• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    JARAX
    JARAX --- ---
    CONTINUITY: Mimochodem s tím řízením nejsi sama, největší ticho mysli zažívám na závodním okruhu na motorce. Tam koncentrace na přežití dosahuje maximální hodnoty a pro ostatní myšlenky opravdu není žádné místo :)
    EVA_
    EVA_ --- ---
    HELA: Pro mě je meditací psát.

    A co se koncentrace týče, dobrý hukot zažívám v našem minisboru (6 bab a sbormistryně). Neuletět na svém hlase a nezpívat moc potichu. Počítat rytmus (horor!). Sledovat sborvedoucí. Přiladit se k ostatním a k houslím. Ignorovat falešné tóny a pokračovat. Nezakuckat se. Nadechnout se včas. Vyslovit koncovku. Udržet tón na pět dob, nese ostatní hlasy. U výšek přejít plynule do vyššího rejstříku. U hloubek nemutovat. Poslouchat se. Když to zvořu, vrátit se do melodie. Nerozsypat se, když sborvedoucí rupnou nervy. Zapomenout na hádku doma a zítřejší zkoušku z dějin.
    Napřed to zní jako kakofonie. Pak se kakofonie objevují v místech, kde nám mozek nebere strukturu melodie. Stokrát omíláme jeden takt a nic. Nervy. A pak nám to najednou dojde, to, že ta pauza musí být delší, a melodie se usadí. A sálem zní akord, na kterém by člověk uletěl. Což samozřejmě NESMÍ, protože jinak by to celé zkazil.

    Podobné je to u simultánního tlumočení, ale tam je člověk v kabině sám a musí stíhat. A vydržet ten stres. Být co nejpřesnější, nenechat se rozhodit nemožností být tak přesný, jak touží. A když se objeví chyba, nepřestat, zůstat v klidu, jít dál, protože pauza by zrušila celý text. Naštěstí jsem z obliga, koreanisti simultánně tlumočí pouze pokud zešíleli, nebo pokud nám dají šílenou zálohu. Nevratnou.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Trošku jiné téma, když už tu jsem

    V novým Reflexu je super rozhovor s MUDr. Hnízdilem, velice doporučuju.

    Fakt vzácně příčetnej člověk.
    IMHO velmi přesně tam pojmenovává problémy naší společnosti, je tam jeden ostaveček, kterej vystihuje podstatu ve 3 větách...
    Bohužel redaktor to moc nepobral, je tam přesně vidět fenomén popření - na to podstatné vůbec nereaguje, hned vypne a obrátí konverzaci k nesmyslné otázce, jestli chce Dr. Hnízdil do politiky. Na což mu tento alespoň tento hezky jadrně odpoví :)
    HELA
    HELA --- ---
    CONTINUITY: aha, říkala jsem si, že by se bubnování asi mohlo používat, ale jsem nevzdělaná:)
    A u té hry má zas člověk plnou hlavu šipek, to možná trochu potenciální meditační hodnotu snižuje:) ale chvilkové zamyšlení se tam projeví ještě víc než u toho bubnování, dá se to docela přesně sledovat.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    HELA: :o) tak bubnování je naprostá meditační klasika :o)...a ta hra zas zní jako meditační novinka :))
    HELA
    HELA --- ---
    CONTINUITY: už delší dobu mě napadá, že meditaci je možná trošku podobné i bubnování, kdy se člověk snaží udržet rytmus, a taky DDR (japonská skákací hra, kdy na obrazovce rychle běží různě orientované šipky a člověk se snaží na podložce na zemi nohama strefit do stejných) - jak se u toho začne myslet, tak to člověk začne kazit, každé ulítnutí se okamžitě projeví:)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    CONTINUITY: Jj řízení je masakr.
    A nevím jak dlouho řídíš, ale bude se to spíš zlepšovat.
    Mě jednou dorovnal otec, když mi v 17 vysvětloval před tím než sem šel do autoškoly, jak to řízení reálně funguje. Jako jedna noha nahoru zatímco druhá dolů, řazení apod.. Jelikož se, těžce netechnickej typ, tak mě to docela vyděsilo. A k tomu pak dodal, že on, jelikož ten řidičák má 30 let, už to všechno dělá úplně automaticky. Dneska mám řidičák skoro deset let, dělám to taky automaticky, a myšlení v nemyšlení je to furt super,)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    _BENNY: Já mám tu zkušenost, že hry jsou strašné pohlcovače pozornosti. Nepochybně trénuješ nějaké schopnosti, ale myslím, že jiné, než užitím meditačních technik. Tedy - pokud se při hraní snažíš zůstávat bděle přítomný a je to pro tebe v té činnosti stěžejní, tak potom to (za mě) je meditace. A to platí i u dalších činností.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    _BENNY: Nemůžu posoudit, nemám zkušenost.

    Přijde mi, že jsou dvě možnosti, jak to může být...

    Jedna: že může, že člověk je tam v té koncentraci plně přítomen....
    .....a druhá: že si ujíždí do fantazijního světa, kde naopak ve svém těle a své realitě není přítomen vůbec, a to si myslím, že je opak meditace....
    Tipla bych, že možné je obojí, nebo něco mezi, jak u koho, jak kdy, jak co hraje....

    To druhé vyvozuju ze své zkušenosti s ponořením do fantazijních světů a žití příběhů v nich....fajn vyplnění času, kdy nešlo dělat nic moc jiného....ale jakmile už by šlo, zjistila jsem, že je to past, že to zapomínání na sebe tady a v tomhle těle mě fakt nikam neposouvá....
    ale to je teoretizování člověka co neví, docela by mě zajímalo, jak to cítí ti kdo tohle mají jako významnou součást své reality...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    CONTINUITY: tak me v souvisosti s tim rizenim napada... muze byt meditaci i hrani pocitacovych her? :) princip je vlastne podobny, smyslova koncentrace.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    F0N: :)

    To je hezoučká definice :)
    U zmíněného AYP, formy meditace, která mi několik let hodně moc dávala, je výslovně v základním návodu, že meditováním se člověk pročišťuje od všelikého energetického, karmického a jiného bordelu, ale NEPOTŘEBUJE ho přitom konkrétně identifikovat. Což mi přijde super, protože toho rozmanitého bordelu je tolik, že v jeho analýze by se člověk akorát utopil (jak jsem se naučila pokusama s chozením k psychologovi;) Takových metod je víc samozřejmě, vlastně všechny, které pracují nějak přímo s tělem a energií, spíše než s pitváním mysli....pak se věci uvolňují samy a člověk si spíš zpětně všimne, že se něco změnilo, než že by to "dělal"....
    --------------
    A teď, malinko offtopic, mně přijde, že pro mně je momentálně nejefektivnější meditace řízení auta. (čímž tedy nic proti jiným formám, které dělám dál taky ;)

    Protože myšlenky, hlavně takové ty zacyklené úporné myšlenky, na které se moje mysl specializuje, přitom fakt ruší. A to si teda fakt rozmyslím, myslet ;-D, když jde bezprostředně o život, můj i dalších lidí. A díky tomu je nějak daleko snadnější se jich pustit a tu mysl vyprázdnit, než při sezení v meditaci, kde to přinejmenším vypadá, že tak akutně o život nejde....

    Předpokládám, že časem, se zvýšenou automatizací té činnosti a té specifické formy pozornosti, co vyžaduje, už to nebude tolik fungovat, ale zatím si to docela užívám.

    A dá se na tom tedy hodně pozorovat, co to zbytečné myšlení s člověkem dělá, v té rychlosti je to všecko vidět hned ;)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    jedina jistota je v tom, ze jistoty nikdy nedosahnes. to co je navzdy to neprijde nikdy, protoze proste to tu je
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: istotu mas jedinu a to ze telo zomrie. Uvedomujes si tento fakt? Nie, ze vies o nom, ale UVEDOMUJES SI TO?

    A teraz mi povedz nieco naozaj DOLEZITE a dospele. Who fucking cares, co si vymyslel Andrew Newberg. Videl ten Andrew aspon raz v zivote obycajnu cajku? Tak naozaj vidiet. Ako si slobodne lieta vzduchom, aky zvuk pri tom vydava? My sme prekliate zviera - hej vieme vymysliet kopu veci, ale dokazeme cez to vsetko este vidiet tu nadheru a jednoduchost okolo seba?

    Vsetky tie vynalezy su len kopirovanim toho co tu uz je a dokonale. Takze nie mna nezaujima nejaka teoria, mna zaujima priama zazita skusenost. To je to ako sa moje telo nieco nauci, nie dalsimi knihami.
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Tak jo, no, jak myslíš. Já mám práce dost, takže sem rád že sme tady hotovi.
    Pokud sis zagooglil a prostudoval, což již dle časových rozestupů podchybuju, a přesto máš stejný názor, pak ti gratuluju a sem rád za tebe.
    Pokud si z gnozeologické perspektivy člověka a jeho zkušenosti dokážeš přijít k nějaké ontologické jistotě, pak mi opět nezbývá než gratulovat.
    Za mě asi vše.
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: Som rad, ze uz si sa ukludnil a tiez, ze spominas dieta, skus porozpravat tieto dolezitosti casom overene definicie malemo STASTNEMU dietatu - a napocitaj do 5 lebo asi presne tak dlho to bude trvat kym ta neposle stymito kecami do prdele :)

    (a to nemyslim nijak arogantne ani v zlom - je to proste jednoduchy fakt)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: No, konečně debata bez emocí a k věci.
    Dým mysli je hezký koncept, ale co je to proti dýmu osobní "zvláštní" zkušenosti v kontextu explanačních modelů moderní (neuro)kognitivní vědy (viz dále)?,)
    Oba muvíme o ohraničenosti osobní zkušenosti, ale každej jinak.
    Ty si jí představuješ jako (imho efemérní) "objektivitu v subjektivitě" /dokonalost přítomnosti/ a tím, že je nesdělitelná, je pro tebe verifikovaná. sory, ale to je pro mě málo, i když bych to vztáhl na verifikaci vlastní.
    To že se ti stalo něco, co ti připadá dokonalý a vševysvětlující je super do té doby, než ti dojde že "dokonalý a vševysvětlující" je jen (ta nejvyšší) pozice, forma, tj. že pokud existuje lidské myšlení, které myslí tak jak myslí (a je hardwarově poháněno tím čím je poháněno!), je nutné aby existovalo něco, co ti tuto dokonalost přiblíží, umožní prožít. To ale neznamená, že to jenom není přirozené (evoluční) "zaplnění formy, která musela vzniknout tím, že se systém forem jako celek stvořil, a ona je v něm nějak nejvyšší. A jak?
    Neurokognitivní vysvětlení. Doporučuju srdečně zagooglit na téma "Andrew Newbergs model of neurological tuning". Implikace toho, co říká v kontextu předchozího neumím domyslet ani sám a trochu se toho i bojím.
    Nicméně mi to stačí zdostatek k tomu, abych se ze zkušeností jakékoliv "intenzity" či "speciálnosti" těšil jako z náhodných darů, ale rozhodně na nich nehodlám stavět svoje věci typu naděje, smysl, existence vědomí po smrti apod.
    Na čem stavět?
    Na, jakkoliv sem si sám prošel obdobím velké opozice k tomu, tradicích (těch funkčních, co si vybereš). A k tomu je potřeba dodržovat pravidla, to zní jako alibistické klišé, ale je to spíš jednoduchá logika, kor když si prožiješ tu fázi odporu.
    Můžeš dál setrvávat v blažené víře (ano zde je to slovo na místě), že přesně tvůj osobní eklekticismus je koenčně tím místem v dějinách lidstva, kdy se přišlo na něco nevídaného a revolučního, a nebo se posuneš dál po develpomental psychology scale, někam k pátému roku života dítětě,))))
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: toto nie je o sebavedomi, toto je o tom vidiet za dym mysli. To ked sa moc dymi tak sa jeden rozkasle :)

    A co takto nebrat meditaciu ako nieco co musim pomenovavat, ale iba ako tento okamzik hm? Sedim za kompom, citam diskusiu.

    Nic viac nie je. (teda ak to nechces vytvorit) - ale tak to zase zalezi kolko energie si ochotny investovat - lebo cim viac clovek vytvori tym to ma zlozitejsie (nehodnotim/nesudim akurat hovorim z vlastnej skusenosti).

    Pruser je ze inak ako subjektivne to nikdy mat nemozes - ako mozes vediet co zaziva iny clovek? Mozes si mysliet, ze vies ale tomu by som az tak neveril.
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: No jo, no, chtěl bych mít tvoje sebevědomí.)
    Ale abych parafrázoval své oblíbené přísloví: koho nepoučí gnozeologie, toho poučí ontologie,)
    Lidsky řečeno yes, i think it matters.
    Matrix je vnímán jako "filozofický film" (stejně jako Ghost in the Shell I, podle mě z tohoto pohledu jasně nejlepší). Mohl bych ti vyprávět, v čem je filozofický, ale vizuální umělecká metafora kódu to věru není, nebo je pouze na té nejzjevnější úrovni.
    Pokud ti počítačová vizualizace, a neurálně-hormonální pocity jí vyvolané,) , připadá jako validní zdroj pochopení a směřování, nebudu ti to brát, ale o matrixu se mluví jako o "filmu s poselstvím" či jak to chceš říct, z poněkud jiných důvodů.
    Ty se odehrávají na úrovni analytické filozofie, složitých racionálních operacích, které jediné mohou mít nějakou validitu k vesmíru, realitě, životu osudu atd. Stejně tak fachcčí jádro buddhismu.
    Ona, jak znovu zdůrazňuju neurálně-hormnonálně indukovaná, "zkušenost" /meditace/ je sice základem, ale pokud chceš mít nějakou validní jistotu, nedá se spoléhat na osobní zkušenost, ale na objektivní pravdu, ke které se dá dospět pouze racionální spekulací, doslova zjištěním, a to v děbatě s jinými, aby se vyloučilo ono riziko subjektivismu na všech úrovních.
    Neříkám tím že to uvědomnění je nepodstatné, ale jistě chápeš, že když mi tím pocitem mlátíš do mé - troufnu si říct aspoň trochu pokročilé - mentální spekulace, vycházející samozřejmě z téhož pocitu, chápej prosím že mě pak připadá že mluvíš málo a když už, tak zjevné truismy.)
    Nejdůležitější ale je, být pokorný, a to myslím jako metodu, ne jako klišé.
    F0N
    F0N --- ---
    GAISAKA: ach jaj :)
    teraz ma napadol taky ten obraz, ked sa neo zobudil na konci matrixu jednotky a uvidel ten kod :)

    A myslim, ze ten kod bol vsade (zdalo sa mi ze aj soska budhy v rohu obrazovky bola z kodu) :)

    So does it really matter? :)

    Drzim palce na ceste "autentickeho budhizmu" - ten release je kompletny a zahrna aj tuto predstavu :)
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    F0N: Ne, to se nedozvíš. Já nemám potřebu všechno filtrovat přes sebe a svůj pohled, sem schopen se oprostit a pokusit se na věc dívat tak objektivně, jak to jde.
    Právě vály typu "já ti vykládám, jak to mám s meditací já, nehodlám nic obhajovat ani na nic reagovat, všechny názory mají stejnou váhu a pravda neexistuje /a když tak maximálně ta moje/", právě tyhle vály jsou charakteristický pro západní povrchní (tj. neautentické) pojetí východních spiritualit. Samozřejmě že není jediná cesta zkoušet tu autenticky něco z jiného světadílu staré tisíce let, dokonce je to hodně beznadějná cesta, ale alespoň v nečem upřímná, v něčem podle pravidel. Je tu i možnost skutečně funknčně ty prameny z jiných dob a míst přetvořit v místní a nynější praxi, která zároveň bude mít nějaký niterný pevný spojení s tím zdrojem.
    Ale tvůj případ není imho ani jeden, ty jenom vkládáš východní poznání do západních rámců, což se projevuje mimojiné hlavně důrazem na nepopsatelnost zkušenosti. V autentickém buddhismu je to naopak, je právě snaha tohle všechno, co se nám dětem západu zdá jako geniální božská epifanie, vysvětlit.
    Dtto intuice, které buddhista nemá podléhat /tvoje legendární "stopka"/, ale také ji analyzovat. Což bys věděl, kdybys věděl o buddhismu aspoň to základní, a sice že je to naturalistický neteistický filosoficko-psychologický systém.
    A pokud mi hodláš odpovědět, že je ti jedno co je autentickej buddhismus a že mi prezentuješ "své pojetí" meditace, tak si tenhle pčíspěvek přečti ještě jednou a pozorněji. V případě, že budeš mít i potom stejný názor, tě požádám o to, o co sem žádal už pškných pár lidí, a sice neříkej svým osobním měntálním technikám meditace, ale vymysli si laskavě vlastní termín /a ideálně celé náboženství, aby to bylo v kontextu/, a nemať věřejnost svévolným pokrucováním termínů, které mají svůj jasně definovaný smysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam