• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    YMLADRIS: Z relativniho pohledu muzu jit bud doleva nebo dopravu. Nemuzu jit zaroven doleva a zaroven doprava. Muzu kracet bud smerem k nirvane (k utiseni strasti,nespokojenosti a existencionalniho neklidu) a nebo smerem k samsare tedy k tendencim, ktere posiluji mou strast, nepokoj a vnitrni pnuti. Tohle by si mel v sobe kazdy clovek srovnat bo model "nirvana je cool, ale samsara je taky fajn, tak to nejak zbastlim dohromady a bude" je sice dost popularni, ale zaroven schizofrenni a rekl bych, ze ve finale clovek stoji na miste, protoze nemuze jit zaroven doleva a zaroven doprava. Samozrejme cele se to da smazat absolutnim nahledem, ale kdo z nas to dneska ma ze jo? ;-) Jeste k tem aktivitam a potencialum - ja si spis vsimam toho, ze pravidelna meditacni praxe vede k postupnemu ustavani vsemoznych aktivit a ke zjednodusovani zivota. Clovek tak nejak postupne prestane aktivne generovat ten bordel (mess) co generuje celej zivot na mnoha urovnich a spokoji se s prostym bytim tady a ted.
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    DARJEEL: také pokládám tvé popichování za podnětné...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: ok :)

    Mne prave propojeni samadhi a 'zivota' dava ohromnej smysl, protoze odpojeni, co by to presne bylo? Spocinout v bledemodrem oparu, zivit se brethariansky kyslikem, zcela povznesen nad zalezitosti teto reality rozpusten v nirvane? (Delam si trochu prdel, ale snad chapes co myslim - taky to souvisi s temi joginy typu "Mír!", kteri policku neprisroubuji, zenu neosukaji, dite neprebali, nebot spocivaji prece v te nirvane...)

    V budhismu se motivace proc se vubec neco resi vyklada pres utrpeni - utrpeni z vln mysli je nudna pruuuda a casem kazda mysl ma chut ho zastavit.. co se ale deje teda dal, kdyz vedomi umi na mysl spis mile trochu surfovat, nez se ji nechat vlacet? V budhismu je na to koncept soucitu, ze energie se prirozene vrha do projektu, ktere utisuji utrpeni okolo; kazda dle vlastnich dispozic. Cili v principu (!) se nic nemeni, pred samadhi etapou chces zapricinit/prozit co nejvic lasky krasy dobra, v samadhi etape to samy, akorat to delas podstatne moudreji, protoze nejsi svazan svou limitujici osobni identitou, hlavne aby MNE bylo FAJN. Souvisi to s takovejma tema nedualitama typu Neither samsara nor nirvana exists. When fully understood, samsara is called nirvana. Ktery spoustu lidi ruzne rozrusujou a neinspirujou; no mne zase prijde neesteticky, ze by cilem jogy bylo z 'zivota' nejak vodejit ci co. Asi dano individualni karmou :)

    po pravde sem ale cekala ze se priznas proc chces byt ty v samadhi :)
    DORN
    DORN --- ---
    SAGUS: Jasně: pokud se s jógou zachází stejně divoce jako často s látkami, tak jsou výsledky podobně nedoporučitelné.;-) A máš pravdu, že část toho co popisuju je více o přístupu dotyčného, než o látce samotné. Zmiňuju to nicméně proto, že právě podobný přístup zastírá možnost vnímání/zkušenosti, co se vlastně v člověku děje a tedy i vědomí nakolik v tom kterém případě procesy startované látkami a procesy vzniklé při jógové praxi jdou společně, nebo si naopak vzájemně překáží.
    DORN
    DORN --- ---
    DARJEEL: nojo, ale já původně reagoval na téma kolidování látek a jógy, což nemýlím-li se, nebyl dotaz z tvé strany.. ;-) Pokud to chápeš jako "ohrožení", či hanění tvého, evidentně citlivého, tématu "rostlin síly", pak je otázka proč. Nicméně to tu netřeba řešit, to víš jistě líp než já. :-)

    Jinak ale nějak nevidím, že by z popisovaných efektů byly rostliny vyjmuty - např.zmiňované "zvyšování citlivosti", "zranitelnost" - efekty v jemných tělech, dlouhodobá rezidua v paměti těla(nejen) po intoxikaci atd. To jsou efekty, které jdou jinosměrně, než jógové praxe, pokud nejsou "jen" tělocvikem, ale vlastně i při tom tělocviku se zásahy látek dají vnímat. Proto je vnímám jako obtížně dlouhodoběji slučitelné s pravidelnější jógovou praxí. (s vědomím že praxe jsou individuální a mají mnoho podob, ale přece jen pokud jim říkáme "jóga", jisté společné principy by měly vykazovat :-)
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: Jo ja vim o Fribovi jsem se dozvedel kdyz jsem byl na Lance v chramu. Vis kdo u nas spojeni jogy a terapie dela?
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    a na otázku proč? - no někoho to táhne, ne nutně z racionálních důvodů
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: ok, bavíme se tedy o samadhi ;-)

    je pravdou, že se to prolíná s každou zkušeností v životě (takže to jistě ovlivní třeba i uměleckou tvorbu - Alex Grey), člověk se stává jiným a i to, co v životě dělá a jak to dělá.

    takže nakonec vlastně souhlas, ikdyž já nevim proč, něco mi na tom nesedí, nedovedu to ale vyjádřit ;-)

    něco ve smyslu chápat to tak, že je to prostředek k lepšímu životu...třeba přijdu na to, jak to vyjádřit, proč to vnímam, že to neni "to ono" ;-)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    a škoda že debata ohledně rostlin síly a jogy tak nějak setrvačně sklouzne k nějakým drogám a chlastu...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    VALOR: to už taky někoho napadlo a děje se to. Satiterapie je theravada.
    DORN: hm, já s tím co píšeš nejsem v zásadnějším rozporu, jen jsem od začátku poukazoval na něco úplně jiného, než na co reaguješ :-)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    LAKSHMANA: Trošku. Za poslední čtvrtrok jsem měl 2 frisca, jednu Plzeň a trošku nějakého malinového tlamolepu:) Ale neni mi to moc příjemný. Mam po krátké euforce pocit jako by se mi scvrkla hlava, ta tlačí nebo i pobolívá. Už to víc bere než dává. Táhne to dolů.
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    LAKSHMANA: občas si dám ;)
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    DORN: to co si popisal ale nie je len problem psychedelik, ale skoro vsetkych oblasti ludskeho konania, otazka statistiky :)).. dobre bavime sa o joge, dajme tomu o nejakom duchovne - kolko ludi poznate, ktorych joga alebo akakolvek ina duchovna prax posunula, urobila z nich zdravsdich a stastnejsich ludi a kolko poznate s prepacenim "posahanych ezoterikov", co maju plne usta reci o vseobimajucej laske, anielskych bytostiach, duhovych energiach a 5D dimenziach nekonecnej harmonie... a pritom je to len hromada hnoja, pretvarka, sebaklam a domecek z karat ktory sa zruti pri prvom silnejsom zavane vetra. Takychto maskovanych neurotikov s umelym usmevom na tvari su dnes plne prednaskove miestnosti, a ani k tomu nepotrebovali ziadne "drogy". Rozbijat utkvele predstavy je asi rovnako nebezpecne, ako ich vytvarat ze..
    Takychto pripadov je strasne moc, nedavno som musel vysvetlovat mamine co vlastne v zivote robim a co mi to dava, aby som ju nejako upokojil. Bolo to dost tazke, jednak je podobnym veciam dost uzavrena a jednak ma celozivotnu skusenost aj z nasej rodiny, ze co ezoterik to blazon, schizofrenik, neurotik alebo len proste idiot. Takze rovnako uspesne, ako niekto v auditku o joge nedoporucuje psychedelika, moze niekto iny s podobnymi argumentami nedoporucovat jogu, alebo cokolvek ine co s tym suvisi.
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    LAKSHMANA: Mistr nam vypraval nieco o tom, ze clovek ktory cvici jogu alebo kungfu by sa mal alkoholu vyhybat co najviac a ten kto cvici pranayamu, neikung alebo ine ciste vnutorne/dechove zalezitosti, by pry nemal pit vubec. Energia alkoholu vraj vytvara vraj s energiou s ktorou sa pracuje pri cviceni napeti, ktore moze vyustit do psychickych aj fyzickych problemov.
    Ja som uz niekolko rokov skoro 100% abstinent, dam si obas "zdravotne" pul panacka domacej palenky alebo nejake to pivko, ale uz niekolko rokov som nebol z alkoholu ani "v nalade", a uz vobec nie podnapily .. chlast mi nikdy moc nechutil ani nie som fanusik opilosti, ale cim viac som cvicil tym viac som mal pocit ze na tom nieco bude - v obdobii ked som sa praxi venoval najintenzivnejsie (bohuzel, neni to ted :)) mi stacilo dat si jedno male pivko a este druhy den pocas meditacie som citil ze mam v tele nieco cudzie a neprijemne, nemohol som sa uvolnit ani koncentrovat tak ako som zvyknuty. To co mi kedisy (v dobe ked som obcas chlastal) na alkohole vadilo, z neho teraz citim uz po mikroskopickych davkach, a vobec mi to nie je prijemne.
    Mozno to niekto pocituje inak tazko povedat, ja zijem dost ako prasa - strava katastrofalna, hulim ako drak, obcas sa vystrelim do kozmu niecim silnejsim, ale nic z toho mi dobry pocit z cvicenia ani zo zivota neberie, alkohol ano.
    DORN
    DORN --- ---
    LAKSHMANA: jojo, zdá se, že k tomu chlastu jest obtížnější se hlásit, než k jiným substancím. :-))))
    DORN
    DORN --- ---
    DARJEEL: No ony to nejsou zas tak docela nepodložené představy, leč naopak poměrně častější zkušenost s vícero lidmi které znám, kteří si sice ve příslušné době tvrdili (či doteď tvrdí), jak "jsou v ómu", nebo alespoň že ty vedlejší efekty mají pod kontrolou, ale neměli. Mám i osobní dvouletou zkušenost s některými látkami (a to poměrně značnou a též výzkumnickou;-) a taky mnohaletou zkušenost z praxemi bez látek, včetně těch jógových. Takže se přimlouvám: netvrďme si, že se nás tato méně lukrativní stránka "chemické spirituality" netýká, nebo že jsou to jen nějaké něčí chiméry. Bohužel nejsou. A jak bylo napsáno níže: ano, nejedná se o plošný odsudek, pouze o zkušenost do mozaiky, tak jak i ostatní zde píší ty svoje.

    Jinak mě tak včera napadlo: kolik vlastně znám lidí o kterých můžu z dlouhodobého pohledu říct, že jim zkušenost s některou látkou skutečně podpořila vývoj a že je to posunulo a integrovali to.. No jo, pár jich je. Bohužel jaksi řádově méně, než lidí, kteří si konzumaci různě omlouvají, mj. duchovnem, "šamanismem" ap., ale vykazují spíš přírustek bloků, defektu či dezintegrace, než opak. Možná je to ve tvým okolí jinak, tím lépe. Co se týká první zmiňované skupiny, tak je též zajímavý, jak o užívání látek mluví, resp.jak reagují, když by je měli doporučit, či dát někomu "požehnání" k nadšenému úmyslu též to zkusit. Skoro by se zdálo, že čím kvalitnější a hlubší zkušenost kdo má, tím varovněji se ozve, na podobný dotazy.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    LAKSHMANA: ňák se nikdo neozval... =)
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: já už dlouho uvažuju nad tim jak spojit jogu s psychoterapií. Respektive využít ten celostní přístup. Vim že o něco podobného se snažil Fríba se satiterapií ale moc toho o tom nevím
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    DARJEEL: Mi to od něj nepřijde jako jen odsuzující nebo apriori zavrhující. "drogy jsou špatné áno" tam nečtu. Mě spousta toho, co píše, rezonuje s mojí zkušeností.

    Viděl jsem též dost případů, kdy několik hodin rozšířeného vnímání bylo zaplaceno následno extrémní zranitelností vnějšími vlivy. Jsou lidé, kteří v té souvislosti mluví o děrách, neb narušeních v jemných tělech...ale i bez tohoto konceptu, lze pozorovat v takových případech nezvládanou přecitlivělost na různých úrovních fungování, která přetrvává dlouhou dobu.

    Za sebe podepisuju. Predestinovalo to běh mého života na mnoho let a korekce kursu je neskutečně obtížná. I dál by se našlo, ale nechci to rozebírat, ať si to zájemci rozeberou a přeberou sami. Pro každého to platí trochu jinak, nebo neplatí - může to být dáno konstitucí (nejen tělesnou) a životní situací, v jaké se experimentátor (nebo lidé okolo autora příspěvku v diskusi) nachází. Setem, settingem, pravidelnou praxí a sitterem se dá mnohému předejít, ale občas a u někoho holt fakt nevíš i když si myslíš, že jo. Tečka.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    DORN: no v Tvých představách, jak to tak čtu :-/
    VALOR: ne nechci
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam