CAIDEL: Zatímco zrychlení je přímo závislé na výkonu protože fyzika, prasení žádnou fyzikální souvislost nemá a co se týče rychlosti, tam jde jen o jízdu do kopce. Z kopce (omezeně po rovině) to rozjedeš klidně na...
20Km/h můžeš jet se silným motorem, jako se slabým. Ale když se vyhýbáš stojící překážce a nemáš výkon abys zrychlil a nebezpečným úsekem projel v krátkém čase, máš problém nejen ty, ale i ostatní. Zatímco příliš rychlé auto téměř nikdo nepředjíždí, dodá ti BESIP tabulky jakou vzdálenost trvá předjíždění při poměru rychlostí. Nehod kdy předjíždějící auto nemělo výkon aby se bezpečně zařadilo, je docela dost i pro předjížděná auta jedoucí do 50Km/h. Totéž při odbočování na křižovatkách.
E2E4: Kamiony a autobusy mají rezervu výkonu, kterou mohou zvládnout a řidič ji většinou k akceleraci nevyužije. Při rozjíždění do kopce se to projeví. Kdyby autobus měl ze zastávky cestovní rychlost za polovinu času, bylo by to pro ostatní bezpečnější, ale cestující by to nejspíš špatně snášeli.
Pokud jde o nehodovost, Když nabouráš pomalu rozjíždějící se auto, máš nehodu ve statistikách ty. Při menším rozdílu rychlostí by ovšem k nehodě nedošlo. Podobně když autobus nebo kamion jede menší rychlostí, než je bezpečná rychlost pro osobák.
Ale ano. Čistě technicky můžeme zmenšit rezervu výkonu a celkově výkon. Budeme jezdit asi čtvrtinovou rychlostí než dnes(při zachování počtu nehod), do kopce se bude jezdit šnečí rychlost, bude platit zákaz předjíždění do kopce a kolony i zácpy, kdy téměř stojící auta pálí energii budou zcela běžným jevem.
Neřekl bych, že právě tohle chceme.