• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    YNZA
    YNZA --- ---
    ZCR: a co na to entalpie?
    ZCR
    ZCR --- ---
    VITEKZKYTEK:

    Entropie roste si,
    klesá si,
    roste si,
    nám to vůbec nevadí,
    co vyvádí.

    (lidová)
    VITEKZKYTEK
    VITEKZKYTEK --- ---
    Entropie už není co bývala
    VANEK
    VANEK --- ---
    http://twitter.com/clbuk/status/443073229934952448
    I remember answering this GCSE Maths question in June 2010... http://pic.twitter.com/75OnrbJBSQ
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    Z Obrázkovýh stripů, druhé, opravené vydání :)


    FINSON
    FINSON --- ---
    FINSON: Ale zase jsem pobral i ten komentář ke vtipu č. 5 :-)
    FINSON
    FINSON --- ---
    Toho Chomskyho jako jediného nechápu.
    KADLINO
    KADLINO --- ---
    ZUZKAOU: To bude hříčka s "brát věci doslova" a "doslova brát věci", ne?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    SIRIEN: neobjevila jako že jsem je tu nečetla. Jedinný který mi nedocház je ten s kalambůry a kleptomanama, ale nijak extra mě to netrápí. Protože zhruba tuším pointu a nemyslím si že bude natolik vtipná, abych se s tím táhla do [ Poznej vtip + jejich vysvetleni ]

    Nejlepší mi přijde ten s Chomskym.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    ZUZKAOU: které jsi zatím nechytla? Zkusím kdyžtak nahodit nějakou mírnou nápovědu :) (9 je můj fakt oblíbenej mimochodem)
    DXTR
    DXTR --- ---
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    20 Jokes That Only Intellectuals Will Understand. Number 5 Took Me A Minute.
    http://www.tickld.com/x/20-jokes-that-only-intellectuals-will-understand

    Zhruba tak třetina z nich se tu ještě neobjevila a některé jsou fakt vtipné.
    HWLLFFRDD
    HWLLFFRDD --- ---
    IVANA_ANAVI: podle všeho je řeč o nějakém humanitním oboru
    PAD
    PAD --- ---
    ALCATOR: neni pravda, ze by nikdo ze zahranici necetl clanky z cr. kdyz jsou napsane v anglictine a za neco stoji, tak je ocituji (mluvim z vlastni zkusenosti). tohle je typicke cechackovske narikani.
    IVANA_ANAVI
    IVANA_ANAVI --- ---
    ADAMJ: A proč by podle tebe neměl být profesorem?
    ALCATOR: Proč nechtějí číst práce z ČR? A nechtějí číst ani ty v angličtině?
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    GUMBA: Manželka je doktorandka, učí 4 hodiny týdně, zbytek má na vlastní vědeckou činnost. V rámci té výuky navíc získává přístup k "testovacím subjektům", o kterých bádá :-)
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    Sorry za nevtip...
    JORIM:

    On jeden z nejvážnějších problémů vysokého školství jsou pravidla pro uznávání citací a započítávání těchto pro různé hodnotící mechanismy, přičemž bez nasbírání potřebného počtu "bodů" nemůžeš být docentem, tudíž ani profesorem.

    Protože je Česko země malá, citační pravidla a bodování citací vede k naprosté emidemii Citačních kroužků, kdy se lidé z daného oboru napříč školami vzájemně koordinují a citují - přičemž ovšem nejde o princip "Píšu na dané téma a objevil jsem v práci jiného kolegy myšlenku, kterou chci citovat", nýbrž funguje to stylem "Čau, Franto, právě jsem dopsal knížku na téma XYZ, posílám ti rukopis, nemáš nějaké citáty, které by se mi tam hodily? Když tak mi pošli, co tam kam mám dopsat", na což "Franta" reaguje mailem "OK, Kubo, na stránce 38 uprav druhý odstavec takhle: "... , jak ostatně vyplývá i z práce [Franta, 2014], který uvádí: *{oslím můstkem navázaný citát}*"

    -- protože za tohle dostane Franta body (je citován), a na oplátku pak o pár měsíců později on do svého článku dá zase zpětně citáty na tuto knihu Kuby.

    Takhle to ale právě vůbec nemělo být a popírá to myšlenku vědecké spolupráce, citací atd., a navíc je pak vyloučené jakékoliv ověřování cizích poznatků.
    ==========
    Členství v citačích kroužcích je v ČR a na Slovensku naprostou nutností, chce-li člověk získat docenturů - v podstatě to není možné jinak, protože nikdo z anglofonní ciziny se nebude obtěžovat čtením zdejších prací, a pokud nepřistoupíte na tento recipročně podvodný systém, nikdo vás nebude citovat (nebudete-li tedy absolutní autorita).

    V důsledku pak máme v zemi armádu Docentů-Vohnoutů, kteří nemají koule na to postavit se proti vlnám, navrhovat změny, vést veřejné polemiky. (Domnělá) Intelektuální elita národa tak nechává svět plynout kolem sebe a přes sebe, nechává se převálcovat špatně vyargumentovanými a vědecky neobhajitelnými plky různých aktivistů, nevyjadřuje se k palčivým společenským problémům a toleruje a podporuje devalvaci VŠ titulů skrze korupci (jak je možné, že podvody s tituly v Plzni prošly tak snadno a s minimálními důsledky?) a neustálé snižování požadavků na absolventy (Bakalářky psané v Comic Sans??? WTF?)

    Z těchto docentů-vohnoutů se pak během deseti až dvaceti let stanou profesoři, ovládnou "Radu profesorů" jako poradní sbor ministra školství a ve stejném vohnoutském duchu dokončí komercializaci vysokého školství.



    GUMBA
    GUMBA --- ---
    87HIGHFLYER: To je blbe proto, ze doktorand ma ma behem sveho doktoratu pracovat zejmena na vlastni vedecke praci, nikoliv tyto cca 4 roky vyplnit vedenim bakalarskych praci, vyukou a pak sklidit vedecky titul. Nerikam, ze ma mit zakazane vest studenty (nicmene od toho jsou zde akademicti pracovnici), ale nemelo by to byt na prekazku jeho postgradualnimu studiu a vedecke praci, nebo snad dokonce hlavni naplni.

    Nemam nic proti osobe dotycne pani skolitelky, nemyslim si totiz, ze se tomu mohla nejak vyhnout - to je holt smutna praxe pro postgradualni studium na velkovyrobnach titulu, pardon nekterych univerzitach.
    Nicmene podle tech nize zminenych stranek mendelu je v polovine tretiho rocniku a:
    - zvladla odsupervisorovat 20 bakalarek. Zajiste byl cas na dostatecny pocet konzultaci.
    - vyucuje 4 predmety s celkovou hodinovou dotaci 8/4 tydne. Pevne verim, ze se na ne stiha poctive a zevrubne pripravovat.
    - pobyla 9 tydnu na zahranicnich stazich
    Nezbyva mi tedy doufat, ze s podobnym nasazenim resi i vlastni vedeckou praci behem sveho postgradualniho studia, a umrimne ji preji silu a stesti v psani doktorske disertacni prace a zejmena vedeckych publikaci - clanky v neimpaktovanem casopise vydavanem vlastni instituci bohuzel (nebo bohudik?) stacit nebudou.
    JORIM
    JORIM --- ---
    WELES: poslední dobou slýchám dost tvrdé komentáře o tom, jak je ten proces netransparentní a neobjektivní (že víc než odborná způsobilost rozhoduje jaké kdo má vztahy s danou katedrou a vedením VŠ).
    WELES
    WELES --- ---
    THOMASMORTA: Podle § 73 a 74 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, se profesorem může stát docent (výjimečně též profesor na renomované vysoké škole v zahraničí), který je význačnou a uznávanou vědeckou nebo uměleckou osobností ve svém oboru a který úspěšně projde řízením ke jmenování profesorem. To je zahájeno jeho návrhem, který musí být podpořen alespoň dvěma dalšími profesory stejného či příbuzného oboru, případně návrhem děkana či rektora, a který posuzuje vědecká rada dané fakulty či vysoké školy (u vysokých škol uměleckého směru umělecká rada). Ta jmenuje pětičlennou hodnotící komisi, jejímiž členy mohou být jen profesoři, docenti nebo jiní významní představitelé daného nebo příbuzného oboru, která po projednání a tajném hlasování přednese svůj návrh, zda má být uchazeč jmenován či nikoli. Pokud je návrh pozitivní, uchazeč musí přednést přednášku, ve které předloží svou koncepci výuky a vědecké či umělecké práce, poté následuje definitivní tajné hlasování vědecké rady. Proti procesnímu postupu v řízení může uchazeč podat námitky, o kterých rozhoduje rektor.
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    GUMBA: Pokud vím, tak je možné být vedoucím práce až do gradu o jedna nižšího než mám sám. Takže jako bakalář mám smůlu, magistři mohou vést bakalářky, doktoři magisterské práce atd. Jenom si nejsem jistý, jak je to s profesorskou prací.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam