• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: No ano, takze diky eu vznikne navic jeste treti vrstva pravni mlhy. :)

    A ptal jsem se , vis o nejake oblasti kde staci se ridit jen evropskymi predpisy a neresit narodni?

    Evropske opatreni - dobrovolna dohoda s microsoftem, protoze zadne paky na nej nema - a hlavne velmi pomalu resilo obsolete pseudoproblem a ani ho nevyresilo.. Nevim co vic uz je fail.

    Technicky problem ze pri service packu, vec ktera se testuje horem dolem, haha. Vskutecnosti jim microsoft ukazal finger.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Vse bude samozdrejme zdarma v ramci zdravitniho pojisteni.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    EU chce zakázat porno! | Diit
    http://diit.cz/clanek/eu-chce-zakazat-porno

    pri tehle smrsti rovnostarstvi na evropske urovni, jiste brzo zjistime ze kazda zena ma nezadalne socilani pravo an to any ji byl zdarma na pozadani operatvne prisit penis a varlata, stejne tak muz muze pozadat o vaginu.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Analogicky - a co se stane, když město přijme nějakou vyhlášku, která je v rozporu se zákonem? Musí se jí tamní podnikatel řídit?

    E2E4: IMO to EK začala řešit hlavně v době, kdy k ní jako antimonopolnímu úřadu podal stížnost výrobce Opery. A ano, browser choice jsem pak při instalaci Windows na obrazovce měl. Samozřejmě, že to pro EK byla veliká příležitost ukázat svaly - jak jinak. Na druhou stranu si přiznejme, že žádný z národních úřadů, včetně toho amerického, takovou sílu neměl...

    Mimochodem, pokud si článek přečteš, píšou tam, že EK udělal s MS dohodu (čili žádné jednostranné "Opatření" - proč to velké písmeno vlastně?) a v následném období - kromě toho že na to MS zvysoka kálel, jak říkáš - "Microsoft reported it was still complying with the agreement" (zřejmě asi taky nějakým technickým nedopatřením, že...).

    Ale jinak jasně, Komise je trapná, neschopná a sedí v ní líní a hloupí byrokraté...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: Evropska komise prinutila microsoft udelat tenhle rozkosny webik. Vtipne je, ze odkaz na Chrome ani nefunuguje. :)

    Informace týkající se webových prohlížečů
    http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_cs.htm
    E2E4
    E2E4 --- ---
    evropska komise zacala resila problem pote, co uz nekolik let trval a postupne se sam od sebe zmensoval.. V dobe, kdy byl uz marginalni, ufelala Opatreni, ktere bylo uplne vedle (nevim kdo z vas obrazovku browser choice videl). Na to opatreni ji pak microsoft zvysoka kalel vic nez rok, aniz si toho kdokoliv vsiml - problem strejne mezitim prestal existovat. Konckoncu, to Opareni Komise a stejne za rok expiruje.

    Na tohle mi jiste Banshee napise: ale ty snad nechces ochranu spotrebitele a jednotny trh?

    http://m.bbc.co.uk/news/technology-21684329
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: A takova norma uz existuje, skutecne dopravci staci jen se prizpusobit te jedine evropske norme?

    A co se stane, kdyz nejaka zeme prijme vyhlasku ktera ma jine / vyssi pozadavky nez evropske narizeni? Ja chapu ze ta zeme bude poptahovana v Bruselu nebo strasburku nebo kde, ale co ten dopravce, stejne musi uposlechnout lokalni vyhlasku, jinak dostane pokutu..
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    ITCHY: Terminologicky bych nemluvil o centralizaci, ale spíš o harmonizaci. Souhlasím s tebou, že ve většině případů nebude výsledkem harmonizace 27 různých kvalitativních požadavků jejich přesný průměr, ale spíš se to bude blížit slušnému nadprůměru. Ty důvody jsou politické - argumentace tím, že "naši občané nepřipustí snížení standardů" je málokdy oslyšena...

    Nicméně ten dopravce by se při své činnosti stejně musel přizpůsobit vyšším požadavků jiné země, pokud by v ní chtěl podnikat. Ano, pokud by v ní podnikat nechtěl, nemusel by. Jenže v tom je ten princip už od počátků EHS, ne? Že větší trh je právě to, co chceme?
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Vzhledem k tomu, že se jedná o přímo závazné nařízení, které má přednost před národními zákony, tak ten tvůj maďarský dopravce musí vyhovět právě téhle evropské normě. Takže ho zajímá jen tahle regulace a nikoli regulace tří různých zemí...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Celou dobu se bavime o regulacich v osobni doprave, argumentovat zbozim si zacal ty. :)
    Jak tahle regulace osobi doprat pomuze madarskemu dopravci je mi zahadou - naopak krome narodnih norem bude muset vyhovet jeste evropske a to v oblasti ochrany spotrebitele.

    A kdyz jsme u toho, existuje snad jedina oblast, kde nemusis resit narodni zakony a vyhlasky, protoze jsou misto nich evropske? Imho ve vsech oblastech musis vyhovet narodnim i evropskym pozadavkum.
    Navic kdykoliv muze jakykoliv stat schvalit vyhlasku, ktera je v rozporu s evropskou a ty jsi jako subjekt podnikajici te zemi se ji musis ridit..
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BANSHEE: ano řeším míru, výška je jakasi dána povahou, že???
    jinak nevěřím tomu že obecná míra regulace na mezinárodnáí úrovni bude znamenat méně, ne spíš váce ,protože a právě se do n promítnou regulace vššech nárdoních států, ergo pak autobus do rumunska bude muset splňovat podmínky cestování autobusem třeba v lucembursku, z tohoto pohledu se jedná tedy o navýšení nákladů,alias zhoršení systému,což se imho může promítnout neblaze třeba v ceně jízdného či zájezdu
    toto je mimchodem zcela logický důsledek centralizace,či sjednocování ,aneb regulačn rámec se nastaví VŽDY SMĚREM NAHORU NIKOLIV DOLU,rozuměj v míře...
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    ITCHY: IMO tady narážíš na dvojí problém - "míru" regulace a "výšku" regulace.

    Nemám absolutně představu o tom, jak v tomto konkrétním případě regulují autobusovou dopravu jednotlivé státy. Nepochybuji, že některé mají požadavky na provozovatele autobusové dopravy poměrně mírné, což nepochybně prospívá konkurenci, zatímco jiné mají požadavky hodně rigidní. Tedy co do "míry" regulace je to spektrum zřejmě dost široké. Účelem té evropské je určit nějakou společnou míru, která bude znamenat, že pro řadu stávajících dopravců se podmínky zkomplikují. Na druhou stranu se ale pro řadu jiných dopravců otevřou možnosti, které do té doby neměli právě kvůli nemístně vysokým požadavkům některých států. Jestli se ta konkrétní míra ve výsledku blíží tomu či onomu konci spektra nevím - jisté je, že vždycky bude někdo nespokojen.

    Ovšem co do "výšky" regulace se není o čem bavit. Pro mezinárodní dopravu je nejnižší možná úroveň regulace ta mezinárodní...
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    BANSHEE: ne nesmysl to samozřejmě není,pokud by nová regulace přinášela zpřehlednění, zpřesnění,zjednodušení a hlavně přínos jak přepravcům ,tak pasažérům
    ala jako že slunce zapadá na východě(futurama,6 serie) tak se v rámci nadnárodních norem tak státi už z principu nemůže
    vysvětli prosím přínos této regulace mimo obvyklé mantry, centrální regulace je vždy lepší než lokální, myšleno brusel vždy lépe než národní stát...což předjímáš tímto způsobem zcela nekriticky a automaticky
    opakuji čím je regulace na nižší úrovní tím víc můlže brát ohled na odlišnosti, jiné kulturní zvyklosti ,ekonomickou situaci
    one size fits all,jasně jen někoho ta bota tlačí víc a někdo se do ní nevejde vůbec....ale co, když tak mu uřízneme prsty
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Když zůstaneme u těch autobusů (protože nákladní doprava je ještě lahůdkovější) co jsou podle tebe ty "regulace, které existují už dnes na mezinárodní úrovni"?

    Vezmi v úvahu, že pokud budeš provozovat tu tvou linkovou (nikoli tedy jednorázovou přepravu lidí třeba na dovolenou) dopravu maďarským autobusem ze Slovenska do Česka, jsi v tom okamžiku subjektem, který podniká v autobusové dopravě (tradičně dost regulované na národní úrovni) rovnou ve třech právních řádech a jednomu každému z těch řádů musíš beze zbytku vyhovět. Fakt trváš na tom, že mít namísto toho jednu jedinou sadu základních pravidel je nesmysl?


    (Mimochodem, mluvil jsem o volném pohybu služeb - podnikání v dopravě a zboží - myšleno v té nákladní dopravě. Volný pohyb osob sem netahej)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    OTAVA: Jasně a dneska ti to všechno došlo. Tak jdi & oslavuj ýzy livin. Páč kdby ses narodil v Mogadišu, měl bys zaručeně jiný starosti ;)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ajajajajaj dalsi socialni pravo. Zacinam byt pomalu prehlceny tim s kolika socialnimmi pravi jsem se narodil aniz jsem to dosud vedel.

    Bankovní účet zdarma má být v Evropské unii pro každého. Je to sociální právo | byznys.ihned.cz - Zpravodajství
    http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-evropa/c1-59447170-bankovni-ucet-zdarma-ma-byt-v-evropske-unii-pro-kazdeho-je-to-socialni-pravo
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: Spis naopak, ne?
    To je fakt jak newspeak - cerna je bila.
    Na to, abych mohl jet madarskym autobusem ze slovenska do cech regulace potreba nejsou, resp ne vyssi nez existuji dnes na mezinarodni urovni.
    Krome toho tady jde o ochranu spotrebitele, ne volny pohyb osob. Tomu regulace brani.
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    E2E4: Tak zrovna provozování mezinárodní dopravy (nákladní či osobní) je, myslím, klasickou ukázkou oblasti, kde jsou jednotná pravidla tvořená Unií potřebná - pokud tedy vycházíme z premisy, že chceme volný pohyb služeb a zboží...
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BANSHEE: No zalezi na tom jaka pravidla a proc maji nutne byt ve vsech zemich stejna.. A jestli jsou vubec nejaka potreba. A kdo je stanovi, na zaklade ceho, a pro koho to pak bude vyhodne ekonomicky a pro koho ne..
    BANSHEE
    BANSHEE --- ---
    LEXIK: Bavíme se tu o mezinárodních dálkových linkových spojích a ne o MHD, víme?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam