• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMICRONAyn Rand
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: Brandenova psychologie mi připadá dobrá a podnětná. Na google.video bylo (možná ještě je) k vidění jeho přednáška Psychology of Self-Esteem (nebo tak nějak).
    Jinak co se týče psychologie a objektivismu, ještě je tady Michael J. Hurd (http://www.drhurd.com/)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Neo-objectivism - Indopedia, the Indological knowledgebase
    http://www.indopedia.org/Neo-objectivism.html

    Some Neo-Objectivists remain relatively close to Objectivism, merely rejecting (for example) Rand's "life-to-value" argument in ethics, Peikoff's analyses of cognitive error and the nature of moral evil, Rand's views about human psychology, or Rand's views on the philosophy of art. Some don't even reject Objectivist doctrine per se, but merely reject the way that orthodox Objectivists apply doctrine to real life situations. Other Neo-Objectivists depart much further from Rand's philosophy. Some think that it is compatible with Objectivism to accept the possibility of the spiritual or the supernatural. Consequently, some Neo-Objectists are agnostic rather than atheistic, while others embrace modified forms of Buddhism and Paganism (as these have componants which are seen as compatible with Objectivist ideals). Some Neo-Objectivists emphasize the values of being open-minded, tolerant, and flexible, and consequently consider themselves to be more pragmatic than orthodox Objectivists.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    The Ayn Rand Institute: The Philosophy of Objectivism: A Brief Summary
    http://www.aynrand.org/site/PageServer?pagename=objectivism_pobs

    Feelings are products of men's ideas and value-judgments, held consciously or subconsciously. Feelings are not tools of cognition or a guide to action.

    ostatni predpoklady jsou ok, vsechno dava smysl, ale tady proste vidim hlavni zadrhel. vsechno co je staveno na tomto predpokladu je podle me neplatne. asi by to nebyl takovy prusvih kdyby na tom predpokladu nestavela "objektivisticka psychoterapie" onoho Nathaniela Brandena a dalsich. z toho uz pak zakonite musi plynout silenosti.

    Are Capitalism, Objectivism, and Libertarianism Religions? Yes!
    http://www.docstoc.com/docs/3896562/Are-Capitalism-Objectivism-and-Libertarianism-Religions-Yes!
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    _BENNY: nebo ok, zamilovanost neni emoce ale spise hormonalni proces, ktery emoce vyvolava. tedy jiny priklad - proc Ayn kourila? nestacilo rict svemu rozumu aby vygeneroval emoci ktera je spojena s kourenim? (usetrila by prachy i zdravi, to by bylo zjevne racionalni) proc ne? z toho co rika plyne ze by to stacilo.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: ale existuji emoce ktere vylezaji na povrch bez rozhodnuti rozumu. to ze budu mit napriklad nechut k homosexualnimu styku neni dano rozhodnutim mym nebo mych rodicu. ja si zde nemuzu vybrat, nemuzu se rozumem presvedcit ze by bylo vhodne pocitovat vzruseni z muzu, i kdybych se o to fakt snazil. muzu dat maximalne rozum do souladu se svymi emocemi.

    muzes rict ze sexualni pritazlivost je pud a ne emoce. nu ok, mame tu treba zamilovanost. Ayn se mozna zamilovava az kdyz dotycneho zcela racionalne prijme, existuji lidi kteri to tak maji, chapu to. ale existuji lidi kteri to tak nemaji. jejich existence hovori proti Ayn ktera tvrdi, ze se jedna o obecne platne pravidlo.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: Nesouhlasím. Jeho argumentace je výborná, logická a přesvědčivá. A nekompromisní.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: Ano, to je správně. Vyplývají z myšlenek.Ty jsi napsal něco trošku jiného. Můžeme vymyslet spousty příkladů. Třeba hovězí steak na talíři. Vyvolá jinou emoci u vegetariána, u gurmána, u člověka, který má rád hovězí, ale ze zdravotních důvodů ho nesmí... Emoce závisí na myšlenkách, na kontextu znalostí a přijatých hodnotách.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: Kinkor je bohuzel karikatura a neda se brat vazne. a pak uz prave zbyvas jenom ty ;D takze to spis vidim na studium te literatury v originale.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    minimálně bych čekal, že někdo, kdo má o diskuzi o objektivismu vážnější zájem (tedy není pro něj cílem jen zabít čas kecáním na netu..), přečte si alespoň pro začátek Kinkorovy starší texty na www.aynrand.cz
    I když teď už na ten web pravidelněji přispívám asi už jenom já..
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: mam to z wiki, kdyztak to tam oprav ;)

    Ani pocity (emoce) nejsou argumenty, jsou druhotné, vyplývají z myšlenek (správných či nesprávných), které člověk přijal.

    Ayn tvrdi ze emoce vyplyvaji z rozumu nebo jsou na nej nejak navazany. nebo netvrdi? tady je totiz doura :)

    ad film - Mirrenova mi tam pripadla chvilemi vylozene nechutna. ad Barbara - a aspon je videt jak to cele Barbara vnimala. co tam ale herdek delala, kdyz se s tim neztotoznovala?

    ad Rothbard - myslis ze slo jen o osobni antipatie? ja bych rekl ze tam slo o nazorove strety.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: "jeji predpoklad ze emoce jsou tvoreny spatnym rozhodnutim rozumu"
    Prosímtě to jsi slyšel nebo četl kde??

    Ten film jsem před časem taky viděl, není to zas taková hrůza. Helen Mirrenová tam hraje výborně. Těžko ale říct, jestli se ten děj zakládá celý na pravdě. Kdoví, jak to tehdá mezi Randovou a Brandenem bylo. Fakt, že film je natočený podle knihy Barbary Brandenové, vzbuzuje určité pochybnosti...

    Rothbard: Ano, já jsem k tomu postoj zaujal. Objektivismus celkem vážně studuju, informace čerpám z primárních zdrojů, takže Rothbardův pamflet mě nechává celkem klidným. Problém je, že mnozí rádoby chytří kritici často čerpají právě jen z takových zdrojů a neobtěžují si přečíst třeba Virtue of Selfishness nebo Atlas Shrugged, nebo si poslechnout její přednášky..

    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: ad spravnost - no myslim ze zrovna ten jeji predpoklad ze emoce jsou tvoreny spatnym rozhodnutim rozumu neni z tohoto sveta. tento predpoklad je prave velice snadne vystavet na tak ploche droze jako jsou amfetaminy. nabizi se to. proto to zminuji, nechci proti ayn argumentovat uzivanim drog, to by jiste nebylo fer. tedy skutecny argument - soucasne vedecke poznatky toto nepotvrzuji ale spise vyvraci.

    ad dokument - zrovna na nej koukam, pekny. co je ovsem hruza je tohle :D

    Posedlost Ayn Randové / The Passion of Ayn Rand (1999) - Režie: Christopher Menaul - Hrají: Helen Mirren, Eric Stoltz, Julie Delpy - CSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/19558-posedlost-ayn-randove/

    GENERALLZ: holt je treba se k tomu nejak postavit ;)
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: dejme tomu. o tom pamfletu je dobré vědět, ale unavuje mě, jak jej mnozí lidé používají jako jediný argument proti Objektivismu. to je zbabělé, hloupé a nízké. (netvrdím, že je toto tvůj případ). Všimněme si, že ani zde se nediskutuje o principech objektivismu - protože to předpokládá, že si všechny diskutující strany alespon něco o problému nastudují.
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: o těch amfetaminech nic nevím. ale nevylučuju to.
    tak či onak, na správnost nebo nesprávnost objektivistické filozofie to nemá žádný vliv. to je potřeba posuzovat na základě reality, a nikoliv na základě toho, zda autorka zvyšovala svou výkonnost užíváním amfetaminů. _BENNY: Viděl jsem. Velmi dobrý dokumentární film.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Ayn Rand: A Sense of Life - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand:_A_Sense_of_Life
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    GENERALLZ: je prece dobre o tom pamfletu vedet ;) stejne jako je dobre vedet ze Ayn byla behem psani svych knih a tedy behem vytvareni objektivisticke filosofie pod vlivem amfetaminu (viz wiki, ta se zase odkazuje na biografii "Goddess of the Market"). to jsou drogy, ktere urychluji mysleni (casto zvysuji jejich kvantitu na ukor kvality), pricemz se ale zameruji na tu nejpovrchnejsi lidskou ego rovinu. podobne na tom byl napr. Freud se svym kokainem nebo Hitler s pervitinem. na tomto typu drog si clovek velice snadno ujede na nejake myslence o ktere si mysli ze je vyjimecna (emoce jsou generovane rozumem, jak genialni!), ale spousta jinych veci mu mezitim ujde. kdyby Ayn zrala LSD, patrne by dosla k trochu jinym zaverum :D
    GENERALLZ
    GENERALLZ --- ---
    _BENNY: já neznám ty psychologické charakteristiky, o nichž je tady řeč, takže toto nemůžu komentovat.

    nicméně, film je docela dobrý, ale knize se nevyrovná. v knize je i daleko lépe (víc prostoru) vylíčeno, proč si vlastně Dominika vzala Petra Keatinga a Gaila Wynanda. ona sice ví, že to, jak jedná Howard Roark, je správné, ale nevěří, že toto jednání může být úspěšné. Stejně jako zničí krásnou sochu, která je vyjádřením krásy ve světě, který krásou opovrhuje, ničí svoje vize o ideálech tím, že se provdá za jejich opak. U hlavní hrdinky nejde ani tak o nějakou ženskou iracionalitu, ale spíš o to, čemu Ayn Randová říká "malevolent universe premise" - čili postoj, že zlo je schopné a dobro neschopné.
    VANEK: Prosím, Rothbarda a jeho špinavé plivání sem netahejme. Jeho osobní antipatie a neshody nejsou žádným argumentem. Jinak Rothbarda jako ekonoma velmi uznávám, byl to jeden z nejlepších myslitelů 20. století (bez nadsázky), ale tedy šlápl hodně vedle. XCHAOS: tohle je opravdu hnusný příspěvek, jen co je pravda.. _BENNY: ach jo. jak to, že kdykoliv, když se někde diskutuje o objektivismu, někdo vytáhne tento pamflet?

    _BENNY
    _BENNY --- ---
    VANEK:

    The Sociology of the Ayn Rand Cult by Murray N. Rothbard
    http://www.lewrockwell.com/rothbard/rothbard23.html

    Every night one of the top Randians lectured to different members expounding various aspects of the "party line": on basics, on psychology, fiction, sex, thinking, art, economics, or philosophy. (This structure reflected the vision of Utopia outlined in Atlas Shrugged itself, where every evening was spent with the heroes and heroines lecturing to each other.)

    Failure to attend these lectures was a matter of serious concern in the movement. The philosophical rationale for the pressure to attend these meetings went as follows:

    A. Randians are the most rational people one could possibly meet (a conclusion derived from the thesis that Randianism was rationality in theory and in practice);
    B. You, of course, want to be rational (and if you didn’t, you were in grave trouble in the movement);
    C. Ergo, you should be eager to spend all your time with fellow Randians and a fortiori with Rand and her top disciples if possible.

    The logic seemed impeccable, but what if, as so often happens, one didn’t like, even couldn’t stand, these people? Under Randian theory, emotions are always the consequence of ideas, and incorrect emotions the consequence of wrong ideas, so that therefore, personal dislike of other (and especially of leading) Randians must be due to a grave canker of irrationality which either had to be kept concealed or else confessed to the leaders. Any such confession meant a harrowing process of ideological and psychological purification, supposedly ending in one’s success at achieving rationality, independence, and self-esteem and therefore an unquestioning and blind devotion to Ayn Rand.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    tady popis cemu by se meli INTJs vyvarovat. tezko rict jestli to Ayn cetla a ridila se podle toho :-)

    INTJ Personal Growth
    http://www.personalitypage.com/INTJ_per.html

    Most of the weaker characteristics that are found in INTJs are due to their dominant function (Introverted iNtuition) overtaking their personality to the point that the other forces in their personality exist merely to serve the purposes of Introverted iNtuition. In such cases, an INTJ may show some or all of the following weaknesses in varying degrees:

    May be unaware (and sometimes uncaring) of how they come across to others
    May quickly dismiss input from others without really considering it
    May apply their judgment more often towards others, rather than towards themselves
    With their ability to see an issue from many sides, they may always find others at fault for problems in their own lives
    May look at external ideas and people with the primary purpose of finding fault
    May take pride in their ability to be critical and find fault in people and things
    May have unrealistic and/or unreasonable expectations of others
    May be intolerant of weaknesses in others
    May believe that they're always right
    May be cuttingly derisive and sarcastic towards others
    May have an intense and quick temper
    May hold grudges, and have difficulty forgiving people
    May be wishy-washy and unsure how to act in situations that require quick decision making
    May have difficulty communicating their thoughts and feelings to others
    May see so many tangents everywhere that they can't stay focused on the bottom line or the big picture
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    _BENNY: zvlast odstavec zabyvajici se "Te" ti muze ozrejmit proc se nejaky vyhraneny individualista muze vubec obtezovat se zkoumanim vnejsiho sveta a s diskutovanim to s lidima ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam