• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    KURE
    KURE --- ---
    NEON5: leda že by udělali dohodu s pojišťovnou, pojistný přihodili do ceny vozu a ještě pumpnuli stát o nějaký dotace. Stát by pak přihodil nějaký daně, aby na ty dotace měl :D
    Pak by zákazník, jakoby neplatil nic, ale stálo by ho to 4x tolik co teď.
    NEON5
    NEON5 --- ---
    KURE: no je my jasný, že se jim do toho nebude chtít
    KURE
    KURE --- ---
    NEON5: jojo, zodpovědnost a úhradu škody na sebe vezme velká korporace... tak určitě.
    NEON5
    NEON5 --- ---
    ERGOSUM: jj. za všechny škody způsobené autonomními vozi musí ručit výrobce, to bude ještě těžkej boj
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: U autonomních vozů by nemělo být povinné ručeni :-)
    To je to dilema mezi "Umřu, ale udělal jsem všechno co jsem mohl." a "Umřu a vůbec nic s tím nemůžu udělat."
    BIHARYS
    BIHARYS --- ---
    Pro milovníky geometrie:
    Euclidea - Geometric Constructions Game with Straightedge and Compass
    https://www.euclidea.xyz/
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: Az bude potreba rucne ridit provoz a autonmni auta v nem, tak najit reseni potrva asi tak 5 minut. A budou to vedet vsechna autonomni auta v regionu, resp. na celem svete.
    Dneska resi debilitu ridicu, kteri si vypinaji asistenty rizeni, resp. chovaji se jinak nezodpovedne, povinne ruceni a nasledny system vymahani skody, verim, ze se to podobne vyresi i u autonomnich vozu.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SEJDA: Na dálku by to dělal zase člověk. Už dnes je
    a) něco dokáže stroj a člověk ne(udržet nepřetržitě pozornost, detailní přehled o vozu)
    b) něco každý stroj a jen někteří lidé(dostat se ze smyku, rychle zareagovat)
    c) něco málokterý stroj a většina lidí(složité dopravní situace, ručně řízený provoz)
    d) něco stroj neumí / nesmí a zvládne to téměř každý člověk (jednat mimo pravidla/algoritmy, nebo proti nim)
    e) cokoliv mez tím

    Mějme situaci: Úzká jednosměrka. Zákaz zastavení. Vlevo strž, vpravo zákaz vjezdu. Jak chytrého máš autopilota?

    Dnes se běžně používá ABS, kontrola trakce, navigace,... , omezovač rychlosti. A jednotlivé funkce autopilota budou používané podle toho, jak budou pohodlné a spolehlivé.

    V daleké budoucnosti: Vy jste se věnoval řízení! Nevíte jak je to nebezpečné?
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ERGOSUM: mas pravdu, ale ridic uz pak bude potreba jenom na otaceni vozu v jednosmerkach, coz by slo ale udelat i na dalku.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BROUKOID: podle mne je to fake, nemohl mit zapnuteho autopilota, proto kamera v aute nezabirala display a ani ne ukazatel rychlosti a vystrah. Proste nedodrzel bezpecny odstup a toto se stane kazdemu kdo si treba jenom mysli, ted je bezpecne predjizdet, tak se jeste trosku priblizim ..
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    BROUKOID: xkcd prosim i s title atributem obrazku: I'm working on a car capable of evaluating arbitrarily complex boolean expressions on "honk if [...]" bumper stickers and responding accordingly.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    KAERO: sorry, obavam se ze to je moje vina.
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mam pocit, ze jsem za poslednich par dni ztratil smysl pro humor. Tolik novych prispevku o autech, pocitacich a umele inteligenci, a ani v jednom jsem nepochopil vtip.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BROUKOID: U tý úvodní scény (stojící auto ob jedno) je vtipný, že v době natáčení toho videa Tesla nasazovala novou verzi software, která to už uměla vyřešit (umí to přední auto najít radarem odrazem od silnice).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, hodně to má přepálený marketing, velice ke škodě věci; oproti tomu v takových omezených doménách to bude naprosto zásadní game changer: náklad někdo odbaví ručně a doveze ho na dálnici, a na druhým konci ho zas někdo ručně vezme z dálnice.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JANOS: No, to je pointa. "99% na kvalitním, ohraničeném, jednosměrném, regulovaném úseku" je super báječný, ba přímo revoluční (a to bez ironie!) asistent řidiče.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jsem trosku zmatenej, bezne jezdivam tak 7 hodin po autobahnu v tesle, kde defacto 99% prace dela auto za mne. Ja vezmu rizeni kdyz jsem na rekonstruovanem useku nebo musim zmenit dalnici... Spat nespim, ani si netukam do mobilu, ale koukam z okynka a premyslim o kvantove mechanice.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MHO: já zažil něco podobného, v BMV X5, kde nám na dálnici v pomalém pruhu začalo blikat auto a vypadalo že skočí před nás, tak kolega ťuknul na brzdu a systém vyhodnotil že je něco špatně a strhnul mu to do svodidel mezi pruhy. Naštěstí posilovač šel přeprat, takže jsme jenom vymetli trávu za krajnicí a nikdo nás netrefil, ale i tak jsme to šli vydejchat na benzinu... a od té doby je všechno vypnuté =)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam