• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    Vtip je v tom, že SDK rozchodíš na PC, v SDK Manageru stáhneš Documentation for Android SDK z API 16, a pak si do tabletu překopíruješ adresář docs. Je tam komplet všechno v offlinu.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Existuje nejaka offline reference guide pro android? Chtel bych ji mit na svym tabletu, kde delam v AIDE. Tedka musim behat na net, coz neni tak super jako bych ji mel lokalne.
    Co jsem hledal, tak jsem nasel akorat SDK pro linux. Nicmene linuxem, ani androidem nevladnu natolik, abych ji na tom tabletu zprovoznil.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    JOHNY_G: tak vies, ja som len kutil :)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    JOHNY_G: Po dlouhe dobe hledani a cteni clanku a zrojaku jsem se dostal k podobnymu zaveru :). Nejvetsi vyhoda mi prijde prave v bode 2.

    Oddelovat logiku a vzhled je jasny - ale xml zapis neni podminkou nutnou, ani dostacujici :).
    JOHNY_G
    JOHNY_G --- ---
    Pánové, já se z vás zvencnu. Objekty definované v XML se samozřejmě instancují jako každé jiné, nehledě na to, jestli na ně hodláte vytvářet pointer přes findViewById(). Jejich zápis do XML jen zavolá konstruktor toho View s patřičným AttributeSetem a přidá ho do nadřazeného View. Nic víc, nic míň. Jeho výhody mě napadají v zásadě 3, všechny však velmi důležité:

    1) Přehlednost, čitelnost a tím i upravitelnost a znovupoužitelnost kódu.
    2) Možnost použití kvalifikátorů, které vydefinují rozdíly na různých velikostech displejů, DPI, orientacích, jazykových mutacích, verzích Androidu, atp.
    3) Snadná práce s density-independent pixels.

    A vůbec, design a logika se musí oddělovat, jinak se z každé budoucí úpravy posereš :-).
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    TENCOKACISTROMY: Hmm, tak findViewById(int) uz ty objekty urcite nevytvari.
    Podarilo se mi najit online zdrojaky a View.findViewById(int) a pak prespana metoda ViewGroup.fiendViewTraversal(int) nic nevytvari.

    Budu hledat dal.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    VIRTUALVOID: To nevytvareni objektu me napadlo jako prvni. Ale neni mi moc jasny jak to pak muze fungovat v kombinaci s tim vsim vykreslovanim a zpracovavanim udalosti jako treba "onClick" apod...

    Ze by se ten objekt vytvarel pouze v pripade, ze k sobe ma nejaky kod v pozadi?
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    TENCOKACISTROMY: hm, mam skor dojem, ze tie objekty sa z xml nevytvoria pokial o ne nepoziadas (findViewById). ten layout sa lahsie upravuje v xml ako v kode, a to ja robim dost casto :)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    VIRTUALVOID: Nehodalm nikomu cpat, ze mu vyhovuje neco jinyho nez sam uzna za vyhovujici ... a ocekavam to samy od ostatnich :).

    Jde mi vylozene o to, jestli to ma vliv na neco pri behu. Vysledek ma mensi footprint? Je to rychlejsi? Ma to mensi pametovy naroky? Nebo to je proste jeden ze zpusobu zapisu, kterej je +- ekvivalentni k vytvareni prvku v kodu?

    Protoze jestli jsem to spravne pochopil, tak se z toho XML stejne udelaj ty samy objekty jako z kodu a stejne se sestavi dotycny objektovej model.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    TENCOKACISTROMY: no ja ti nevim karle. pre mna je vopruz to robit z kodu... aku ma to vyhodu ?
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    2NDREALITY: pokus nepouzivas streaming mod, tak by to melo byt pomerne dobry :)
    2NDREALITY
    2NDREALITY --- ---
    ? jak je to s lateanci zvuku , jde udelat real tajm efekty jako na iOS...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Snazil jsem se hledat, ale neuspesne.
    Jaky jsou benefity z layoutu activity/view ulozenyho v xml vs. layoutu vytvorenyho z kodu? Ziskam tim nejaky vykonostni zisk? Nebo se mi tim zrychli/zautomatizuje nejake ukladani/nacitani stavu? Ci to je proste "jen" zpusob, jak oddelit UI zobrazeni od kodu aplikace?

    Jsem zvyklej delat data-driven aplikace, kde se vetsina UI vytvori na zaklade nactenejch dat. Mit pak rozdeleny UI i kod mezi dva soubory v uplne odlisnejch adresarich je pak pro me docela obtezujici v dobe vyvoje aplikace. Nicmene jsem ochotnej se nechat obtezovat pri vyvoji, pokud to pak pri behu bude mit nejakz zasadni benefity.
    PEPUS
    PEPUS --- ---
    Shanime Android programatora, co by byl schopen do konce mesice udelat cca toto: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.rockforpeople&feature=search_result
    Backend a grafiku mame. Moznost dalsi spoluprace. Odmena 200-400 kc/h, dle schopnosti.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    a jeste noticka - vysla 4.1 sources....
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    ejhle :)

    GitHub Releases Awesome App For Android, Lets You Keep Up With Your Projects On The Go
    http://www.androidpolice.com/2012/07/09/github-releases-awesome-app-for-android-lets-you-keep-up-with-your-projects-on-your-mobile-device/
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    DARKIE: to snad ani ne... navic by stejne nemel zdrojaky
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    MRAKY: potom je este jedna moznost kupit si unity3d pre handroida
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DARKIE: premyslel jsem o tom. jenze nevim jak udelat ovladani - a ja nemam matematicky zaklad pro grafiku... tahle oblast vzdycky sla mimo me a nemam cas to studovat :/
    chci proste knihovnu s definovanym interfacem.
    pro me potreby me vyjde lepe si to nechat udelat - pokud nekdo pouzije nejaky opensource proc ne.
    DARKIE
    DARKIE --- ---
    MRAKY: a preco nepouzit nejaky hotovy engine? jptc-ae, rajawali apod ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam