• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: Ne špatně. Představ si to tak, že máš jednosměrku. Po jedné straně je zóna v celé délce. Tam je to bez debat. Na druhé straně ulice je tato značka Reserve s dodatkovou tabulkou na zemi jsou čáry a kříže, pak je vjezd do dvora školy a pak je nová značka fialové zóny (příčná i podélná).

    Jinak já tam potřebuji parkovat 1x týdně na hodinu a půl večer, kdy máme pronajatou tělocvičnu v té škole a všude okolo je totálně prázdno, protože nějakého dementa napadlo, že tam bude vybírat za parkování. Konkrétně v Bílé bylo poloprázdno vždy, teď je tam v podstatě prázdno úplně.
    MVEK
    MVEK --- ---
    THE_MIRACLE: Obávám se, že čára samotná nestačí, že buď ve vyhlášce je někde specifikovaná ta ulice jako fialová zóna, nebo je tam svislá značka a ta bude mít v tom to případě přednost. Takže mimo ten čas je to klasická fialová zóna.

    ADAMFC: když je ten systém navržen špatně, tak ano, taky hledám skulinu, jak ho ochcat už z principu. Já mám 3 zásadní výhrady (4. je ekologická, protože objíždějící fotící auta jsou děsně prospěšná a určitě nejsou na elektropohon nebo plyn, aspoň zatím):

    1) Ať je systém nákupu parkování jednotný. Tzn. internetová aplikace na všechny obvody. Některé automaty, které mají ten displej, třeba taky, úřady taktéž. Pořád je tu určitá diskriminace (jako muset na úřad, nebo mít kartu apod., ale už je to lepší).

    2) Do cca 45 minut dát zvýhodněné parkování, rozvrstvené třeba po patnácti minutách a 5-10 korunách na tu patnáctiminutovku. Já nemám problé zaplatit 10-15 korun za to, že jedu něco vyzvednout autem. Nejsem nadšen to platit, když jsem takhle vezl přepravku knížek někomu zadarmo, a čekal jsem na něj, než si pro to z domu sejde, ale ok, můžu s tím počítat.

    3) Rezident by si měl mít možnost registrovat na své jméno dočasně jakoukoliv SPZ pro návštěvy. Aby se dalo snadno řešit případy:
    - jezdí služebními auty, jejichž SPZ se mění, takže si nemůže registrovat jednu zvýhodněnou SPZ, nebo ani tu druhou drahou navíc, protože se mění
    - jezdí se o něj starat příbuzní (protože v mnoha případech to bez auta moc reálné není)
    - přijede mu řemeslník, stěhováci apod., už by nebylo třeba se hádat o době nutné k vyložení nákladu
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Takže bude celá zóna zákaz ;)
    Že tě furt baví se ten systém snažit ochcat. To se pak člověk nediví, že musej bejt všechny pravidla rozepsaný jak "nedávejte zvířata do mikrovlnky"
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: Právě že ne, označené je to pouze touto dopravní značkou a ten fialový zmetek začíná až po těch 4 místech...
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tudíž ano, značku chápeš dobře, otázkou je, co platí v daném úseku, hned vedle těch vyznačených reservé.
    MVEK
    MVEK --- ---
    THE_MIRACLE: Předpokládám, že to místo není označeno barevnou čárou. Ještě je otázka, jestli je na celý blok třeba svislá značka o parkování v zóně/automatu apod., a jen tahle místa jsou označena navíc tím reservé. Protože pak (nebo při označení čárou) bych řekl, že je to normální zóna a v této vyznačené době tam smí parkovat jen ti rodiče dětí 15 minut.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Mám dotaz. V Bílé resp. Božkově u školy jsou mimo zónu vyhrazena 4 místa. Jsou označeny jako P Reserve s tím, že je tam dodatková tabulka, že platí pro návštěvníky školy max. na 15 minut 7.00-17.00. Co to podle vás znamená? V zónách se nesmí stát mimo vyznačené úseky, nicméně to není tento případ. Podle mě to je tedy rezervované parkoviště na max. 15 minut 7-17 a mimo tuto dobu se tam dá stát libovolně. Co vy na to?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---

    THE_MIRACLE: Vy, jako dojíždějící, ste pro lepší dopravu nic nedělali. Tak to muselo jít silou.

    A znova, že Praha až teď plánuje pořádný P+R je úlet. Ale úplně stejnej, jako když se Kladno nestará o lepší dopravu pro svoje lidi za prací. Že někdo hází kvalitu středočeský dopravy mi přijde prostě mimo.
    MVEK
    MVEK --- ---
    GREVE: Přineslo, přineslo jim to jedno promile promile promile lepšího prostředí:-D.
    Samozřejmě, že tohle se musí řešit systémově, to je zásadní chyba, upravovat jednu veličinu a nedbat na další.

    Myslel jsem to trochu s nadsázkou, i když jen trochu. Protože se na to na druhou stranu můžeš podívat jako na volný trh, takže když jim to zhoršilo kvalitu života, budou někteří uvažovat o alternativních cestách, zaměstnání apod.

    Ale samozřejmě beru protiargumenty, je to zdlouhavá změna, navíc spojená s nas*aností lidí, místo aby se motivovali k dojíždění MHD apod. pozitivně. Navíc uvažovat liberálně o tom, že by lidé, co ve své profesi nemůžou najít práci blíž, se přestěhovali, nebo překvalifikovali, je opravdu zvrhlé, takže to není pro všechny:-).
    KACIR
    KACIR --- ---
    MAKROUSEK: Jo, viděl na Ládví, malá bílá Toyota Aygo s logem "Parkujvklidu.cz", oranžovej fleš-majáček a několik kamer na střeše. Nepřehlídnutelný...
    Fotka z fb skupiny Ládví...

    GREVE
    GREVE --- ---
    MVEK: Příklon k hromadné dopravě ovšem neznamená, že to přineslo jakýkoliv prospěch těm, kteří musí dojíždět. Když si vezmeš, že každý z dojíždějících ztratí teď kvůli modrým zónám každý den o hodinu víc cestováním, tak kromě zhoršení kvality života těch lidí to má ohromné ekonomické škody pro celý stát. Možná i větší než externality z individuální dopravy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MVEK: Pokud bereš příklon z donucení jako plus... Nevím. A ta bezpečnost je taky diskutabilní. Když vidím třeba zastávky u nás na trase, tak u některých nelze o bezpečnosti hovořit vůbec. A posilování spojů taky není jen problém z hlediska nedostatku řidičů, ale i z hlediska kapacity linek. K nám třeba kvůli členitosti trasy nemůže jezdit kloubák. Autobusy ve špičce jezdí každých 15 minut a mezi nimi vždy ještě jeden autobus s téměř totožnou, ale kratší trasou. Už teď v krizových časech se ty autobusy v zastávce střídají natěsno, protože tím, kolik lidí nastupuje dochází k tomu, že ten nástup trvá 5+ minut. Určitě by pomohlo, pokud by se povolilo nastupovat všemi dveřmi. Jenže to pak zase znamená posílení revizorů. Prostě jak už jsem říkal. Každá restrikce bez nějaké alternativy povede jen ke komplikacím. Nejdříve se mělo řešit zlepšení MHD, vybudování parkovišť (P+R, ale i pro místní) a pokud by se ukázalo, že i pak všichni okupují Dejvice aspol. se měly řešit zóny. To by se ale nestalo. Takhle jsou zóny, problémy mají v podstatě všichni. Někdo menší a někdo větší. Jde jen o prachy. O nic víc.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad příměstská doprava atd. Ale to opatření tedy očividně přineslo jiný prospěch - příklon k hromadné dopravě, což zase má pozitivní dopad na prostředí, na bezpečnost ve městě apod. Takže to vlastně nakonec potvrzuje, že to k něčemu bylo, jen by to chtělo trochu pořešit to nasírání pro některé případy, jako aspoň zlepšit a zlevnit krátkodobé možnosti zastavení.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Unrelated - videl jste uz nekdo takova ta auta, co maji kontrolovat novy zony? Opravdu jezdi, nebo jako obvykle: "Snazili jsme se co to slo a dopadlo to jako vzdycky."?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Viz třeba tento názor z článku:

    Velké Přílepy i další obce na trase do Prahy podle něj teď zvažují, že by na nové spoje přispěly. „Nejlepší by ale bylo obrátit se na vedení Prahy 6, aby zvýšené náklady na dopravu hradilo, když udělalo modré zóny,“ dodává.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/...replnene-autobusy-f44-/praha-zpravy.aspx?c=A161031_2282884_praha-zpravy_nub

    Přesně to potvrzuje můj názor, že se na úkor menšiny (pár skutečně parkováním přetížených ulic v okolí Dejvické) uškodilo naprosté většině. Většina Prahy 6 je bez zóny a lidi co bydlí mimo zónu jsou logicky naštvaní, protože když budou chtít jezdit jednou za týden nakoupit do Billy na Petřiny, tak si kvůli tomu musí koupit kartu za 1200,-, přitom dřív si prostě jen vybrali čas, kdy tam bude volněji a nebo zkrátka zaparkovali o ulici dál. Ti, co bydlí v zóně v místech, kde problémy nebyly jsou logicky taky naštvaní, protože platí za něco, co předtím fungovalo i bez zóny. V okolí Dejvické to skutečně přes den pomohlo, to je bez diskuze. Ale ta daň je fakt veliká. A nesmysly budou pokračovat na obou stranách. Jedna strana bude obviňovat druhou.

    Zóny, tak jak jsou řešeny jsou totiž stejný nesmysl, jako požadavek na Prahu, aby přispívala na příměstský autobus. Klasika. Udělá se nesmyslné opatření a pak se dělají opatření, aby se snížily negativní dopady toho opatření. Fakt super. Místo toho, aby někdo přišel s něčím rozumným.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KACIR: Praha by měla nejradši vše. Byla suveréním městem, kde má sídlo spousta významných firem od kterých by vybírala vysoké daně, měla širokou infrastrukturu pro kulturní a občanské vyžití, spousty turistů atd. atd. Na druhou stranu by ráda, aby v ní byl klid, jako v zapadlých vesničkách, nikdo do ní nedojížděl individuální dopravou a ideálně, aby dojíždějící ani přiliš neuvyužívali tu pražskou. To ať se řeší jinde.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jakože kdyby Praha nepovolila výstavbu admin center, tak by tam lidi nejezdili za prací? To se dá říct úplně o každý práci. Praha samozřejmě má mít zájem řešit příměstskou dopravu, ale primárně se o to má starat ten, kdo dojíždí. Ne ten, kam je dojížděno. Spousta lidí jezdí z Ústeckýho kraje. Má se Praha starat i o něj?

    Neříkám, že Praha nemá máslo na hlavě (p+r atd), ale nečinnost krajů se teď odkrejvá.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Ne kolem Prahy, ale v Praze. Různý administrativní centra zaměstnávaj tisíce lidí, který stahujou z širokýho okolí...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jak za "lidojemy" může Praha? Praha rozhoduje o územních rozhodnutích a stavebnilch povoleních "lidojemů" kolem Prahy? SČ je samospráva, která zastupuje "lidojemy", má z nich prachy a nedělá pro jejich dopravu za prací lautr nic. Respektive, teď už musí.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Jen tak na okraj: Původci problému ze SČ? A Praha nemůže za to, že podporuje stavby lidojemů, které stahují lidi do Prahy z širokýho okolí?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam