HONZAL: Zkusím to znovu. Neptal jsem se na tvé konkrétní intimní zážitky, ale na to jaké jsou údajné účinky šavásany? Stále jsi neodpověděl, místo toho jsi zopakoval, co jsi už napsal.
Imho když relaxuji účinek je relaxace, když mám záměr usnout spím, když jdu meditovat tak v pozici medituji, když dělám pránáyamu, tak pracuji s energetickým tělem v té či oné pozici - tak to mám já. Ale stále mi nejsou jasné tebou zmiňované účinky této konkrétní pozice. Třeba pomůže, když popíšeš rozdíl mezi praxí jóga nidry a pozice mrtvoly. Co tím chceš říct?
STQ: tělo se chová různě v různých obdobích i časech. Někteří lidé mají tendenci spadat do kvality sthira a jiní do kvality sukha (po ránu je to nejpravdivější informace). Jde o přirozenou reakci těla. Mám to podobně jako ty. Podle mě je to psychosomatické kvality, tam lovím :-). Cestou je přijmout stav těla jaký v tu dobu právě je, namísto toho se ho snažit změnit podle svých představ - to je moje zkušenost a chápání rozdílu mezi cvičením ásan a praxí jógy. Aneb ásana se stává dokonalou, když o ni přestaneme usilovat - pak mě to vždy pustí někam, kde je to pro mě nové. Jak to máš ty?
TADEAS: já to vnímám tak, že u pozice v leže se lépe nechává plout v proudu dění pozorování - byt účastníkem a v sedě je to víc aktivní práce - být aktivním účastníkem. Nemyslím to doslova, mám na mysli spíš tendenci tělesného systému. Podobně jsme s tím pracovali i z pozice klient - terapeut.
Viz
STQ: (jen s tou poslední větou se neztotožňuji). Určitě to není o tom jak to má být, či nebýt, je to jen o rozdílné kvalitě...