• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Ok, je to možny. Zřejmě mi to připadá tak nepochopitelný, že jsem to nevzal v potaz.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Ale ujišťuju tě, že už sem to říkal ;)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    LELI: ano... Cactus je na elektřinu?
    LELI
    LELI --- ---
    hele, je pravda, ze kdyz mam elektromobil, dostanu kartu na ty zasrany a zkurveny zony zadarmo?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Uzavřeme to. Já jsem spokojenej. Dostal jsem z tebe důvod. Byť mi připadá ultra dementní, tak pořád je to lepší, než ráno. A alespoň vím, že nejsem tak blbej, protože tohle by mě fakt ve snu nenapadlo. Teď je ještě otázka, jestli ti zóny k realizaci tvého přání pomohou. Já tomu moc nevěřím, ale fajn. Je to spekulace. Tak ať se ti daří...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: no vidiš, každej jsme jinej
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Fakt ti nerozumím. Slyšel jsem na zóny hodně názorů ať už pro nebo proti, ale dementnější názor, než "chci mít možnost v jezdit autem v pohodě po své čtvrti a klidně za to obětuju to, že jinam po Praze nepojedu" fakt ještě nikdo nevypustil.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: moc pěkný srovnání - když u doktora zavedli poplatky, tak tam přestali lidi zbytečně chodit.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: prachů je dost.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Proč dělat zákazy, když nejsou potřeba? Zakážeš důchodcům chodit k doktorovi, protože většina tam chodí zbytečně a zdržuje ostatní fakt nemocné? Nebo uděláš regulační poplatek, aby měl člověk motivaci přemýšlet o tom, zda tam fakt potřebuje? Já vím, jsme v ČR. Takže ty budeš mít zóny a auto budeš používat k tomu, aby sis dojel kilometr od baráku na úřad. Bomba.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: A vždy můžeš jít cestou, že to bude prostě dražší ze začátku, vybudují se z těch poplatků P+R a až budou stát, může se to snížit a bude se z toho platit jen údržba.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: a proč by se mělo ustupovat zpět? Jakmile budou zóny, ať zustanou. Když někdo sedí v autě, tak chce dojet co nejblíž k cíli to jde. Takže pojede tam, kde může zaparkovat/má dostupnost. Takže jakmile jednou bude zóna, tak ať už tam zustane napořád
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: problémy přesouvá stávající řešení. tady se fakt neshodneme. Souhlasím, že je potřeba regulace, souhlasím, že je vcelku rozumné, že rezidenti budou zvýhodněni. Ale zbytek ne. Ze zkušenosti, když se zavede restrikce, nikdy už se neustupuje zpět.

    Lidé, co dělají v Praze celý týden? Ideální klient P+R. Koupí si legitku a tím má nárok tam auto týden nechat a nebude zbytečně jezdit po Praze. Pražáci si můžou jezdit více méně bez omezení a návštěvníci mají možnost si koupit kupon na parkování (denní, týdenní, měsíční, roční). Pokud by se to nastavilo dobře cenově a dokence třeba kombinovalo s MHD po Praze zdarma, věřím, že by to fungovalo. A nejen že by ubylo aut, co parkují, ale ubylo by i aut v ulicích.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: jedna zóna/nízká segementace/omezený území - vždycky budou rezultovat v přesunu problému o kousek vedle. A pořád se hodně zapomíná na vysoký procento lidí, co v Praze nemá trvalí bydliště a dojíždí jen na pracovní tejden. Přijedou o víkend, postavěj auto na tejden a je jim jedno, kde to stojí. To jsou pak lidi, který stojej klidně dva kiláky od bydliště a je jim jedno, jestli je to frekventovaný místo nebo ne.

    Nutnost parkovacích domů na metrech, P+R atd. To je neoddiskutovatelný. Ale nemůžeš na to, při navyšujícím objemu dopravy, čekat.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Já ti nevím... když nejsem línej řekněme do kiláku dojít, tak nemám problém... Ale otočím to zase zpátky... Zkusilo se historicky něco jiného, než restrikce? Dělá se něco proto, aby to bylo lepší, než zákazy a výběr peněz, které mizí v černých dírách? Ty máš fakt auto kvůli tomu, abys jezdil do kilometrový vzdálenosti na úřad a nakoupit?

    Debatovali jsme na tohle téma v auditku o autech. Proč to nevyřešit třeba takto? Částky ber jako nástřel, kde by se to mělo pohybovat. Prostě regulovat, ale nelikvidovat...

    Celá Praha (respektive centrum a širší centrum (vyjma historických částí), aby se řešili skutečně jen oblasti, kde hrozí přetížení parkováním) by byla jedna zóna, kde by každý občan Prahy měl právo parkovat zdarma (třeba za režii na vydání a správu karty 100,-/ročně). Kdokoliv jiný by si mohl koupit parkovací kupon třeba za 2000,- Kč s možnotí parkování kdekoliv v Praze, nebo za 5000,-, který by obsahoval kupón na MHD po Praze (ta motivace se mi celkem líbí, jen by měl být možnost výběru a to né tak, že navrhovali, že buď si koupíš roční kupón +1200,- a nebo zaplatíš za parkovací kartu 4850,-). To by bylo pro dojíždějící pracující. P+R by byla zdarma pro majitele kupónů MHD za standardní cenu kupónu. Krátkodobí návštěvníci by pak mohli platit třeba SMSkou nějakou symbolickou cenu - 20,-/hod. třeba, aby nebyl problém, když někdo přijede na tři hodiny na návštěvu, případně si třeba za 100,- koupit 24 hodinový lístek. Vybrané peníze ze systému by se použily na modernizaci P+R a dopravní sítě. Věřím, že tohle by jako regulační prvek v nějaké podobě fungovalo v pohodě a všichni by byli spokojení.

    A další varianta? Co nabídnout MHD zdarma a finacovat ho z prodaných parkovacích povolenek, které by byly třeba ve dvou cenových hladinách rezident x nerezident? Akorát by to nemohlo stát desítky tisíc ale jednotky - prostě regulace, ne likvidace.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: ale vždyť teď nemůžeš stejně nikde jinde zaparkovat :D Předpokládáš, že se to nějak zhorší, oproti tomu, jak je to teď. Přitom se nedá po městě přes den skoro pohybovat, protože je všude naparkováno ve dvou řadach.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: to já právě vím a to je i to, co nechápu, že je pro tebe přednější mít parkování v pohodě v okruhu do kiláku od baráku vs. nemoci zaparkovat nikde jinde. Mně to přijde mimo, sorry. Kór v kontextu, kdy to sebou nese ta známá negativa a není jisté, že to bude fungovat. Ale jako budiž.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: no jasně. Tak je to od začátku. To je muj hlavní sobeckej důvod - abych měl kde zaparkovat kolem baráku a i ve čtvrti. Ale zároveň si uvědom, že to má další dopad - nebudu moct parkovat "svobodně" v jinejch městskejch částech. Což akceptuju, protože tam prostě nemam co dělat. Nebo za to musim zaplatit. Ale i s tim zaplacenim vim, že tam můžu alespoň něco vyzvednout a nemusim kroužit 15 minut na jedno místo, nebo musim parkovat na hulváta v druhý řadě.

    Vidim v tom výhody jak pro mojí čtvrť, tak pro obslužnost ostatních čtvrtí.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ADAMFC: Asi mi to stačí. Tvůj důvod pro zóny a proč v ní i chceš být je ten, že budeš moci na Praze 6 ty zóny využívat, chápu to správně?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: proč by toho měli začít využívat třeba lidi z Vokovic? Šestka nejsou jen Dejvice a Bubeneč, má několik center. To je právě to, co ti vůbec nedochází.

    Úřady dělaj kdy? V tejdnu. Kdy chodim do práce? V tejdnu. Pokud bych to měl udělat bez auta, tak 20 minut na úřad, pak 20 minut zpátky z úřadu pro auto. 40 minut v hajzlu. A to se kumuluje. To samý s poštou. To samý s krámem. Pořád to izoluješ do jednotlivejch bloků, který samostatně nevypadaj tak strašně, ale nedáváš si to do obrázku celýho fungování tý čtvrti a tý locality.

    Proč bych měl parkovat na druhý straně města, když tam nemam co dělat. Pokud tam potřebuju něco vyřešit, má bejt možnost krátkodobýho parkování (teď neni, se zónama bude). Pokud tam jezdim pravidelně, měl bych si tam sehnat parkovací místo, abych s tim nesral místní. Pokud tam parkovací místo nemam, tak musim použít MHD.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam