individuální lidi. ale jinak budou individuální akce jenom vyléváním si frustrace bez jakéhokoliv úspěchu na osobách, které nic neovlivní. ale je to samozřejmě snazší. :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: aha, tak to mluvis o nejake organizovane akci. ja vychazel z toho, ze zde pujde spise o nejake solo akce. jasne, takhle organizovane to ma mnohem vetsi smysl.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: 1) zkvalitnit/zefektivnit sluzby CD
    Tohle není konkrétní scíl. Konkrétní cíl je takový, u kterého můžeš říct jak ho budeš měřit. Např, že hajzlíky budou vytřeny, umyty a doplněn papír každé 4 hodiny, jednou denně doplněno mýdlo a naplněny papírové ručníky.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: v soukromém sektoru funguje padající hovno pozpátku pokud je naplněna jedna ze dvou podmínek
    1) jedná se o malou firmu, kde se každý zná s každým
    2) jedná se o natolik pokročilou firmu, že podněty svých zákazníků uchovává a zabývá se jimi (což źnamená, že má alespoň funkční CRM)
    České dráhy nespadají ani do jedné z obou uvedených kategorií. Vedení ČD a Ministerstva dopravy je skutečně ukradené, jestli prudíš průvodčí, výhybkáře a uklízečky.

    Co mě napadá jen tak po dvou minutách rozmýšlení. Případ čistých hajzlíků:
    Cílové osoby:
    - vedení ČD, primárně náměstek zodpovědný za osobní dopravu
    - osoby na miisterstvu dopravy zodpovědné za plánování dopravní strategie (proč, to uvedu níž)
    - libovolná strana nebo poslanec, který čistotu na drahách použil jako argument
    - krajští zastupitelé a hejtmani, pod které spadá místní osobní doprava

    Čím argumentovat:
    - ukázat, že špinavé hajzlíky způsobují snížení počtu cestujících v porovnání s čistými hajzlíky [dopad na hospodaření českých drah]
    - vyčíslit náklady na přesun těchto cestujících do aut a autobusů včetně potřeby stavět nové silnice [náklady na ministerstvu dopravy]
    - vyčíslit ekologické dopady [úrp další popužití]

    Jak postupovat:
    - publikovat zjištěné informace ve sdělovacích prostředcích (patřičně marketingovou formou)
    - ztotožnit negativní dopady s konkrétními osobami
    - průběžně konfrontovat na veřejnosti tyto osoby se zjištěnými dopady - pořady v televiizi a diskusní pořady jsou pro toto ideální
    - před jakoukoliv další volební kampaní (obecní, krajská, sněmovní, senátní) dané informace zvěřejňovat a získávat vyjádření od dalších potenciálních kandidátů

    Tolik vteřinový nástřel. Plán musí být zamozřejmě jmenovitý a mnohem podrobnější, musí projít oponenturou více lidí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    1) zkvalitnit/zefektivnit sluzby CD
    2) nejblizsi zamestnanec drah ktery je po ruce a ma nejakou vyznamejsi funkci nez je uklizecka
    3) rict mu svou nespokojenost se sluzbami
    4) a to ihned
    5) ...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: ale ja myslim ze na to nejdeme uplne polovicate. mezi firmou/podnikem a klientem prece existuje nejaka vazba. kdyz se mi v nejakem podniku neco jakozto zakaznikovi nelibi (cokoliv), reknu to nejblizsi obsluze. QUITE to popsal jako "padajici hovno pozpatku". takhle to alespon funguje v soukromem sektoru.
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY¨, _BENNY: Neber mne jako oponenta. České dráhy jsem odhadem 10 let nepoužil a tuhle diskusi mám zabookovanou jenom proto, že se tak děje automacky, když jsem ji založil. Téma mě zaujalo, ale nemám důvod vystupovat na jedné či druhé straně.

    Obecně dobrý postup pro dosažerní výsledku v libovolné oblasti činnosti je
    1) ujasnit si čeho chceš dosáhnout
    2) identifikovat správné osoby, jejichž prostřednictvím lze cíle dosáhnout, pokud to nejsi ty sám
    3) rozhodnout se jaké prostředky je vhodné kpoužít, aby dotyčná osoba udělala to, co chceš
    4) naplánované také provédst
    5) body 1-4 průběžně upravovat a aktualizovat

    Vy jste tuhle debatu začali od bodu 3, když jste si určili, že metodou bude pruzení zaměstnanců. Bez bodů 1 a 2 to je ale zbytečně vyhozené úsilí.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    co treba vystavni skrin ceskych drah - toalety ve vlacich? komu se tam libi?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam