• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    Sledujete také spřízněné kluby Domácí zprávy a komentáře, Zahraničněpolitické události? a Ruská Federace - události a vývoj dnes a zítra...?
    ---
    Debaty k news
    ---
    Novinky z EU:
    Integrace.cz
    EUObserver.com


    Interaktivní mapa EU se základními informacemi o EU a jednotlivých členských státech


    ANKETA


    Aktuální téma Lisabonská smlouva
    rozbalit záhlaví
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: Povazuji celkove tyhle regulacni orgie za nesmysl.
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Povazujes proces, behem ktereho to EP pozmenil, snad za malo demokraticky?:)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    auto.idnes.cz/hlukove-limity-aut-0at-/automoto.aspx?c=A130211_002831_automoto_vok

    male tiche krabicky ktere vubec nepojedou, evidentne maji v bruselu jasno.

    komunisti to resili jednoduse - dalo se kiupit jenom jedno auto. soucastna EU to resi chytreji. jeji normy nakonec umozni aby vsichni vyrabeli kenom jedno auto :-)
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    JACOB: pekny, kanada taky:

    EUobserver.com / Headline News / EU edges toward Canada free trade deal
    http://euobserver.com/news/118957

    on an unrelated note: neslibovala eu, ze nam u kanady vydupe bezvizovej styk?
    JACOB
    JACOB --- ---
    BBC News - EU and US free-trade talks launched
    http://www.bbc.co.uk/news/business-21439945

    The European Union and the US will begin formal talks on a free-trade agreement, paving the way for the biggest trade deal in history.
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: No nevim. Zrovna nedavno jsme se tu bavili treba o tom EU rozpoctu. Vec, ktera by na narodni urovni byla relativne lehce schvalitelna se na urovni EU zasadnim zpusobem komplikuje. Tj. kontroverzni navrh v ramci EU legislativy to ma rekl bych o dost tezsi, nez by to mel jen v narodnim parlamentu.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: ano, ale tezko u nas projde parlamentem nejaky kontroverzni navrh bez vsimnuti. Dokonce i ty anonymni firmy pomalu omezi, pri trose stesti si omezi imunitu a cele se to hybe nejakym aja mys lim ze dobrym smerem.

    v EU projde cokoliv a pak se jenom clovek nestiha divit.
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Tu vetsi kontrolu nevim, z ceho vyvozujes. Ja nikdy nevidel ani ceske uredniky. A todle neni o urednicich, ale o (volenych) poslancich, tj. te demokraticke pojistky, na kterou se tu rad casto odkazujes.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    JACOB: Asi nefunguje, ael porad je tam vetsi kontrola nez nejakyho urednika nekde v Bruselu kteryho nikdo nikdy nevidel
    JACOB
    JACOB --- ---
    OTAVA: Ja si teda moc nemaluju, ze na narodni urovni to funguje nejak magicky lepe ;) Rozhodne tedy ne u nas.

    Ale vtipne to je, kdyz je to takle hezky pristihnute :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Tolik k tomu jak v EU vznikaji zakony ... jak to funguje v jinych oblastech se ani nechci domyslet.
    JACOB
    JACOB --- ---
    EUobserver.com / Justice & Home Affairs / MEPs copy-pasting amendments from US lobbyists
    http://euobserver.com/justice/119028

    A handful of MEPs have copy-pasted amendments made by giant US-based IT companies directly into the EU’s new data protection law.

    Priceless ;-)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    LEXIK: může být v současné době i z důvodu ceny...
    ovšem dle mé osobní zkušeosti nechtějí být už ženy vnímány jako řidičky vozíteck o 20konskych silách ale mnohdy velke auto doslova vyžadují,partneři jim pak tuto volbu povětšinoui schvalují a to i y důvodu bezpečosti,pokud vozí děti,pakliže na to mají
    miniauta jsou spíš pro studenty,či nízkopříjmové skupiny,popravdě znáš jediného trošku movitějšího člověka co by si nezvyšoval image a ego velkým autem???
    pominuli li ovšem mini ,smart roadster, mini rover a jina gay či pseudogay auta...
    ja je automaticky nezavrhuji jen říkám že preference většiny je stále spojená s macho efektem vznikajícím při burácení silného motoru zvětšujic tak nejen adrenalin při prudkém sešplánutí pedálu,ale hlavně péro při kontaktu s okolními méně vybavenými motoristy.
    ono to tak funguje v daleko menší míře ale i u žen...
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    ITCHY: ... zrovna dneska jsem si cestou do práce všimnul, kolik nových Mini dnes jezdí po Praze ... ;-)
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    E2E4: a to z jednoho prostého důvodu:malá auta nejsou preferovanou volbou a kupují se ppřípadně jako doplňkový vůz do rodiny, nicméně dnešní trend je zcela opačný, maminy jezdící nakupovat do supermaketů poslední dobou povětšinou sedí za vozidly střední třídy ,nejlépe kombi,ofrout co kosmetický doplněk bývá k vidění taktéž dosti často
    prostě malá auta příliš nefrčí ,jsou nepohodlná,málo prostorná, bezpečostní faktor když už tak minimálně ten pocitový je daleko menší, a vlhký sen průměrného českého motoristy, fabie fplnýpalbě taky není zrovna nejmenší ...
    ale myslím že to dlouho trvat nebude a někdo to konečně rozstřelí,náznaky a oťukávání tu jsou ....
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Tady je par argumemtu a grafu jak euro zvysilo rozdily mezi zememi v Evrope.

    Europe: The Last Great Potemkin Village Where "The Rich Get Richer, And Poor Get Poorer" | Zero Hedge
    http://www.zerohedge.com/news/2013-02-10/europe-last-great-potemkin-village-where-rich-get-richer-and-poor-get-poorer
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Může mi někdo vysvětlit, co to znamená v praxi? Jako že EP něco řekl, ale ohled se na to pochopitelně nebere? A jak to bude se smělým cílem 20-20-20, a co se stane když nebude ani za velkých nákladů splněn?

    z wiki:

    In the area of fuels, the 2001 Biofuels Directive requires that 5.75% of all transport fossil fuels (petrol and diesel) should be replaced by biofuels by 31 December 2010, with an intermediate target of 2% by the end of 2005. However, MEPs have since voted to lower this target in the wake of new scientific evidence about the sustainability of biofuels and the impact on food prices. In a vote in Strasbourg, the European parliament’s environment committee supported a plan to curb the EU target for renewable sources in transport to 4% by 2015. They also said that a thorough review would be required in 2015 before the EU could progress to an 8-10% mark by 2020.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OTAVA: ona je to neřešitelná schizofrenní situace - sice si můžeš svobodně koupit auto s velkým motorem, 3x větším než u nějakého malého auta, což pořád dává smysl (nebavíme se teď o nějakém Ferarri), což je EU jedno. Ale EU není jedno, jestli to malé auto má spotřebu X nebo X - 5%. (Spotřeba = emise CO2.)

    Jenže doba ještě nenazrála, aby EU zakázala např. benzínová auta (jsou méně efektivní než dieselová co se týče výkon vs spálená hmota nebo výkon vs CO2), popř. i naftová a vynutila přechod na CNG (velmi dobrý poměr výkon vs CO2, jen postupným přechodem na zemní plyn se jediné zemi v historii na světě podařilo snížit emise CO2 - byly to USA :)

    Nebo aby zakázala velká auta. Ono to pokrytectví nefunguje dokonale - každej odkejve zekologičtění aut, ale nikdo neodkejve že by si pořídil menší auto / se slabším motorem..

    OTAVA: doufám že rozlišuješ mezi emisemi škodlivin (CO, HC, PM) a emisemi CO2 (spalovací motor). Normy na škodliviny a jejich nasazování (postupné, nenásilné, s obnovou vozového parku) mi přijdou dobré.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JACOB, hele nemyslím to zle, ale tobě opravdu přijde Špidla rozumný? Mě přijde že je neskutečně naivní až hloupý, viz jeho článek o euru.

    PFAUST: tak nějak :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ITCHY: upřímně řečeno, ani u složení potravin nebo chemikálií to není žádná výhra - u potravin nejsou poměry jednotlivých složek a u domácích potřeb a chemikálií je jen obecně "5-15% neiontových povrchově aktivních látek" nebo "> 15% povrchově aktivních látek".

    A u označování země původu je to díky EU čisté zhoršení:

    1. mě doopravdy zajímá, jestli je výrobek z Německa, Rumunska nebo Polska, ne že je z EU
    2. složení medu v supermarketech "obsahuje med ze zemí EU a mimo EU" je už úplnej kocourkov..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam