F0N: Ne, to se nedozvíš. Já nemám potřebu všechno filtrovat přes sebe a svůj pohled, sem schopen se oprostit a pokusit se na věc dívat tak objektivně, jak to jde.
Právě vály typu "já ti vykládám, jak to mám s meditací já, nehodlám nic obhajovat ani na nic reagovat, všechny názory mají stejnou váhu a pravda neexistuje /a když tak maximálně ta moje/", právě tyhle vály jsou charakteristický pro západní povrchní (tj. neautentické) pojetí východních spiritualit. Samozřejmě že není jediná cesta zkoušet tu autenticky něco z jiného světadílu staré tisíce let, dokonce je to hodně beznadějná cesta, ale alespoň v nečem upřímná, v něčem podle pravidel. Je tu i možnost skutečně funknčně ty prameny z jiných dob a míst přetvořit v místní a nynější praxi, která zároveň bude mít nějaký niterný pevný spojení s tím zdrojem.
Ale tvůj případ není imho ani jeden, ty jenom vkládáš východní poznání do západních rámců, což se projevuje mimojiné hlavně důrazem na nepopsatelnost zkušenosti. V autentickém buddhismu je to naopak, je právě snaha tohle všechno, co se nám dětem západu zdá jako geniální božská epifanie, vysvětlit.
Dtto intuice, které buddhista nemá podléhat /tvoje legendární "stopka"/, ale také ji analyzovat. Což bys věděl, kdybys věděl o buddhismu aspoň to základní, a sice že je to naturalistický neteistický filosoficko-psychologický systém.
A pokud mi hodláš odpovědět, že je ti jedno co je autentickej buddhismus a že mi prezentuješ "své pojetí" meditace, tak si tenhle pčíspěvek přečti ještě jednou a pozorněji. V případě, že budeš mít i potom stejný názor, tě požádám o to, o co sem žádal už pškných pár lidí, a sice neříkej svým osobním měntálním technikám meditace, ale vymysli si laskavě vlastní termín /a ideálně celé náboženství, aby to bylo v kontextu/, a
nemať věřejnost svévolným pokrucováním termínů, které mají svůj jasně definovaný smysl.