• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SAMOUT: "Bez dodani energie nemuze vzniknout vykon"
    No cesta je. Odstraníš mikrofiltr, uděláš řidší sáček a sací výkon výrazně stoupne. K tomu pořídíš čističku vzduchu, která vypere vzduch vyfukovaný vysavačem. A TO SE VYPLATÍ!
    V praxi budou majitelé psů a kutilové dělat to co doposud. Kupovat (mj. levnější) průmyslové vysavače.
    UMXERA
    UMXERA --- ---
    SAMOUT: vysvetleni je jednoduche, demence ala EU .cz
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Vysvetleni prvniho mytu popira samo sebe. Bez dodani energie nemuze vzniknout vykon (a docela by me zajimalo, ktera belgicka domacnost ma rocni spotrebu elektriny 20 TWh, i 20 MWh by bylo kurevsky hodne). A uprimnost snahy usetrit energii EU uverim, az se prestane presouvat parlament kazdy mesic z Brusele do Strasburku (docela by me zajimalo, za jak dlouho Evropane provysavaji energii potrebnou k jednomu takovemu zcela nesmyslnemu presunu, e.g. kolik set let bysme museli v kuse vysavat). Druhy radobymytus je demagogie nejvyssiho stupne, bo se zamerne omezuje jen na hranolky. Jak chces pri teplote mensi nez 200 stupencu (udajne vyssi tepelna hranice vzniku akrylamidu) upect chleba, to se tam nedoctes (pritom se ho to tyka uplne stejne, akrylamid vznika pri vysokotepelnem zpracovani jakehokoliv sacharidu a skrobu, tedy i toho v obili). Nebo to jde taky vyresit predvarenim testa? Navic, abys do sebe dostal potencialne mozna snad teoreticky nebezpecne mnozstvi, musel bys snist asi 3 kila chleba denne. Dobrou chut. Jak budou hlidat tu spotrebu igelitek by me namoudusi zajimalo.

    Pro info https://en.wikipedia.org/wiki/Acrylamide
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: Citroen AX bylo kuriozní mini-vozítko s 40 kW motorem :-) vzhledem k (na svou dobu, ve své třídě) výbornýmu Cx (součinitel odporu) z něj šlo na dálnici vymáčknout i lehce přes 130 (s větrem v zádech, pravda :-) Je fakt, že dynamika jízdy potom ovšem byla nulová. (Ale o tom to je a proto by se auta splňující emisní limity spotřebitelům nelíbila)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LEXIK: The only thing EU enforces which doesn't suck will be vacuum cleaner? :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LEXIK: Njn, veci s prilis velkou spotrebou elektriny se budou postupne zakazovat. Ja bych pokracoval elektroautama... Jeste, ze jsme si stihli koupit vysavac pred predchozim zakazem. Celkem bych se vsadil, ze zadnej z tech retardu, co tuhle normu prosazujou, nema doma retrievera.
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    A jedeeeem ... vzhůru ke šťastným zítřkům !!! :)

    Vysavače s vyšším příkonem čeká zákaz z Bruselu, teď trhají rekordy v prodejích – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...s-vyssim-prikonem-ceka-zakaz-z-bruselu-ted-trhaji-rekordy-v-prodejich.html
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    E2E4: "Šéfe sorry jako. Já vyjel o dvě hodiny dřív, ale jela tam taková stará kára, courala se sotva dvacet a já ji nemohl předjet." :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    LOPIK: No ale jeste bezpecnejsi je nepredjizdet vubec.. :)
    MANFRED
    MANFRED --- ---
    KOMENTÁŘ: Evropské dotace – zlodějina od A do Z – Václav Klaus ml. – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...e/446195-komentar-evropske-dotace-zlodejina-od-a-do-z-vaclav-klaus-ml.html
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    E2E4: No, ja se snazil (evidentne marne) vysvetlit, ze prastara Octavka 1.9 TDI 66 kw (1896 ccm) je ve stejne kolonce povinneho ruceni jako nove BMW 330i 185 kw (1998 ccm). Takze bych objem jako validni jednotku fakt nebral.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Jinak k tomu předjíždění - samosebou je bezpečnější předjet pomalý auto s výkonným autem, už jen protože ho předjedeš na kratší vzdálenosti - S Favoritem budeš nějakej autobus předjíždět kilometr, s normálním autem 300 m a to je dost rozdíl. Celou dobou ti tam může něco vjet..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    E2E4: Větší objem - mělčí kapsa.. imo to bude jen o tomhle - kdo má na to živit nějakej třílitr, tak se z pár tisíců navíc na ručení taky neposere. V oficiálním odůvodnění tohle ale napsaný asi nebude.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    SAMOUT: chm, ale proc? jaky to ma duvod? chapu ze pojistovne stci hruby ukazatel, ktery bude dobre korelovat, tak jako tak se zda ze maji vetsi plneni od ridicu s vetsim motorem.. proc asi?

    ERGOSUM: No, kdo rika ze ho rezerva vykonu neprinutila jet jako debil, jezdi vysoce vykonnym autem jako debil dodnes. :) (A rozhodne defenzivni jizda a nepredjizdeni pomuze bezpecnosti vic nez vykonny motor.)

    Kadopadne konec OT z me strany.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    E2E4: Díky za tabulky. Ano je to tak. Rezerva ve výkonu tě nepřinutí jet jako debil, ale pomůže ti vyváznout z problému.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    E2E4: Ne, neni. Je vyssi se stoupajicim objemem motoru, ne vykonem (takze deset let stara atmosfera s nizsim vykonem bude platit vic nez dnesni turbomotor s vyssim).

    ERGOSUM: Nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky - prece tam nenapisou, ze dotycny boural proto, ze je silnice sama dira, ze jo.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ERGOSUM: Jo a proc je asi povinny ruceni typicky vyssi pri vyssim vykonu motoru? Kdyby vyssi vykon motoru znamenal vetsi bezpecnost, tak by bylo logicky kdyby byl nizsi ne?

    A rychlym googlenim jsem nasel toto:

    Although weight–power that reduces fuel economy is associated with lower risk to drivers, it increases risk of deaths to pedestrians and bicyclists but has an overall minor effect compared to the other factors.

    Despite the evidence that vehicles with higher weight–power and lower fuel economy contribute to excess total deaths, the Insurance Institute for Highway Safety continues to promote such vehicles based solely on driver death rates with no consideration of the net losses related to weight‐power. The Institute calculates only driver death rates to obtain a rate with known exposure because every vehicle in motion has a driver, but the number of passengers may vary among vehicle make‐models. While driver death rates are lower in vehicles with more weight–power, their excess involvement in bicyclist and pedestrian deaths more than offsets the advantage to drivers and occupants in such vehicles. This is not to suggest that the weight of the vehicle, per se, causes fatal injury. A lightweight car has more than enough weight to kill. More likely the problem is the difficulty a driver has in regaining control of a heavier vehicle out of control.

    Prevention of motor‐vehicle deaths by changing vehicle factors
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2610615/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ERGOSUM: No, bohuzel to neni uplne dobre rozdeleni pricin smrtelnych nehod, ale porad tam nejak nevidim pocet usmrcenych v dusledku moc maleho vykonu motoru.

    Tady to mas podrobneji: https://www.czso.cz/...cri/dopravni-nehodovost-a-jeji-dusledky-v-cr-v-dlouhodobem-pohledu-aftkq5jeot

    A autobusy sice jedou stovkou, ale nemyslim ze by zacaly se zvysenim rychlosti nejak zazracne akcelerovat nebo ze by se s nimi ridici zacali chovat jako ridici sportovniho auta.. (Kdyz jsem mel jednou pujceny BMW, bylo tak snadny kazdou situaci vyresit tak ze pridas plyn.. A to jsem normalne dost defenzivni ridic (atmo diesel 53 kW, 137 Nm, 1500 kg :).)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam