• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Ne, to se nedozvíš. Já nemám potřebu všechno filtrovat přes sebe a svůj pohled, sem schopen se oprostit a pokusit se na věc dívat tak objektivně, jak to jde.
    Právě vály typu "já ti vykládám, jak to mám s meditací já, nehodlám nic obhajovat ani na nic reagovat, všechny názory mají stejnou váhu a pravda neexistuje /a když tak maximálně ta moje/", právě tyhle vály jsou charakteristický pro západní povrchní (tj. neautentické) pojetí východních spiritualit. Samozřejmě že není jediná cesta zkoušet tu autenticky něco z jiného světadílu staré tisíce let, dokonce je to hodně beznadějná cesta, ale alespoň v nečem upřímná, v něčem podle pravidel. Je tu i možnost skutečně funknčně ty prameny z jiných dob a míst přetvořit v místní a nynější praxi, která zároveň bude mít nějaký niterný pevný spojení s tím zdrojem.
    Ale tvůj případ není imho ani jeden, ty jenom vkládáš východní poznání do západních rámců, což se projevuje mimojiné hlavně důrazem na nepopsatelnost zkušenosti. V autentickém buddhismu je to naopak, je právě snaha tohle všechno, co se nám dětem západu zdá jako geniální božská epifanie, vysvětlit.
    Dtto intuice, které buddhista nemá podléhat /tvoje legendární "stopka"/, ale také ji analyzovat. Což bys věděl, kdybys věděl o buddhismu aspoň to základní, a sice že je to naturalistický neteistický filosoficko-psychologický systém.
    A pokud mi hodláš odpovědět, že je ti jedno co je autentickej buddhismus a že mi prezentuješ "své pojetí" meditace, tak si tenhle pčíspěvek přečti ještě jednou a pozorněji. V případě, že budeš mít i potom stejný názor, tě požádám o to, o co sem žádal už pškných pár lidí, a sice neříkej svým osobním měntálním technikám meditace, ale vymysli si laskavě vlastní termín /a ideálně celé náboženství, aby to bylo v kontextu/, a nemať věřejnost svévolným pokrucováním termínů, které mají svůj jasně definovaný smysl.
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: och kristove zahnisane rany co mi to tu vkladas do ruk zase ? Ved ty to bojujes to vidim, ale nie somnou a to je podstatne si uvedomit. :)

    A ano uvedomujem si, ze som na verejnej diskusii a verejne hovorim: MAM PRAVO SI VYBRAT NEREAGOVAT. MAM PRAVO SI VYBRAT NEROZOBERAT A NEANALYZOVAT KAZDU HLUPOST CO MI PREBEHNE HLAVOU.

    Rozumieme si? :)

    Ja nehovorim o ziadnej univerzalnej pravde, ani o ziadnych vychodnych filozofiach, ja hovorim MOJ pohlad na meditaciu a bol by som rad keby si ma neozdoboval krestanskymi ani vychodnymi tradiciami - stymi si tu totiz prisiel o5 ty. (teda ak nezahrname moju prvu vetu)

    Ja hovorim kedy a preco meditujem ja - neviem co mas ty v hlave (ale kazdopadne sa to kazdu chvilu asi dozviem a bude to ohromne dolezite)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Ještě ad "Viem to, ze KAZDY clovek na tejto planete chce byt stastny, to je to co chce kazdy - sposob si najde kazdy svoj. Mne ten tvoj nevadi, ale nie je to ten ktory mam ja."

    S tou první větou nemám nejmenší problém, ale ta druhá - proboha - seš si jistej, že si uvědomuješ že nejsme ani v tvé poště, ani v tvém obývaku nebo v tvé hlavě, ale že sme na veřejné otevřené diskuzi?!?
    Jako pravda, vybírat si že budu reagovat jen na to, co na mě působí dobře a o čehož autorovi si myslím že "je fajn/myslí cítí jako já"...jako to je sice legitimní, ale nebuší ti už na mentální dveře jaksi pocit, že to je sobecké, neslušné a nevychované, brzdí a kurví to debatu, který by k něčemu mohla reálně být, a tak dál?
    To si jako fakt myslíš, že stupeň realizace poznání kde nemáš potřebu toto poznání obhajovat jako jako vypadá takhle?? Jako odmítání slušné /aspoň na začátku,než začneš dělat duchovní ramena/ a věcné debaty?
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Mě nerobí šťastným, já sem to vystudoval a teď se tím bud snad i živit.
    Krom toho nesúdím, jinak bych tam asi necpal těch x závorek kde se tomu zcela přímo vyhýbám.
    Jen mě zajímá, jestli jsi třeba schopen reflektovat to, že pleteš do orientálních filozofií, který se mají uplně jinou představu o člověku, vesmíru, vědomí a nadlidském vědomí a silách, že tam pleteš zbytek svých - opět nereflektovaných - geneticky předaných křesťanských středoevropských názorů a vidění.
    U meditace je zásadní právě důsledně neutrální postoj k obsahům mysli. Ten sice přiznáváš (viz můj první příspěvek), ale v zápětí ho devalvuješ tím, že nejsi evidentně schopen být neutrální k obsahům jiných, což asi značí, že tvoje jistota ohledně vlastního náhledu možná není tak opodstatněná jak si myslíš. Ano, teď hodnotím.
    Já se nesnažím ti propagovat nějakej svůj názor. Jasně jsem uvedl že uř roky nemedituju, a místo toho tyhle věci akademicky studuju /to doufám můžu,a můžu tu diskutovat s váma "profíkama"/. Takže já se vážně nesnažil /až na poslední odstavec výše/ nic hodnotit, jen sem se prostě otevřeně zamyslel, tys mě odpálkoval s tím, že mi nic nemusíš vysvětlovat a to co cítíš je pravda a moje touha po otevřené a smysluplné debatě si může jít nasrat..a ano, v této chvíli většinou ztrácím hlavu, a začínám hodnotit/bojovat.
    Mohl by ses prosím, normálním jazykem nebo v nějaké tvé zvolené metafoře vyjádřit k mé - z pohledu badatele - vyjádřené námitce, že tvůj postoj k meditaci nevyzařuje/na mě nepůsobí neutralitou vůči obsahům mysli, a tím v podstatě meditaci v jejím původním kontextu /čti: skutečnou meditaci, tu tisíciletími napříč kulturami proslavenou věc, né "nějaké svoje pochopení"/..no téměř paroduje?
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: Ak ta robi stastnym tvoje filozofovanie, have it/enjoy it, ale ak sa po sebe precitas este raz si to ty kto sudi. Mne nevadi tvoje filozofovanie, ani kritika, akurat nevidim potrebu sa v tom nimrat s tebou.

    Tolko si vybrat mozem vsak? :)

    Takze slusne ti opat odpovedam - nie dakujem, nedam si.

    Viem to, ze KAZDY clovek na tejto planete chce byt stastny, to je to co chce kazdy - sposob si najde kazdy svoj. Mne ten tvoj nevadi, ale nie je to ten ktory mam ja.
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: A nebo jesi se teda fakt nejsi schopen oprostit od citových a dalších investic do svého psaní a normálně odpovědět když se tě někdo normáně slušné ptá, budeme hrát ezohry.
    Tak tedy, jak se v kontextu tvé metafory o umyvadle stavíš k existenci profesionálních instalatérů?
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Aha, no. Tak to je škoda,)
    Já sem měl za to, že fenoménu "hodilo mi to stopku" se po tom, co ho trochu zkritizovala i continuity, která jede po pocitu teda hodně /nic proti, když píše tak rozumně a pokorně jak píše!,)/ snad nebudeme muset dále věnovat.
    No nic,no, trálalá.
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: nie dakujem, ani sa mi to totiz nechce citat - prva veta mi hodila stopku :)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    No tak to mi budeš muset nějak osvětlit.)
    Prosím, rozveď se,)
    /co do textu/,)
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: Ano a presne toto je ten kusok ktory vyplavilo :D
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    Teď mi doklapla jedna věc, když si srovnávám gafovo a fonovo post.
    Ten fonův mi prostě není sympatickej, protože jak čuju nějakou metaforu, sem v pozoru. Metafory sou úžasný, ale nemělo by se jima plýtvat, měli by je používat jen ti kteří jim nejen rozumí, ale kteří mají i ten cit a tu dokonalost v přostředcích /čímž neříkám že ji fon obecně nemá/.Jenže k něčemu se metafory imho nehodí vůbec.
    Ptáme-li se v podstatě technicky co je meditace, je gafův příspěvek hodnej zarámování a každodennímu klanění (zas neimplikuju že je gaf megaguru, jen hodnotím jeden příspěvek v kontextu). Neb jen popisuje, ale nehodnotí, a právě implicitní (nevyřčené) "něco" co souvisí s hodnocením cítím z toho fonova.
    Protože on nepopisuje co je meditace a jak ji dělat, ale k čemu vede.
    A to je prosím silně individuální věc, na rozdíl od technických návodů a popisů jako toho dosáhnout, který sou na základě evoluční specificity druhu na neurobiologické úrovni skutečně obecně validní (Newbergův neural tuning model třeba). To se dá popsat, a za použití i přirovnání nebo metafory (odháčkování).
    Ale u fona nejen že metafora kulhá - meditace je zklidnění mysli, k čemuž obraz pumpujícího zvonu na odpad příliš neodpovídá, jakkoliv je to s tím svinstvem pak lákavé. A to je asi nejvážnější problém. Už "svinstvo" je implicitně hodnotící opět, ale to by nebyl takový problém. Ale celá ta metafora jak je postavená cílí na spirituální potřeby normálního většinového moderního západního člověka. Tedy hlavně hodně třepat zvonem /trošku toho masochismu poté, co jsme na ten odpad půl roku srali/, není tam neutrální vztah k tomu co se vyplaví (vypadá to tak - "neznamena, ze svinstva budem chytat, analyzovat..." - ale potom: "neznamena, ze chcem vediet/vidiet co vyplavuje niekomu inemu z hlbin zapchateho umyvadla vsakano aj ked mi to vitazoslavne prinesie ukazat", což je podle mě důkaz určitého ulpívání na těch věcech, byť ne třeba u sebe).
    Nevím jestli sem to dostatečně přiblížil, ale něco mě na tom příspěvku prostě nesedí, čímž ale nechci vyvolávat flejmy atd., tohle je koneckonců velmi kultivovaná diskuze fajn lidí.
    Ale případný /proti/názor by mě zajímal, samozřejmě.
    F0N
    F0N --- ---
    Pre mna je meditacia, ako ked mas zapchate umyvadlo a poriadne neodteka, tak pouzijes taky ten zvon, poriadne to preplachnes, vyplavi sa rozne svinstvo a zacne zase voda tiect. Ale to , ze sa to preplachne este neznamena, ze tie kusky toho vyplaveneho svinstva budem chytat, analyzovat, rozoberat a vsemozne sa v tom paprat. A tiez to neznamena, ze chcem vediet/vidiet co vyplavuje niekomu inemu z hlbin zapchateho umyvadla vsakano aj ked mi to vitazoslavne prinesie ukazat. :)
    GAF
    GAF --- ---
    :D
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    GAF: Já se poseru,) Von tady ukázkově definuje aplikaci teerie prázdnoty v metodě buddhistické meditace (prázdnota mentálních stavů a obrazů), ale řiká tomu anglicismem,))
    V zenovém klášteře bys dostal jednu pochvalnou holí přes záda za pochopení teorie, a jednu zcela stejnou (ach ta prázdnota) za neznalost terminologie,)
    /aby nebylo pochyb - můj příspěvek měl vyznít pozitivně,)/
    GAF
    GAF --- ---
    Lidi je meditace i takový to un-clutching? Takový to "Mám špatnej pocit, tak se ho pustím a nebudu se o něj zajímat a zároveň ho nebudu potlačovat prostě jsem se ho pustil / odpustil / odháčkoval se." po čemž ten poci/myšlenka/stavt postupně mizí... Dá se to dobře používat dost na nezdravý chtění, stres, občas i strach, hůř už na naštvání a nenávist, ale i to jde.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    PIZI: o tom zadna, jen otazka v tomto pripade neznela "posilujes pravidelne?" ale "sportujes?"

    YMLADRIS: mohu soudit jen podle toho co lidi kteri systematicky medituji reportuji za vnitrni stavy. oni jich dosahuji pravidelnym treninkem, ja jich dosahuju jen tak mimochodem. ale porad je mozny, ze se jedna o zcela odlisne veci, proto bych rekl ze je to otazkou te definice.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: Takže potom je to prostě individuálně definovaný pojem meditace toho daného člověka :)
    Super:), těším se na výsledky :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: jinak teda, neodvolávala jsem se nutně na AYP, přišlo mi to tak nějak intuitivní, že i naprosto různé formy meditace přináší nejlépe výsledky, když se praktikují soustavně.
    i třeba indiánské meditace v chůzi nebo Oshovy meditace v divokém tanci se doporučuje dělat například po určité období pravidelně, pro výrazné výsledky

    ale je fakt, že vyvozovat z toho, že meditace musí být tohle, je přehnané
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: zajima mne to obecne, kolik lidi ctoucich tento klub medituje ev. chtelo by ev. nechce zasadne. Jako jakej maji k meditaci postoj, nee jak ji konkretne provadeji. Asi jsem mela napsat do vysvetlivky.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: ok, zajímavé, tak to se omlouvám za matení věci, přišlo mi to tak nějak automatické

    takže tím myslíš i meditaci občasnou, typu "zajedu na vipassanu", nebo že si člověk zamedituje když cítí potřebu

    nebo i formy meditace jako jít se projít do lesa ? :)

    (jsem naprosto pro, jen jsem to prostě nepochopila, přišly mi tyhle věci takové těžko kvantifikovatelné)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    Já osobně to mám podobně jako benny, tj. nemedituju už dlouho vůbec.
    Nemám už ale poslední dobou pocit, že by to bylo tak, že někdo medituje a někdo se dotohoto stavu přivádí jinak.
    Jsou to dva stavy. A stav (konkrétně změněný stav vědomí) je tady klíčové slovo. Neboť všechno je nějaký stav vědomí, žejo.
    Meditace jako trénink i praxe je vyprazdňování vědomí za účelem dokonalého/čistého počitku či pocitu, vhled (to co děláme my s bennym) je vyprazdňování mysli za účelem čistého myšlení.
    Co vy na to?,)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam