CYBERWOLF: Ja to nacteny nemam, ale mam to primo z praxe. Jednoduse s tim ditetem pracujes ve smyslu, ze castecne korigujes jeho projevy - kdyz vykrikuje, kdyz ma tendenci rusit nebo napr., litat po tride, zasnivat se. Muzes mu taky ukazat, ze si dokaze pomoct jinak - cmaranim, nejakou fidget hrackou atp. a nemusi vyrusovat. Ucis ho vydrzet u prace, kterou dela. Ucis ho ji dokoncit, i kdyz ho to nebavi. Pomuzes mu s tou praci zacit, idealne vcas! Ucitelka to nema sanci sama stihnout. Pomuzes mu s tim, aby si opakovane precetlo zadani, pripadne znovu vysvětlis, co ma delat. Druhostupnovy deti to uz maj zazity a umej si pomoct samy + uz se to da trochu lip ohlidat. Pokud jsi co k cemu, dokazes to, co delas, diteti i vysvetlit, jelikoz dite to bude chtit vedet. Taky mu pomahas pochopit, ze ma nejaky svy tempo. A nejen jemu, ale i detem okolo. Obcas i ucitelce. A ze je ok, ze neco vi hned a jindy to pochopeni trva dyl. O prestavce je tam to dite ale samo za sebe.
Kdyz jsem na ne sama a sejdou se mi dva adhd kluci, je to mrzeni. A dojizdej na to jak oni tak NT deti.
Uprimne si nemyslim, ze je to nejaka super ochrana. Z myho pohledu jde o podporu a o to, jak tomu ditku pomoct se integrovat. A jak ostatni deti naucit, ze ne vzdycky jsou vsichni stejni. Vozejckar ma taky vozejcek - ale ridi si ho sam. Kdybych jako dite mela asistentku, myslim, ze by mi to (i mame) usetrilo mnoha trapeni. A nesouhlasim ani s tim, ze lidem je to nekde. Kdyz jsem zacala otevrene vysvetlovat co a proc nechapu nebo mam jinak, usnadnilo to zivot nejen mne, ale i rodine, kolegum. Jen ja to zjistila az v dospelosti. Ty deti maj sanci se to naucit uz na zakladce. To je prece skvely!