• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    DARUMA: mne teda samsara a nirvana nepripadaju ako protiklady ani ako dve cesty z ktorych je nutne si vyberat. Zamerat svoj zivot na to aby som z neho unikol mi pride ako trochu nestastne nepochopenie wo co go.
    LAKSHMANA
    LAKSHMANA --- ---
    DARJEEL: No tak já jsem se ptal kdo z diskutujících popíjí jen proto, že jsem byl zvědavej, jestli se ukáže že třeba někdo říká drogy + jóga ne a přitom praktikuje a pije. Se na to totiž u nás často zapomíná.
    VALOR
    VALOR --- ---
    SLAUGHTER: bohužel nějaké kontrolovatelné standardy se u duchovních učitelů u nás neřeší, ani si neumím představit kdo a jak by to hlídal
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    MOJE ZKUŠENOST: CO SE TÝČE PSANÍ A ČTENÍ PŘÍSPĚVKŮ, TAK PRAKTIKUJI, ŽE MNOHEM VÍCE ČTU CO PÍŠU SÁM. VYPOVÍDÁ TO NEJVÍCE O MĚ SAMOTNÉM. SÁM SI POTŘEBUJI POTVRZOVAT SVÉ VNÍMÁNÍ SVĚTA. JEHO BRÁNĚNÍ JE ZCELA JISTĚ BOJ A NEJDE TEDY RUKU V RUCE S AHINSOU! TO, NA CO REAGUJI JE TO, CO CHCI A MOHU VIDĚT, CHÁPAT A PŘEČÍST. NA INTERNETU REAGUJI NA MENTÁLNÍ KONCEPT, NE NA INDIVIDUÁLNÍ ENERGII JEDINCE. NEREAGUJI NA BYTOST, ALE NA VRTTI.
    A TAK SI DOVOLÍM POSLEDNÍ RÝPNUTÍ DO NAŠICH VRTTI A JDU SI SEDNOUT.
    CO SI CHCE ŘÍCI TEN KDO PÍŠE O PŘÍSTUPU K JÓZE, O ZDRAVÍ? CO SI CHCE SDĚLIT TEN KDO ODPOVÍDÁ DRUHÉMU BUĎ UPŘÍMNÝ, CITLIVÝ, ÁNO, DROGY JSOU DOBRÉ, MYSLÍM?
    DĚKUJI ZA VYSLYŠENÍ, SDÍLENÍ A PODNĚTY

    HARI ÓM
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    YMLADRIS: Jo, je to prechodna, relativni faze, kterou si ale clovek musi projit, aby pak mel co odkladat. Ja si vsimam toho, ze spousta lidi odhazuje, jeste nez poradne zacne a pak cely ten proces, co by mel normalne trva cely zivot, probehne po chvilce a jen na teoreticke rovine ve forme jakehosi intousskeho parakotoulu. :-)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    VALOR: souhlasit nemusíš. Jak píše DARJEEL. Přenos nastává jak u terapeuta, tak mezi mistrem a žákem, jeho zvládnutí ze strany vyšší autority je o profesionalitě v oboru, nevypovídají o tobě jako u člověku. Teď jsme tady a děláme toto. Je to vedlejší efekt vzniklý na základě vztahu, který vypovídá o vzniklém procesu...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DARUMA: ja myslim ze je to prave prechodna faze (neco jako kdyz po unavnem vylete konecne shazujes batoh a kam by ses zas lopotil), ale ze je prirozeny ze energie se ti obnovi a zacne pusobit kolem tebe. indicie - podivej se na ucitele, kterych si nejvic vazime. Spocivaji v klidu tady a ted, nebo generuji neuveritelny mnozstvi aktivity? (Oboji, ze jo)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    YMLADRIS: Z relativniho pohledu muzu jit bud doleva nebo dopravu. Nemuzu jit zaroven doleva a zaroven doprava. Muzu kracet bud smerem k nirvane (k utiseni strasti,nespokojenosti a existencionalniho neklidu) a nebo smerem k samsare tedy k tendencim, ktere posiluji mou strast, nepokoj a vnitrni pnuti. Tohle by si mel v sobe kazdy clovek srovnat bo model "nirvana je cool, ale samsara je taky fajn, tak to nejak zbastlim dohromady a bude" je sice dost popularni, ale zaroven schizofrenni a rekl bych, ze ve finale clovek stoji na miste, protoze nemuze jit zaroven doleva a zaroven doprava. Samozrejme cele se to da smazat absolutnim nahledem, ale kdo z nas to dneska ma ze jo? ;-) Jeste k tem aktivitam a potencialum - ja si spis vsimam toho, ze pravidelna meditacni praxe vede k postupnemu ustavani vsemoznych aktivit a ke zjednodusovani zivota. Clovek tak nejak postupne prestane aktivne generovat ten bordel (mess) co generuje celej zivot na mnoha urovnich a spokoji se s prostym bytim tady a ted.
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    DARJEEL: také pokládám tvé popichování za podnětné...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HONZAL: ok :)

    Mne prave propojeni samadhi a 'zivota' dava ohromnej smysl, protoze odpojeni, co by to presne bylo? Spocinout v bledemodrem oparu, zivit se brethariansky kyslikem, zcela povznesen nad zalezitosti teto reality rozpusten v nirvane? (Delam si trochu prdel, ale snad chapes co myslim - taky to souvisi s temi joginy typu "Mír!", kteri policku neprisroubuji, zenu neosukaji, dite neprebali, nebot spocivaji prece v te nirvane...)

    V budhismu se motivace proc se vubec neco resi vyklada pres utrpeni - utrpeni z vln mysli je nudna pruuuda a casem kazda mysl ma chut ho zastavit.. co se ale deje teda dal, kdyz vedomi umi na mysl spis mile trochu surfovat, nez se ji nechat vlacet? V budhismu je na to koncept soucitu, ze energie se prirozene vrha do projektu, ktere utisuji utrpeni okolo; kazda dle vlastnich dispozic. Cili v principu (!) se nic nemeni, pred samadhi etapou chces zapricinit/prozit co nejvic lasky krasy dobra, v samadhi etape to samy, akorat to delas podstatne moudreji, protoze nejsi svazan svou limitujici osobni identitou, hlavne aby MNE bylo FAJN. Souvisi to s takovejma tema nedualitama typu Neither samsara nor nirvana exists. When fully understood, samsara is called nirvana. Ktery spoustu lidi ruzne rozrusujou a neinspirujou; no mne zase prijde neesteticky, ze by cilem jogy bylo z 'zivota' nejak vodejit ci co. Asi dano individualni karmou :)

    po pravde sem ale cekala ze se priznas proc chces byt ty v samadhi :)
    DORN
    DORN --- ---
    SAGUS: Jasně: pokud se s jógou zachází stejně divoce jako často s látkami, tak jsou výsledky podobně nedoporučitelné.;-) A máš pravdu, že část toho co popisuju je více o přístupu dotyčného, než o látce samotné. Zmiňuju to nicméně proto, že právě podobný přístup zastírá možnost vnímání/zkušenosti, co se vlastně v člověku děje a tedy i vědomí nakolik v tom kterém případě procesy startované látkami a procesy vzniklé při jógové praxi jdou společně, nebo si naopak vzájemně překáží.
    DORN
    DORN --- ---
    DARJEEL: nojo, ale já původně reagoval na téma kolidování látek a jógy, což nemýlím-li se, nebyl dotaz z tvé strany.. ;-) Pokud to chápeš jako "ohrožení", či hanění tvého, evidentně citlivého, tématu "rostlin síly", pak je otázka proč. Nicméně to tu netřeba řešit, to víš jistě líp než já. :-)

    Jinak ale nějak nevidím, že by z popisovaných efektů byly rostliny vyjmuty - např.zmiňované "zvyšování citlivosti", "zranitelnost" - efekty v jemných tělech, dlouhodobá rezidua v paměti těla(nejen) po intoxikaci atd. To jsou efekty, které jdou jinosměrně, než jógové praxe, pokud nejsou "jen" tělocvikem, ale vlastně i při tom tělocviku se zásahy látek dají vnímat. Proto je vnímám jako obtížně dlouhodoběji slučitelné s pravidelnější jógovou praxí. (s vědomím že praxe jsou individuální a mají mnoho podob, ale přece jen pokud jim říkáme "jóga", jisté společné principy by měly vykazovat :-)
    VALOR
    VALOR --- ---
    DARJEEL: Jo ja vim o Fribovi jsem se dozvedel kdyz jsem byl na Lance v chramu. Vis kdo u nas spojeni jogy a terapie dela?
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    a na otázku proč? - no někoho to táhne, ne nutně z racionálních důvodů
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: ok, bavíme se tedy o samadhi ;-)

    je pravdou, že se to prolíná s každou zkušeností v životě (takže to jistě ovlivní třeba i uměleckou tvorbu - Alex Grey), člověk se stává jiným a i to, co v životě dělá a jak to dělá.

    takže nakonec vlastně souhlas, ikdyž já nevim proč, něco mi na tom nesedí, nedovedu to ale vyjádřit ;-)

    něco ve smyslu chápat to tak, že je to prostředek k lepšímu životu...třeba přijdu na to, jak to vyjádřit, proč to vnímam, že to neni "to ono" ;-)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    a škoda že debata ohledně rostlin síly a jogy tak nějak setrvačně sklouzne k nějakým drogám a chlastu...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    VALOR: to už taky někoho napadlo a děje se to. Satiterapie je theravada.
    DORN: hm, já s tím co píšeš nejsem v zásadnějším rozporu, jen jsem od začátku poukazoval na něco úplně jiného, než na co reaguješ :-)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    LAKSHMANA: Trošku. Za poslední čtvrtrok jsem měl 2 frisca, jednu Plzeň a trošku nějakého malinového tlamolepu:) Ale neni mi to moc příjemný. Mam po krátké euforce pocit jako by se mi scvrkla hlava, ta tlačí nebo i pobolívá. Už to víc bere než dává. Táhne to dolů.
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    LAKSHMANA: občas si dám ;)
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    DORN: to co si popisal ale nie je len problem psychedelik, ale skoro vsetkych oblasti ludskeho konania, otazka statistiky :)).. dobre bavime sa o joge, dajme tomu o nejakom duchovne - kolko ludi poznate, ktorych joga alebo akakolvek ina duchovna prax posunula, urobila z nich zdravsdich a stastnejsich ludi a kolko poznate s prepacenim "posahanych ezoterikov", co maju plne usta reci o vseobimajucej laske, anielskych bytostiach, duhovych energiach a 5D dimenziach nekonecnej harmonie... a pritom je to len hromada hnoja, pretvarka, sebaklam a domecek z karat ktory sa zruti pri prvom silnejsom zavane vetra. Takychto maskovanych neurotikov s umelym usmevom na tvari su dnes plne prednaskove miestnosti, a ani k tomu nepotrebovali ziadne "drogy". Rozbijat utkvele predstavy je asi rovnako nebezpecne, ako ich vytvarat ze..
    Takychto pripadov je strasne moc, nedavno som musel vysvetlovat mamine co vlastne v zivote robim a co mi to dava, aby som ju nejako upokojil. Bolo to dost tazke, jednak je podobnym veciam dost uzavrena a jednak ma celozivotnu skusenost aj z nasej rodiny, ze co ezoterik to blazon, schizofrenik, neurotik alebo len proste idiot. Takze rovnako uspesne, ako niekto v auditku o joge nedoporucuje psychedelika, moze niekto iny s podobnymi argumentami nedoporucovat jogu, alebo cokolvek ine co s tym suvisi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam