JIMIQ: Několik poznámek, které mi na Tvém příspěvku vadí:
1) Dojezd a "tankování" - docela běžně jezdím na služební cesty z Liberce na Slovensko. Opravdu mě neláká představa, že budu vstávat o 2-3h dříve, abych měl dost času na nabíjení cestou, nebo jezdit kvůli tomu o den dřív a vracet se možná až další den.
2) Nabíjecí místa - naše (a prakticky žádná) přenosová soustava na to není stavěná. Je potřeba je pro tento účel posílit. Věřím, že nové už budou dělané s ohledem na tyto požadavky, ale dříve prostě takové nároky nebyly. Taková perlička z Liberce (Liberecka) - není to tak dávno, co tu byla docela absurdní situace, kdy tu byly vybudovány průmyslové zóny, ale nemohly se v nich stavět nové provozy (ehm, montovny) - energetici nedali povolení na připojení, protože soustava tu sotva utáhla potřeby aglomerace a měla i tak dost výpadků. Musela se zbudovat kompletně nová linka.
3) Těžba a zpracování těžkých kovů je energeticky náročné, a obvykle i dost nešetrné k životnímu prostředí. A kobalt, jehož velmi významné zásoby má Kongo, což je vyloženě spolehlivý spojenec, se kterým je radost obchodovat - to je určitě ta správná cesta
Osobně jsem v bezemisní dopravě ale optimista. Podle mě to dopadne stejně jako se svícením. Tak dlouho se protlačovaly, podporovaly a dotovaly nesmyslné a škodlivé zářivky (úsporky,..), až je "zničehonic" převálcovala LED technologie prakticky bez podpory. Stejně věřím, že v dopravě je tímto černým koněm vodík (až se podaří vyřešit nejzásadnější problém - nádrže v autech).