• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    ESTEN: Já jen říkám, jak to vysvětloval pan ministr (v televizním vstupu). Sám bych se neodvážil.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    ESTEN: teda dokonce, 1.73 m^2, ehm :)
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    FJERTIL: nemyslim, je to proste odhadnuty. Ta povolena hustota lidi zavisi i na stupni "nebezpeci". Kdyby to zacalo geometrii, tak minimum (za predpokladu optimalniho rozmisteni kulovych lidi ve vakuu) je obsah rovnostrannyho trojuhelniku o strane 2m, coz je asi 3.46 m^2 na osobu. Ale geometrie na odhad rozumny hodnoty fakt nestaci :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    FJERTIL: protože ještě korekce na regály - cca polovina plochy krámu =)
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    Možná budu za blbce, ale třeba mi to někdo objasní.
    Jsem se dozvěděl v Událostech od ministra zdravotnictví, že těch 15m2 na osobu v krámě vychází z toho, že bezpečná vzdálenost mezi lidmi je 2m a tak prostě vypočítali kruh a radši to zvedli na nějaké pěkné číslo.

    A ono to tak jako že sedí:
    r = 2m
    V = Pi * r^2 = 3,14 * 2^2 = 3,14 * 4 = 12,56 m2

    No jo, ale když se potkají dva kuhy o poloměru r = 2m, tak vzdálenost středů, tj. lidí je 2*r = 4m, tedy dvojnásobek bezpečné vzdálenosti.
    Jako pro mě za mě, jistota je jistota, ale proč pak do toho tahat geometrii?
    KRAL_KAREL_IV
    KRAL_KAREL_IV --- ---
    ASNEK: Další hraní si s rezonancí -- pohyb částicema https://www.youtube.com/watch?v=9po11qjCWxA
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    zabavna aplikacia vibracii a rezonancnych frekvencii.
    https://www.facebook.com/1544605485/videos/10224002320396221/
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    VOYTEX:
    ZCR:

    K trollingu tohoto typu mam ve sbirce debrecinku > k prohlednuti na https://capi-store.lf1.cuni.cz/histolka/tajemstvi_autoklavu/
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    VOYTEX: zapomnel jsem napsat, ze fotku nakej cas nechaval urcovat u zkousky, a kdo nepoznal tlacu, nedostal za jedna...
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    ZCR: Tuhle story znam v tlacenkove verzi od gelogu, vypravel mi ji otec, ktery teda badal nekde jinde, ale znela zhruba takto: Zavily profesor navaril ze specificky narezanyho masa tlacu, nalil do vrtnyho jadra, kousky na rezny plose pekne poladil, aby to urcovani bylo joo zajimavy, a strcil asi na rok do mrazaku, aby ztratila barvu. Nasledne fotky, a velka legrace s punk'ed kolegy a studenty, protoze si i nafotil jak rozmrazene vrtne jadro pojida :)
    OKEYA
    OKEYA --- ---
    SUMIE_DH: Ten graf je omezujici. Nejdou tam dat drapkonosci, kteri maji noh nepocitane a plivou tuhnouci sliz.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    VANEK
    VANEK --- ---
    MHO: Nahoře by stačily 2/3 brouka.
    MHO
    MHO --- ---
    VANEK: Ale jak si přejete ozvalo se sluchátka. Mloci a podobná havěť. Dokonce mají sliz jedovatý.
    Poisonous slime is ‘superpower’ of tiny animal found in Smoky Mountains, experts say
    https://www.wbtv.com/...poisonous-slime-is-superpower-tiny-animal-found-smoky-mountains-experts-say/

    A to jsme se ještě neačali dívat pod hladinu moří. Takovej krab poustevník má mrtě nohou má domeček a není slizký. O chobotnicích ani nemluvě, slizká je každá rozumná ryba (bez domečku a nohou, s výjimkou podivností typu latimérie)

    A co teprve východoněmecký pedofilní autoturista? Je slizký, má karan, a dvě nohy a penis. To by ten graf asi zbořilo.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    VANEK: Taky o tom přemýšlím... co třeba žáby? Mloci? Dá se to zahrnout pod definici? Někteří něco vylučují...
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELLAS: A fakt neexistují slizcí čtyřnožci? (Nebo octopussies?)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    NELLAS: To je záludnost aj/čj názvosloví. V češtině maj nohu, v angličtině foot. Bez nohy. Takže technicky je 0 legs správně.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    SUMIE_DH: Na místě ještěrky může být klidně i kočka, pes nebo lasice. A ryba je v podstatě rovna slimákovi... zajímavý graf. Mimochodem, nemá šnek jednu nohu? A slimák vlastně taky?
    ZCR
    ZCR --- ---
    SUMIE_DH: I for one welcome our Snailturtle overlords.
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    ZCR: já to slyšel o dveřích z rybářské lodi.
    ZCR
    ZCR --- ---
    TEAPACK: já to skoro určitě slyšel v rozhlasu (hodně dávno) a určitě to bylo o geologovi - ale metalurgickou variantu si dovedu živě představit :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ZCR: tohle má kořeny na ČVUT na strojárně a stalo se to tam ještě před revolucí =) tehdejší předmět byl něco metalurgie, a zkoumala se krystalizační struktura různých ocelí chladnoucích za různých rychlostí.
    EKG
    EKG --- ---
    VANEK: No poznal, ale napred to tyden studoval;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    ZCR: Já si jasně vybavuji povídku, jak slepili pár rostlin a ony se pak rozpadly a vyučující to poznal, ale byl raněn tou nedůvěrou. Jen už nevím, odkud… (Hmm, že by román pro mládež Jan Suchl: Ztracená osada, v podmínkách ZŠ?)
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Jsou dva základní přístupy
    a) Manipulují mě do nákupu, protože to za nákup nestojí.
    b) Vzít si bááááječnou půjčku na báááječné zboží a při čekání na báááječného exekutora a báááječný překlenovací úvěr polykat bááááječné prášky proti stresu a čekat na BÁÁÁÁJEČNOU výhru.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    QWWERTY: Proto taky chodim nakupovat se seznamem a polozky odskrtavam GILHAD:
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    GILHAD, ZCR:
    Gruen transfer - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gruen_transfer
    " Gruen transfer (also known as the Gruen effect) is the moment when consumers enter a shopping mall or store and, surrounded by an intentionally confusing layout, lose track of their original intentions, making consumers more susceptible to make impulse buys. "


    protoze manipulace lidi do nakupovani je seriozni byz :))
    (PDF) Interaction Between Shelf Layout and Marketing Effectiveness and Its Impact on Optimizing Shelf Arrangements
    https://www.researchgate.net/...keting_Effectiveness_and_Its_Impact_on_Optimizing_Shelf_Arrangements
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    KAERO: No, kdyz jdu kramem, tak vetsinou co vidim je neco ve stylu: blbiny, kraviny, chleba, blbiny, kraviny, syr, blbiny kraviny ... to neznamena, ze nevidim lidi a kosiky na koliznim kurzu, ale ze vetsinu produktu vyhodnotim jako nezajimave.

    Jeste vyraznejsi je to s reklamama, kde do vedome mysli vstupuji vetsinou jako anonymni plochy bez obsahu. Jednou (uz je to par let) jsem jednu urcitou reklamu hledal, protoze jsem potreboval do toho kramu zavolat. Vedel jsem, v kterem casopise je a jak asi tak vypada. Na prvni asi tri az pet pokusu jsem ji proste nenasel. Az pak se zadarilo, byla asi tak uprostred prez pul stranky a vypadala tak, jak jsem si ji pamatoval.

    V prohlizeci mam nejaky ten add banner, kam si muzu pridavat i svoje vyrazy - takze jakmile me nejaka reklama prudi, tak si ji tam pridam i s okolim (misto ads.company.com/banners/imgs/campaing/12345678.png tam dam ads.company.com - nebo company.com). Takze spousta webovych stranek ma po okrajich radu prazdnych obdelniku. Ale v realu pro me tak vypada i rada obchodu, zastavek a tak - je tam nejaka velka plocha s tagem #reklama, od koho a na co uz fakt netusim. Obcas, kdyz se nudim, tak to vedomne prokouknu a je tam nejaka holka s plavkama za 3.999,- o velikosti kapesniku, nebo zajezd kamsi jen za 99.999,- nebo nejaka jina blbost. Takze zjevne o nic neprichazim a misto sledovani blbosti se muzu venovat necemu zajimavejsimu, ci potrebnejsimu.

    Na dalnici me zajimaji omezeni a odbocky a ostatni auta, nikoli pujcky na dovolenou. Na zastavkach si radci poctu o porgramovani ci elektronice, nez o zlevnene ceste nekam, kam rozhodne nechci, nebo naprosto nepouzitelnem "pomocniku do kuchyne" za naprosto neprimerenou cenu.

    Ono to tak funguje od pradavna - uz praclovek Janecek v lese ignoroval neznou krehkost kazde jehlicky a kapky rosy a sledoval co by se dalo sezrat, nebo co by mohlo chtit sezrat jeho. I kdyz tech jehlicek a kapek rosy tam bylo vic nez podstatneho obsahu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam