• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Protože to je slátanina, kterou si autor nejspíše vycucal z prstu. Podobně jako Lobsang Rampa a další. Nicméně jako protahovací cvičení to bude asi dobrý.
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: no, to kazdopadne:

    It is interesting that well-known exercises “Five Tibetan Pearls” mentioned in Christopher Kelhem's book, as well as complex from the book by Peter Kelder (called “Five Tibetans”), that also claims to Tibetan roots, are not recognized by Buddhist lamas as authentic styles of Tibetan yoga. Origin of these data belongs to some theosophists of the first half of the 20th century. They do not mention anything distinct about the linage of these practices. Probably, it’s just a fragment taken out of a complex seen somewhere in the East.

    zdroj je tenhle (mimochodem fakt zajimavej) clanek, doporucuju projit i ostatni na tom serveru:
    Ilya Zhuravlev: Tibetan yoga | Wild Yogi
    http://wildyogi.info/en/issue/ilya-zhuravlev-tibetan-yoga
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARUMA: A proč?
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Jo.
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARUMA: Tak 5 Tibeťanů je pro Tebe New Age srágora, jo? ;)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    DARUMA: jo, pěkný pokus stáhnou pozornost ze sebe na mě. Ale to zvládnu i sám... Skupinová dynamika je svině, co :-)?
    STQ: ano, přesně to. Buď je chyba ve psaní, anebo ve čtení. Nekamenuji terminologii, ta je pro mě méně podstatná. Také čtu sútry. Ten důraz byl kladen na tu spodní část původního příspěvku. Ale diskuze plyne, že? Více mě zajímá to níže zmiňované "posezení u čaje a vlastní zkušenost" protože má zkušenost je, že prožitek mívá jinou kvalitu, než představa o něm opisovaná v sútrách.
    HONZAL: ok, chceš-li intuice, to byl překlad z wiki, nechtělo se mi hrabat se v knihách...
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: Tak dneska se veřejně valí i ty nejvyšší nauky ve velkým. Viz. například již zmíněná dzogčhenová komunita.
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: takovy lidi jsou (pro me) uchvatnej priklad toho, ze cesta nekam vede. a tou nejsilnejsi inspiraci pro dalsi praxi...

    to, ze je spousta ucitelu ktery predavaj zakladni uceni je taky kazdopadne skvely, o tom zadna...
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    STQ: já to právě znam ještě jinak (aby v tom byl hokej :-) ), když to hodně zkrátim, manasu náleží kromě smyslů i deduktivní schopnost, budhi sem chápal spíše jako osvícený intelekt, něco, co už nepoužívá každý.

    ale co píšeš rozodně vypadá docela konzistentně, možná bych si měl připomenout pár věcí :-)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: Jasně. Rishikesh FTW! ;-)))

    STQ: Záleží na tom čemu přesně říkáš učení a realizovaní. ;-) Ale jo, takový taky jsou. Nicméně otázkou je, jakým přínosem je takovej typ učitele pro zápaďáka, kterej chodí do práce, má děti a chce začít praktikovat. :-) Jakože ta propagace a zpřístupnění má svůj význam. Zvláštně když to všechno jede na dobrovolné bázi. ;-)
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: si trochu myslim ze i v tibetsky tradici jsou ty opravdu vazny uceni a realizovany lidi schovany po jeskynich a da se k nim dostat jen pokud proniknes do kultury, naucis se jazyk a sam uz mas neco za sebou, urcite nebudou jezdit na turne po evrope a konvertovat neverici...coz ale neznamena ze neexistujou...
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: duchovni tradice Indie je ziva, zdrava a autenticka, jen ji nenajdes na mistech, kam jezdej zapadani na jogovy hubnouci prazdniny :) Indiani si svy osviceny hlidaj a chranej je pred davama jak indickejch tak evropskejch turistu. ale realizovany lidi z autentickejch linii tu jsou a uceni se predavaj tak jako vzdycky...

    ze by lidi na zapade byli stastnejsi (protoze duchovnejsi kdyz ted mame tu revoluci) nebo ze by vedeli, ze material je nezachrani se mi uprimne moc nezda, staci se projit nakupnim centrem. Indove mi prijdou diky jinymu kulturnimu zazemi dost vesely i s tabletama a smartphonama a ac tu kapitalismus nastupuje, duchovno diky tomu neztraci.

    ale je to samozrejme muj pohled omezenej tim, kde se tu pohybuju atakdal, celkovej prehled o Indii nemam...takze je potreba to brat s rezervou :)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    VALOR: To je ještě něco trochu jinýho, když člověk přijede někam, kde je silný genius loci. To samozřejmě také proběhlo. Navíc, pokud je někde živá duchovnost, člověk cítí afinitu i nezávisle na "kulisách" jak už jsem o tom psal. Já se nechci nějak fixovat na určitou tradici, snažím se tomu vyhnout. Na druhou stranou je nějak v mé přirozenosti věrnost..a i po záletech jsem se vždy vrátil do stejného hnízda, tak jsem ho přijal jako svojí základnu.:)
    VALOR
    VALOR --- ---
    AIM_FREEMAN: také jsem několikrát v životě zažil něco podobného. Jedna z těch zkušeností byla návštěva Cejlonu. Vždy se ale po čase stalo že jsem přestal být u svého zdroje a to zdání věcí důvěrně známých pominulo a já se zbavil pocitu že je člověk na správném místě a dělá tu správnou věc ve správnou chvíli. Přeju Ti, aby Ti to vydrželo co nejdéle. Čím jsem na cestě dál tím víc se učím všímat si znamení a náznaků toho co není náhoda ale předurčení a každý další den je v tomhle novou příležitostí si potvrdit to že náhody neexistují.
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: Ja se pohybuju v Indii hlavne mezi Tibetanama a o obcas mezi Indama a s tim co pises v podstate musim souhlasit. Dokonce koluji i takove septandy, ze duchovni tradice Indie je v tezkem upadku (vetsina mladych Indu a Tibetanu na praxi kasle a mnohem vic resi Ipod nebo fotbal, to co mi na Zapade uz davno mame a pomalu dochazime k tomu, ze je to stejne k nicemu a oni si to asi musi take cele projit) a ze jedina sance je na Zapade. Na Zapade, kde je kazdej praktikujici chytrej jak radio a kde se Dharma dost casto redi tak, az se to neda jist a je z toho jen vodova polivka.:-) Cele je to jedna velka transformace a trosku se obavam, ze vysledky teto transformace budou videt az tak za 100 az 200 let. ;-)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: Jasny. Tenhle zmatek casto vznika u lidi, kteri rovnou vlitnou do tantry bez toho aniz by si uvedomili, ze tantry nejsou odpojeny od suter (to je to srozumitelnejsi), ale ze tantra je na sutrach postavena a ze vadzrajana je step by step gradualni system, pricemz startovni pozici jsou prave 4 vznesene pravdy. Ale vis jak je to otazka karmy. Nekdo ma takovou karmu, ze ho to pritahne, nekdo ma takovou karmu, ze ho to odfoukne treba k hindu tradici. :-)

    Ja pojem utrpeni hrozne nerad pouzivam. Dukha ma v sanskrtu mnoho vyznamu a pokryva siroke spektrum stavu mysli - neklid, uzkost, nespokojenost, nutkavost, strast. Ale samozrejme zalezi na tom z jakeho levelu se na to cele divas. Pokud napriklad praktikujes vadzrajanu, tak zacinas na tom, ze vsechno je v prdeli a koncis u toho, ze vsechno je dokonale, tak jak to je (Pure vision). :-)
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: k tomuhle dve poznamky: asiat (ind, jiny neznam) je vetsinou trochu linej a tim, ze mu ucitel pristane az pod nosem tak to zas tak moc neproziva. oproti tomu zapadani kdyz uz do ty indie za jogou dojedou, tak bejvaj vetsinou daleko motivovanejsi a ochotny veci obetovat vic.

    ke guruum - to je dvousecna zbran. je spousta skol, kde se sice odevzdas guruovi, ale ten te nikam nedovede protoze v jeho tradici neni osviceni cilem. tady bych taky videl zapadni schopnost rozlisovani a vybirani-si jako vyhodu (samozrejme pokud neni patologicka).

    uspesnejch adeptu je ale ve vysledku na zapade i vychode podle me stejne...
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    Co se tyce tech kulturnich rozdilu, tak si myslim, ze je to tak i tak. Existuji univerzalni temata, ktera jsou spolecna vsem lidem a zaroven v nekterych oblastech je mozne videt rozdily mezi Zapadakem a Asiatem. Pokud vezmu jako priklad praktikujiho Asiata a praktikujiho Zapadaka, tak Asiat ma jasne vyhodu. Asiat nemusi spekulovat nad tim co je to karma, protoze v tom vyrostl. Zapadaci karmu resi porad a spousta praktikujich v zakon karmy proste neveri. Zapadak ma spoustu otazek, pochybnosti, protoze celej ten system je pro nej novej - "Guru? Coze? Ja nebudu nikomu delat otroka, mam svou hlavu a ja vim nejlip co a jak." Zapadak ma na praxi malo casu. Asiat se vetsinou nauci techniky a to ostatni bere jako samozrejmost. Respektuje svoji tradici a nevybira si co se mu zrovna hodi do kramu. Na druhou stranu spousta Asiatu dneska na nejakou jogu a meditaci kasle a jediny co chteji jsou znackovy hadry, ucet na Facebooku a dobry auto a nekteri Zapadaci, kteri se do toho fakt oprou a jenom o tom nekecaj, dosahujou obdivuhodnych vysledku. Ale je jejich opravdu malo.
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: nemel a nestudoval, priznavam bez muceni. odradila me ta nepochopitelnost na prvni pohled a to jak jsou tibetsky ucitele (aspon ty co jsem potkal v indii) neprijemny. nepochybuju ale ze uceni bude mit vlastni vnitrni rad a logiku a ze bude jako cesta pouzitelny, jen me se ho proste stravit nepovedlo...a prokousavam se jinejma textama...

    no ani kdyz to podas takhle tak to pro me neni stravitelny, moje zkusenost je takova, ze ziju presne takovej zivot jakej si udelam a v kterykoliv chvili ho muzu zmenit, pokud se mi nelibi. tzn utrpeni bych mel kdybych ho chtel, ale cize nechci, tak v nem neziju. nezavisle na meditacni praxi...
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: A mel jsi dobreho ucitele a studoval jsi dukladne? ;-) Jo, z dalky je vadzrajana neprehlednej bordel, ale jakmile jdes hloubeji a zacnec videt principy, na kterych to cele stoji, tak ti docvanke, jak genialni system to je. Mne tedy to prokousavani trvalo zhruba 5 let. :-)

    Zivot je utrpeni. To zni dost blbe. Lepsi je to postavit treba takto - clovek je defaultne narozen ve stavu nevedomosti (dualita) a pokud jedna zpoza teto nevedomosti, pusobi vetsinou sam sobe a lidem kolem sebe strast a neprijemnosti. Nevedomost lze rozpustit meditacni praxi. Tecka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam