• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: jasně, já určitě samadhi nevnímam jako oddělení od života a ten první odstavec je přístup, kterej jde naprosto mimo mě. ;-) Vlastně kdybych to tak řekl, osvícení, ke kterýmu směřuju, je spíš rovnováha "nahoře a dole", ne ulítnout někam nahoru.

    ad druhej odstavec a ten jeho konec - no jestli právě tohle nejsou rozdíly v popisech, ale výsledek je tak nějak o tomtéž ;-) každopádně předkládam, nečtu texty, nečtu knihy o joze a budhismu, takže k tomu nemam moc co říct.

    ad proč? No já vlastně mluvil o sobě. Taky se dá říct, že mě táhne ta blaženost a určitě taky schopnost vidět věci více tak, jak jsou. ;-)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    SAGUS: OK :-)))))
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    DARUMA: klicova je len jedna vec - neulpivat. K tomu zbytku sa nebudem vyjadrovat, ako si sam povedal - ako nam co pripada je celkem JEDNO ;) ..a aj preto sa mi zda, ze s tym delenim na dopredu/dozadu, dobre/spatne, samsara/nirvana si na to samadhi este pockas, no offense ;)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    SAGUS: Vsak ja jsem nepsal o zadnem unikani. Zivot je o volbe a kazdy cin nebo myslenka te posouva bud dopredu a nebo dozadu. Samozrejme lze take rici, ze clovek se uci i z tech "spatnych" rozhodnuti, ale klicove je ty "spatne" volby neopakovat. Poucit se a jit dal. Nicmene to unikani nebo zreknuti se bych asi vztahl na vnitrni uroven, jakoze se zrikas toho kracet zpet (samsara) a kracis kupredu (nirvana).

    Jinak co tobe pripada nebo me pripada je celkem jedno. ;-) V jogickych nebo jinych podobnych textech je Cesta a jeji faze popsana celkem detailne.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    YMLADRIS: on napisal "Muzu kracet bud smerem k nirvane (k utiseni strasti,nespokojenosti a existencionalniho neklidu) a nebo smerem k samsare tedy k tendencim, ktere posiluji mou strast, nepokoj a vnitrni pnuti. Nemuzu jit zaroven doleva a zaroven doprava."

    ja som napisal, ze muze.. alebo dokonca "mel by". Co je pseudonirvana a pseudoneutralita uz radsej nechcem ani vediet :).
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SAGUS: on to mysli jinak. jak ja pleduju proti "pseudonirvane", daruma zas proti "pseudonedualite", kdy se clk muze mit tendenci dal chovat jako idiot ci dokonce jako hovado maje za to na jake je zkratce k osviceni.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    DARUMA: mne teda samsara a nirvana nepripadaju ako protiklady ani ako dve cesty z ktorych je nutne si vyberat. Zamerat svoj zivot na to aby som z neho unikol mi pride ako trochu nestastne nepochopenie wo co go.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    DARJEEL: No tak já jsem se ptal kdo z diskutujících popíjí jen proto, že jsem byl zvědavej, jestli se ukáže že třeba někdo říká drogy + jóga ne a přitom praktikuje a pije. Se na to totiž u nás často zapomíná.
    VALOR
    VALOR --- ---
    SLAUGHTER: bohužel nějaké kontrolovatelné standardy se u duchovních učitelů u nás neřeší, ani si neumím představit kdo a jak by to hlídal
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    MOJE ZKUŠENOST: CO SE TÝČE PSANÍ A ČTENÍ PŘÍSPĚVKŮ, TAK PRAKTIKUJI, ŽE MNOHEM VÍCE ČTU CO PÍŠU SÁM. VYPOVÍDÁ TO NEJVÍCE O MĚ SAMOTNÉM. SÁM SI POTŘEBUJI POTVRZOVAT SVÉ VNÍMÁNÍ SVĚTA. JEHO BRÁNĚNÍ JE ZCELA JISTĚ BOJ A NEJDE TEDY RUKU V RUCE S AHINSOU! TO, NA CO REAGUJI JE TO, CO CHCI A MOHU VIDĚT, CHÁPAT A PŘEČÍST. NA INTERNETU REAGUJI NA MENTÁLNÍ KONCEPT, NE NA INDIVIDUÁLNÍ ENERGII JEDINCE. NEREAGUJI NA BYTOST, ALE NA VRTTI.
    A TAK SI DOVOLÍM POSLEDNÍ RÝPNUTÍ DO NAŠICH VRTTI A JDU SI SEDNOUT.
    CO SI CHCE ŘÍCI TEN KDO PÍŠE O PŘÍSTUPU K JÓZE, O ZDRAVÍ? CO SI CHCE SDĚLIT TEN KDO ODPOVÍDÁ DRUHÉMU BUĎ UPŘÍMNÝ, CITLIVÝ, ÁNO, DROGY JSOU DOBRÉ, MYSLÍM?
    DĚKUJI ZA VYSLYŠENÍ, SDÍLENÍ A PODNĚTY

    HARI ÓM
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    YMLADRIS: Jo, je to prechodna, relativni faze, kterou si ale clovek musi projit, aby pak mel co odkladat. Ja si vsimam toho, ze spousta lidi odhazuje, jeste nez poradne zacne a pak cely ten proces, co by mel normalne trva cely zivot, probehne po chvilce a jen na teoreticke rovine ve forme jakehosi intousskeho parakotoulu. :-)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    VALOR: souhlasit nemusíš. Jak píše DARJEEL. Přenos nastává jak u terapeuta, tak mezi mistrem a žákem, jeho zvládnutí ze strany vyšší autority je o profesionalitě v oboru, nevypovídají o tobě jako u člověku. Teď jsme tady a děláme toto. Je to vedlejší efekt vzniklý na základě vztahu, který vypovídá o vzniklém procesu...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DARUMA: ja myslim ze je to prave prechodna faze (neco jako kdyz po unavnem vylete konecne shazujes batoh a kam by ses zas lopotil), ale ze je prirozeny ze energie se ti obnovi a zacne pusobit kolem tebe. indicie - podivej se na ucitele, kterych si nejvic vazime. Spocivaji v klidu tady a ted, nebo generuji neuveritelny mnozstvi aktivity? (Oboji, ze jo)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    YMLADRIS: Z relativniho pohledu muzu jit bud doleva nebo dopravu. Nemuzu jit zaroven doleva a zaroven doprava. Muzu kracet bud smerem k nirvane (k utiseni strasti,nespokojenosti a existencionalniho neklidu) a nebo smerem k samsare tedy k tendencim, ktere posiluji mou strast, nepokoj a vnitrni pnuti. Tohle by si mel v sobe kazdy clovek srovnat bo model "nirvana je cool, ale samsara je taky fajn, tak to nejak zbastlim dohromady a bude" je sice dost popularni, ale zaroven schizofrenni a rekl bych, ze ve finale clovek stoji na miste, protoze nemuze jit zaroven doleva a zaroven doprava. Samozrejme cele se to da smazat absolutnim nahledem, ale kdo z nas to dneska ma ze jo? ;-) Jeste k tem aktivitam a potencialum - ja si spis vsimam toho, ze pravidelna meditacni praxe vede k postupnemu ustavani vsemoznych aktivit a ke zjednodusovani zivota. Clovek tak nejak postupne prestane aktivne generovat ten bordel (mess) co generuje celej zivot na mnoha urovnich a spokoji se s prostym bytim tady a ted.
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    DARJEEL: také pokládám tvé popichování za podnětné...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: ok :)

    Mne prave propojeni samadhi a 'zivota' dava ohromnej smysl, protoze odpojeni, co by to presne bylo? Spocinout v bledemodrem oparu, zivit se brethariansky kyslikem, zcela povznesen nad zalezitosti teto reality rozpusten v nirvane? (Delam si trochu prdel, ale snad chapes co myslim - taky to souvisi s temi joginy typu "Mír!", kteri policku neprisroubuji, zenu neosukaji, dite neprebali, nebot spocivaji prece v te nirvane...)

    V budhismu se motivace proc se vubec neco resi vyklada pres utrpeni - utrpeni z vln mysli je nudna pruuuda a casem kazda mysl ma chut ho zastavit.. co se ale deje teda dal, kdyz vedomi umi na mysl spis mile trochu surfovat, nez se ji nechat vlacet? V budhismu je na to koncept soucitu, ze energie se prirozene vrha do projektu, ktere utisuji utrpeni okolo; kazda dle vlastnich dispozic. Cili v principu (!) se nic nemeni, pred samadhi etapou chces zapricinit/prozit co nejvic lasky krasy dobra, v samadhi etape to samy, akorat to delas podstatne moudreji, protoze nejsi svazan svou limitujici osobni identitou, hlavne aby MNE bylo FAJN. Souvisi to s takovejma tema nedualitama typu Neither samsara nor nirvana exists. When fully understood, samsara is called nirvana. Ktery spoustu lidi ruzne rozrusujou a neinspirujou; no mne zase prijde neesteticky, ze by cilem jogy bylo z 'zivota' nejak vodejit ci co. Asi dano individualni karmou :)

    po pravde sem ale cekala ze se priznas proc chces byt ty v samadhi :)
    DORN
    DORN --- ---
    SAGUS: Jasně: pokud se s jógou zachází stejně divoce jako často s látkami, tak jsou výsledky podobně nedoporučitelné.;-) A máš pravdu, že část toho co popisuju je více o přístupu dotyčného, než o látce samotné. Zmiňuju to nicméně proto, že právě podobný přístup zastírá možnost vnímání/zkušenosti, co se vlastně v člověku děje a tedy i vědomí nakolik v tom kterém případě procesy startované látkami a procesy vzniklé při jógové praxi jdou společně, nebo si naopak vzájemně překáží.
    DORN
    DORN --- ---
    DARJEEL: nojo, ale já původně reagoval na téma kolidování látek a jógy, což nemýlím-li se, nebyl dotaz z tvé strany.. ;-) Pokud to chápeš jako "ohrožení", či hanění tvého, evidentně citlivého, tématu "rostlin síly", pak je otázka proč. Nicméně to tu netřeba řešit, to víš jistě líp než já. :-)

    Jinak ale nějak nevidím, že by z popisovaných efektů byly rostliny vyjmuty - např.zmiňované "zvyšování citlivosti", "zranitelnost" - efekty v jemných tělech, dlouhodobá rezidua v paměti těla(nejen) po intoxikaci atd. To jsou efekty, které jdou jinosměrně, než jógové praxe, pokud nejsou "jen" tělocvikem, ale vlastně i při tom tělocviku se zásahy látek dají vnímat. Proto je vnímám jako obtížně dlouhodoběji slučitelné s pravidelnější jógovou praxí. (s vědomím že praxe jsou individuální a mají mnoho podob, ale přece jen pokud jim říkáme "jóga", jisté společné principy by měly vykazovat :-)
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: Jo ja vim o Fribovi jsem se dozvedel kdyz jsem byl na Lance v chramu. Vis kdo u nas spojeni jogy a terapie dela?
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    a na otázku proč? - no někoho to táhne, ne nutně z racionálních důvodů
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam