• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: ja bych si takovou volnost zde ani nedovolila prezentovat, kdyz by v zahlavi nebylo to "vsechny druhy jogy" :-)

    Pojem je totiz nejasnej. Na jednu stranu Various traditions of yoga are found in Hinduism, Buddhism, Jainism and Sikhism.[3][4][5]

    Na druhou stranu (a to asi myslis ty) Specifically, yoga is one of the six āstika ("orthodox") schools of Hindu philosophy. .. By this definition, Nyāyá, Vaiśeṣika, Sāṃkhya, Yoga, Mimāṃsā and Vedānta are classified as āstika schools; and some schools like Cārvāka, Ājīvika, Jainism and Buddhism are considered nāstika.[2] .. Āstika (Sanskrit: आस्तिक āstika; "it exists") and Nāstika (नास्तिक, nāstika; "it doesn't exist") are technical terms in Hinduism used to classify philosophical schools and persons, according to whether they accept the authority of the Vedas as supreme revealed scriptures, or not, respectively.[1]

    a to asi myslis ty, ze nejak malo se opiram o Vedy. (Jo nejlip mi funguje budhismus)
    VALOR
    VALOR --- ---
    Omlouvam se za OT
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: Respektive to ze s tim systemicka terapie primo nepracuje precd neznamena ze s tim nepocita a ze si bude na klientovy terapeut treba zvysovat sebevedomi, trestat ho za to co mu dela jeho manzelka atp.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: jasně, to vidim víceméně stejně...já sem spíš komentoval níž ten pojem joga a systém jogy.

    Guru in you bych nazval jako pravá cesta, její součástí může být joga...nebo tak nějak.

    dlouho sem tu nebyl, ztratil sem cvik v diskuzích :-))
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: Chces Tim rict ze treba systemicky rodiny terapeut nemusi mit vyreseny zakladni veci? Supervize je soucasti terapeutickeho vzdelani stejne jako nekolikalety sebezkusenostni vycvik ktery je od toho aby si tam clovek vyresil to podstatne a s klienty pak pracoval svobodneji
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: Jo jo, ctes to uplne dobre, rozumim ze ten princip Guru is in you/Delej si co chces atd. muze velmi jednoduse cloveka oddriftovat na nejakou trajektorii, ktera teda k absolutni odpovedi na nevyslovitelny otazky nijak zvlast nesmeruje.

    Nejvic super je, kdyz je k dispozici ta uprimnost (to si ale kazdej musi zodpovedet sam a beztak si furt lzeme do kapsy bohuzel do urcite miry; ale aspon nejak no.), a dokazat si rict, posouva mne to jak mam tu jogu hozenou volne? Neposouva. Co mi radi nekdo, kdo se jevi, ze realizoval neco, co bych taky chtela? Radi mi delat to-a-to, dobre zkusim se teda omezit podle jeho poznani a uvidim co to prinese. Zadny fetovani, zadny lelkovani (whatever ;)). V tom jsou pro mne nenahraditelni zivi ucitele.

    Toto je ale pro mne velkej rozdil od tech "pravidel" (v knizce psali, ze sex se nema).
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: palec nahoru za tu část ohledně toho, že člověk by měl vycházet ze sebe a ne se nutně pokřivovat něčim zvenku...

    ale jen k te joze, možná sem to blbě pochopil, ale mam pocit, že máš tu jogu hodně obšírně postavenou. Ikdyž je těch forem jogy poměrně dost a na poivrchní formální úrovni se i často zdají být v rozporu, je to přeci jen specifický systém a jeho formy mají poměrně jednotný principy a ústí ve stav samadhi.
    Ono když už se to chápání jogy dává až moc abstraktně, tak už to pak imo neni joga, ale zavání to nějakým tím new age :-)

    mložná si to myslela jinak a blbě čtu a chápu, kdyžtak srry ;-)
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    DARJEEL: V tomhle byl pro mě zdaleka nejhorší alkohol. To se strašně třískalo s intenzívní praxí. Ke konci to dělalo jakoby "schizofrenní" stavy a bylo to dost obtížné.

    Jinak zúčastnění praktikující ráčí sem tam popíjet, nebo jsou abstinenty?
    DORN
    DORN --- ---
    DARJEEL: ..aneb kdy se ze sómy stává fet.;-)
    FLUMO
    FLUMO --- ---
    YMLADRIS: me spis ucinkuji tak jak jsou popsane v Rgvede: dodavaji silu, duchovni cistotu, uspech v boji :) i v obchodovani
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    FLUMO: to jsem jelen, zatim vsechny stimulanty co jsem mela mysl jitrily a blikaly. Nejitril akorat herak, po tom jsem vzdycky usnula. Tak ti nevim teda :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    FLUMO: To by mě také zajímalo
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    DORN: jsem rád, že jsi to tu napsal, drogy a tím spíše fet jsou opravdu velmi špatné, je to čiré zlo
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    VALOR: no tak vyřešených terapeutů moc není, spíš mají pořešené hlavní věci, aby napáchali co nejmíň škody... a případné nesrovnalosti se řeší supervizí. A btw. přenos a protipřenos není alfou a omegou všech terapii, naopak. Taková systemika se tím nemusí moc zabývat...
    DORN
    DORN --- ---
    Oujéé! Moc pěkně se to tu čte: i argumenty, i argumenty proti tomu fetu v józe.;-) Otázka je, jak všechny tyto přístupy SKUTEČNĚ vypadají v praxi. Viděl jsem hodně lidí, kteří měli užívání látek v rámci "své cesty" tak "pevně v rukou", že se z toho v lepším případě vzpamatovávají dodnes.

    Ono to až příliš často probíhá pozvolně, takže "čím se za to platí" skutečně nemusí být patrné hned, dá se surfovat dlouho, než doraží účty.. To se netýká jen závislosti, neb pozvolného poškozování hardwaru, ono i to vychvalované rozšíření vnímání pomocí chemie má svá úskalí.. Otázka je například, zda a jak takové vjemy dokáže dotyčný SKUTEČNĚ integrovat. Zda se rozšíření, neb častěji jednostranná deformace vnímání neodráží v jeho mysli tam, kde mu to prvoplánově uniká. Jasně: "velkej šaman zvládne všechno":-), ale upřimně, když si pak velkej šaman hůř pamatuje "drobnosti", poněkud obtížněji se mu žije v běžném fungování, nějak divně komunikuje ap., tak je čas nechat velkého šamana na chvíli stranou a podívat se, co se to vlastně v dotyčném děje a jak moc do toho zapadají chemické vý(ú)lety. Blbé je, když si toho velký šaman nevšimne a začne, posílen posledním úžasným astrálně-pránickým vnorem, radit lidem kolem sebe a dávat jim zpětnou vazbu, jak je ta chemie skvělá. Jojo, má to i svý rizika, ale to my přece zvládáme žejó.. mno, takové ujištění vám dá každý poctivý alkoholik taky, s tím prosím vážně opatrně.;-)

    Viděl jsem též dost případů, kdy několik hodin rozšířeného vnímání bylo zaplaceno následno extrémní zranitelností vnějšími vlivy. Jsou lidé, kteří v té souvislosti mluví o děrách, neb narušeních v jemných tělech...ale i bez tohoto konceptu, lze pozorovat v takových případech nezvládanou přecitlivělost na různých úrovních fungování, která přetrvává dlouhou dobu. V extrémnějších případech vám dotyčný začne říkat cosi o útocích vnějších entit. To se, pravda, neděje každému a po každém fetu, ale i to je jedna z podob drogové "spirituality".

    Pak to má i subtilnější stránku: při jistém stupni praxí lze udělat zkušenost, že látky jsou naopak příliž hrubé a probíhající procesy spíše ruší, než podporují. Navíc obvykle je přítomná nějaká forma intoxikace, což samozřejmě jednou za čas není tak brutál jako denně, nicméně zde s železnou neúprosností platí známé karmajógové rčení: "Nikdo z nás neví, jak je ten jeho kopec vysokej." (tedy: jak dlouho mi to ještě bude relativně procházet, bez citelnějších následků). Zda si následky méně citelnějšími nicméně lehoulince nesabotuji svou jógovou praxi, to je další téma k úvaze.

    Ano, lze si představit užití některých přírodních látek, jako - nejlépe doprovázenou - formu iniciace, která ale má hodnotu jen tehdy, pokud pak bude, jako každá kloudná iniciace, rozvíjena vlastní praxí a hlavně dotyčným plně integrována. To lze vidět jako dlouhodobě přínosné, ale skutečně jako krajní variantu a s náležitými časovými odstupy, pokud by se snad měla opakovat. (Teď mě napadá: když už si tedy nemůžu jako velkej šaman pomoct a musím nutně užít vytouženou látku pro všeobecné dobro, či coby velký spirituální válečník - bylo by alespoň kulturní si pak odcvičit ty méně lukrativní stránky, které má pro tělo, energii i mysl. Otázka je, zda jsem schopen dohlédnout a tedy i adekvátně pak po sobě douklidit.)

    A ještě dva jogové podněty k zamyšlení: jogín své praxe nikdy nerozvíjí ve vzduchoprázdnu..není izolovaná jednotka a pokud je to jogín, je si toho stále více a více vědom. Pak je tedy otázka, kam až změny vyvolané látkami, jsou-li nezvádnuty, dosahují a co vše ovlivňují nejen uvnitř dotyčného a v rámci těla, ale i v jeho životě, vztazích, komunikaci atd.

    S tím souvisí druhá záležitost, se kterou se každý alespoň trochu jogín průběžně porovnává a to je Ahimsa - princip tolikrát vykládaný, překládaný, kroucený, obracený, nafukovaný i přehlížený, nicméně stojící v prazákladech jógového přístupu, neb jak tu padlo "stylu života". To je samozřejmě cosi, co si musíme nahlédnout každý po svém, nechceme-li jen přejímat cizí závěry. Je to nicméně, řekl bych, velmi pozornosti hodno dříve, než si smotnete své oblíbené jednobrčkoeštěnikohonezabilo. ;-)

    Drogy možná, snad, při velké pozornosti, nejsou plošně zavrhnutelné, ale vzhledem k výše uváděným souvislostem jsme přesvědčen že URČITĚ nejsou plošně doporučitelné jako součást jógové praxe. A už vůbec ne lidmi, kteří ostatní v jejich praxích vedou. Když mi lidé věří, tak je nefér jim říkat: jojo Toníčku, ten hřebíček do vysokýho napětí klidně strč, ono to každýho nezabije a když budeš mít kliku, je to i docela rajcovní šupa a takovou zkušenost jsi ještě nevnímal. :-)


    VALOR
    VALOR --- ---
    SLAUGHTER: To ze dobry terapeut nemusi byt vyreseny s tim bych moc nesouhlasil. Mel by minimalne znat vsechny sva slaba mista s kotrolovat je prave kuli prenosu a protiprenosu. To co jsi napsal by sedelo spis na duchovniho ucitele ktery zakovy preda co umi a ten pak jde dal
    FLUMO
    FLUMO --- ---
    Nerad vas rusim v zajimave diskusi, ale mam drobnou poznamku: v Rgvede se hovori velmi zapalene o Some, na internetu koluji nazory, ze se jednalo o muchomurku cervenou, ale Dale Pendell tvrdi, ze neexistuje zadny dukaz, ze by ji indove pouzivali. Naopak tvrdi, ze se jednalo o stimulant (mozna efedra ci smes, efedrove stezky skrze indii existovaly) a doklada to nekolika argumenty. Stimulanty mysl nejitri ani neblikaji semaforama, spise naopak a neplati pro ne ten argument jako pro psychedelika, ze mysl rozrusuji a to je v rozporu s cilem jogy.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    SLAUGHTER: toš nemám důvod zatajovat, že jsi mě nakopl ke každodenní praxi a dodal hodně motivace po pár letech spirituality "na půl plynu" nebo jak to říct. Ani to, že jsme spolu strávili hodně času, bylo to fajn a poučné, cvičení s Tebou mě posouvá :-)
    LILY
    LILY --- ---
    LAKSHMANA: viz první půlka tvého příspěvku - rozhodně netvrdím, že tu všichni říkali "fuj, neber to", ostatně jinak by ta diskuze byla si mnohem kratší a suchopárnější.
    Druhá půlka - také jsem nechtěla říct, že se nikam nehýbeš (konec konců tě neznám a netuším, kde jsi teď, natož kde jsi byl předtím). Jen tu obhajuješ svůj pohled "jóga + drogy jsou ok", což opět nechci říkat, že je špatné, neboť je to tvůj pohled. Já na to jen koukám jinak (zejména poté, co jsem viděla a slyšela nijak hezké historky o tom, jak to může skončit).

    Existují různá doporučení (které člověk sem tam slýchá od učitelů či se je může dočíst v knihách), o nichž si myslím, že je jen ku prospěchu je dodržovat.
    Já třeba józe moc v poslední době nedávám, ale např. když si chci dát po ránu pár pozdravů slunci nebo něco, tak to nebudu dělat s plným žaludkem, ale najím se až potom. Atdatd..
    Možná jsem na omylu, ale přijde mi, že nekombinování jógové praxe s drogami by klidně mohlo mezi ony doporučení patřit.
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    DARJEEL: a právě jsi prozradil náš intimní poměr :-(...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam