• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: ne, nestáčim. Já si nemyslim, že by parkování mělo bejt zadarmo. O těch prachach sem mluvil od začátku. Můžeš si v P6 filtrovat. Já ti jen přinášim jeden argument za druhym, proč ten tvuj socialistickej "všechno všech" model nefunguje. Kdekoliv jsem bydlel a byly tam zóny, tak jsem si dělal trvalý bydliště a platil. A nepřišlo mi na tom nikde nic divnýho. Platim = parkuju.

    Všichni, kdo se tu pohybují utrácí peníze?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Hele, už to neřešme... můj názor znáš, měnit ho nebudu. Jestli zóny pomůžou alespoň té části lidí, co je chtějí, se možná dozvíme a ostatní jsou jen spekulace... Já bych prostě reguloval až v momentě, kdy nabídnu alternativu a ta nefunguje. To, že mě vadí, že to je tunel díra celý ty zóny je jiná věc. Jen mě překvapuje, že ti je líto nepřímo přispět na parkovací domy za těžko, ale sponzoring kapes politiků ti nevadí... Ale to je tvůj problém.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Ano, já si myslím, že by parkovací domy měly být zadarmo... Nebo jinak... V ceně ročního kupónu na MHD či jízdného. Připadá mi, že ti dochází argumenty, tak už to stáčíš jinam. Už jsem to tu psal několikrát - částečně ty tvoje slavný daně platím taky a všichni kdo se ve městě pohybují a utrácí tam své peníze. O pracujících nemluvím. Vracíme se k tomu, že já tedy od tebe budu vybírat za průjezd naší obce... Taky mi ta tranzitní doprava vadí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Pokud nebudeš mít zónu, tak máš parkování zadarmo. P+R a parkovací domy by tudíž taky musely bejt zadarmo. A to je samo o sobě nesmysl. Zejména proto, že to "zadarmo" je z peněz města. Z peněz, který vyberou na našich daních - takže i z mejch peněz. A jestli si mam vybrat, že budu platit tobě parkovací dům, nebo sobě zónu, tak si radši kupuju pro sebe zónu. Protože tam neriskuju, že budou lidi na ty P+R a parkovací domy kašlat a stejně mi budou stát u baráku
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    P+R + MHD s primestskou dopravou + funkcni obchvaty

    Tohle považuji za zásadní a to by mělo fungovat prvotně. A pokud to nepomůže, pak ať se zónuje a zpoplatňuje. Bohužel, Praha má jakž takž slušnou MHD s příměstskou dopravou a v některých částech obchvat, který ale nikdy nemůže fungovat, dokud není uzavřený.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Ano, na tom si trvám. To že bych je rušil je řečnická fráze. Protože by se mohlo stát, že už to samo o sobě by pomohlo (ty stovky volných míst přes den v Holešovicích a jinde by to rozmělnila), ale jako nejsem blázen. Takhle to nefunguje. Říkám, rozšiřujte zóny, ale nejdřív udělejte jiná opatření, když ani většina místních obyvatel je nechce (můj odhad je, že to je 50:50, ale docela by mě zajímal reálný průzkum. Nikdo ho ale nedělal, že by strach z vědění?).
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    THE_MIRACLE: ne, nemyslim si, ze delas experimenty, to je celkem zjevny, protoze by jinak zony nebyly :) (to nemyslim nijak zle vubec)

    nicmene zony + P+R + MHD s primestskou dopravou + funkcni obchvaty + pripadne zpoplatneny vjezd do centra - to jsou overene praktiky z celeho sveta. tomu se rika regulace dopravy ve velkomeste.

    ano, nechci se hadat, co je nejlepsi delat driv, nejlepsi je mit vse hned, to ale neni mozne.

    tvuj nazor je ale nejen zony nezavadet, ale dokonce i RUSIT. ty nam tu nerikas - udelejme zony az bude ostatni hotovy.
    viz:
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Už to fakt nechci řešit, evidentně máme jinej způsob uvažování a logiky...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Teď si mě rozesmál. Jako já, že bych Prahu trápil experimentama? Mluvíme o stejné Praze, kde se dělá jeden experiment vedle druhého? Stačí se podívat okolo... Viz ta Vídeň. Všude mají P+R.

    Fakt vám nepřipadá logičtější nejprve vybudovat parkoviště a když to nepomůže, tak dělat opatření? Ty lidi do té Prahy stejně budou muset jezdit...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: kdyby se nedělaly zábory parkovacích míst a naopak se budovala parkovací místa a nepomáhalo to?
    RUDA_JAN
    RUDA_JAN --- ---
    myslim si, ze obcas taky neuskodi se ucit odjinud, nez trapit prahu experimentama.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: hele, já nevim, kde furt bereš to "nejsou potřeba". Co by tě jako přesvědčilo, že jsou potřeba?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Koukám, že začínáme nalézat styčné body. Já jen trvám na tom, že pořadí těch kroků je špatné a měly probíhat jinak. A věřím tomu, že zóny skutečně pomohou jen zlomku lidí. Což se ale dozvíme, že? Netvrdím, že P+R vše vyřeší - souhlasím, že to může být jen částí skládačky. Ale rozhodně dost podstatnou částí. A možná že by ani další dílky už nebyly potřeba. A pokud jo, tak tím, že máš základ bude se ti skládat lépe. Zóny by zkrátka měly být až jako další krok, pokud bude třeba (což nevím já, ale nevíš to ani ty).

    Tohle mi prostě připadá jak nejdříve vyříznout pacientovi ledvinu a pak zkoumat, jestli není náhodou zdravá...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Já neřikam, že se bez nich neobejde. Já ti řikam, že máš základní díru v argumentaci - ty tvrdíš, že P+R všechno vyřeší. Já ti řikam, že nevyřeší, protože lidi stejně budou používat auta, dokud budou moct.

    Že je vedení města na prd, to rozhodně nerozporuju. Že jsou díry v plánování je taky naprosto jasný. Já se zas nemůžu smířit s tvym kverulanstvim, že všechno se dělá, aby z toho akorát tekly prachy.

    Ty KONSTRUKTIVNÍ řešení nepřenášíš. Přinášíš pouze část skládačky, kterou mimochodem vůbec nerozporuju. Jen ti dokola opakuju (marně), že to neni všeřešící.

    Stejně, jako Blanka samostatně nevyřeší dopravu v Praze. Má smysl jen jako součást celý sítě. Která neni.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Jen taková myšlenka... možná, kdyby ta parkoviště po roce 2000 vznikla, tak by nebyla potřeba ani Blanka... Zkrátka je to jen o tom, že dopravní plánování nedělají kompetentní lidé...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Dalo se to řešit už dávno. Když se třeba povolovaly ty skleněný nemysly. To mi vadí. Taky opakuješ pořád dokola to samé. P+R musí řešit Praha... Praha se bez těch lidí co sem jezdí pracovat a navštěvovat neobejde... Pochop to už. Je to tak. Dobře, neplatí tu přímé daně, ale firma kde dělají je platí. Obchody kde nakupují je platí... Sakra, vždyť to je naprostý fakt. To je jak říct, že tráva je zelená. Jasně, že všichni nevyužijí P+R i když bude, ale je dost velká šance, že hodně lidí ho využije (aktuálně jsou ty již existující přecpaná). Důvody? Už to tu taky padlo... Pro spoustu lidí to bude daleko rychlejší přejet prahu metrem, nebo se prostě bojí jet přes centrum. No a když to nebude fungovat, udělají se zóny. Když bude alternativa, nemám problém. Ale není. Jen ta, že se to vytlačí dál a tudíž, dle vaší logiky že všichni teď půjdou na okraj zóny a budou jezdit k metru tram/bus dopravou, uškodí dalším nevinným Pražanům - je to fér? Prostě Praha totálně zaspala. Je to vidět i na těch zónách, který řeší už vlastně 10 let. Vedení města je naprosto na prd. Ta parkoviště se mohla začít budovat už po roce 2000, kdy ještě bylo dost volných pozemků a zároveň bylo jasné, že doprava bude houstnout. A od roku 2008 třeba mohly být zóny všude (pokud by pak byly potřeba). Já beru jiný názor, jen se nějak nedokážu smířit s tou vaši naivitou, že se to dělá pro lidi. Kdyby se to dělalo pro lidi, tak to bude probíhat podle scénáře, co jsem naznačil já.

    Chápeš to? Konstruktivní řešení versus restriktivní...

    Asi to fakt nemá cenu... nechme to být. Když budete spokojení, tak jen dobře.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jenže ty mluvíš o projektech, který trvaj roky. Změny v MHD (například pořádný spojení na Kladno) je na deset let. Takže pět nebo deset let prostě nebudeš dělat nic?

    ano, je to o přístupu. A tvuj přístup je stejně sobeckej, jako přístup "udělejme všude zónu". Teď například Praha řeší se Středočeskym krajem P+R po celym kraji. Řeší to Praha. Neřeší to Středočeskej kraj. Protože Středočeskej kraj ten problém nemá a přenáší ho na Prahu. A ty zároveň chceš, aby Praha nechala volný parkování a dělala nějakou úlitbu Středočeskýmu kraji. Vidíš tam ten nepoměr? Praha řeší všechno, Středočeskej kraj se veze.

    Pořád kalkuluješ s tim, že jakmile bude P+R, tak tam všichni budou stát, což je blbost. Každej jedná jinak a jedno řešení neposlouží všem.

    Co se týče kružnic, tak děláš víc kružnic a dál je dělíš. Nemáš jednu velkou kružnici.

    Pokud uděláš parkovací zónu celou Prahu, tak to nebudu fungovat úplně stejně, protože třeba Chodováci budou jezděj do práce do Holešovic. Nebo Holešovický jezděj na Chodov atp. Pořád máš body zájmu, kde se bude parkování zahušťovat a když budeš mít jednu velkou zónu, tak je neodstraníš.

    Ale fakt už mě to neba, protože sem to zopakoval nejmíň pětkrát a ty pořád jedeš P+R (který mimochodem sám nevyužíváš, protože jezdíš brzo ráno, takže si schopnej si zabrat místo. Úplně stejně se budou chovat lidi i dál, dokud se bude dát parkovat). Přenášíš svuj problém na jiný a chceš po nich, aby tě tolerovali. Ech...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Naposledy... Jde o přístup. Nejdřív by měla být snaha o řešení nedestruktivně. Rozšiřovat parkovací místa, stavět P+R, zlepšovat MHD... A pak, když to nebude mít efekt dělat zóny. Já věřím tomu, že by to fugovalo bez zón a ty by mohly být jen v turistickém centru Prahy. Ty tomu nevěříš, na což máš právo. Nicméně logicky by měl být postup takový. A věřím, že na západě to tak je.

    Pokud by zóny nebyly a parkování fungovalo, vydělají na tom všichni občané. Bude svoboda pohybu a nebude problém. Tím, že jsou zóny a chybí P+R se koncentruje situace na okrajích zón. Nechavají tam auta ti, co přijedou i ti, co jsou ze zóny ale nechtějí platit nebo mají víc aut. S těmi kružnicemi nemáš pravdu (pokud jsem tě správně pochopil), protože sice čím větší, tím se to víc rozmělní, jenže zase musíš brát v potaz, že čím větší, tím větší oblast je v ní ukryta a tudíž toho zájmu o parkování vně je logicky víc. Ať je parkovací zóna třeba celá Praha, pokud se před jejím zavedením udělá alespoň něco pro zlepšení stavu bez restrikcí.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: já sem otevřenej rozumnejm argumentum, ale ty je nedáváš.. samostatný P+R prostě není řešení. A to je jedinej argument, co jsi tu dával..

    A zamýšlím se nad tim pravidelně. Zamejšlel jsem se nad tim, když sem bydlel na Vinohradech, ve Vršovicích, v Seattlu, teď v Dejvicích, když navštěvuju města jako Berlín, Mnichov, Londýn, Milán... Všude zóny v nějaký formě jsou. Všude jinak
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    RUDA_JAN: Já vás nechci překecávat, to už jsem dávno pochopil, že na diskuzích není možné. Vždy to končí tak, že na rozumný argument už se na diskuzi nereaguje.

    Byl bych rád, abyste se nad tím zamysleli, že tohle řešení by měla být až poslední možnost. Nic víc nežádám. Je to obrovský komplexní problém, který vyžaduje komplexní řešení. O mou maličkost zas tolik nejde. Nějak si poradím, nebo budu jezdit autobusem. Fuk mi to není, ale zvládnu to. Jde mi o princip. O to, že tohle je zlodějina podvod na vlastní občany, který navíc uškodí i ostatním a omezí svobody. To je vše...

    RUDA_JAN: Takže jedno auto ok, druhým zabereš místo dál. Takže vlastně budeš škodit svým sousedům o pár ulic dál. Když to udělá takto víc lidí, tak v místech, kde problém není najednou bude... Super...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam