OTAVA: ona je to neřešitelná schizofrenní situace - sice si můžeš svobodně koupit auto s velkým motorem, 3x větším než u nějakého malého auta, což pořád dává smysl (nebavíme se teď o nějakém Ferarri), což je EU jedno. Ale EU není jedno, jestli to malé auto má spotřebu X nebo X - 5%. (Spotřeba = emise CO2.)
Jenže doba ještě nenazrála, aby EU zakázala např. benzínová auta (jsou méně efektivní než dieselová co se týče výkon vs spálená hmota nebo výkon vs CO2), popř. i naftová a vynutila přechod na CNG (velmi dobrý poměr výkon vs CO2, jen postupným přechodem na zemní plyn se jediné zemi v historii na světě podařilo snížit emise CO2 - byly to USA :)
Nebo aby zakázala velká auta. Ono to pokrytectví nefunguje dokonale - každej odkejve zekologičtění aut, ale nikdo neodkejve že by si pořídil menší auto / se slabším motorem..
OTAVA: doufám že rozlišuješ mezi emisemi škodlivin (CO, HC, PM) a emisemi CO2 (spalovací motor). Normy na škodliviny a jejich nasazování (postupné, nenásilné, s obnovou vozového parku) mi přijdou dobré.