• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    Sdílení zkuseností, postupů, rad, a nebo frustrace z komunikace s prislusnymi urady.
  • ŽÁDOST o elektronické oznámení o příchodu zásilek z ciziny - Stáhnout -urychlení procesu doručení zásilky o další kousek. Podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošty Praha 120
    Pokud vám pošta vyměřila neoprávněně 180 kč, můžete podat elektronicky stížnost na ČOI ZDE. ČOI zas má ze zákona povinnost se tím zabývat.Podrobnosti viz nástěnka
  • rozbalit záhlaví
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    NAVARA: tak tohle nemám zdání, ale logicky by to tak mělo být, bude se to rozpočítávat
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    btw. dph se plati z ceny zbozi i postovneho - pokud mam potraviny, ktere maji sazbu 10%, bude se uctovat postovne v 20% sazbe?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SKOKY: je to tedy otazka jestli pri sesti balicich platit 1200 za procleni a dph, nebo 200 za procleni a dph+clo kdyz budou na jedne fakture? :)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    ABDULAH: Tak zrovna Hobby king je prakticky vždycky na sklad. Známá firma :-)


    NAVARA: tak urychlit se dá prakticky všechno, jen člověk musí vědět jak na to :-)
    Normálně ale stačí poslat veškerou dokumentaci co ČP chce a nic se nezkazí tim, že k tomu přidáš čestné prohlášení, že se jedná o čistě osobní věci neobchodního charakteru. Potom je taky dobrý, když jde víc balíků ale jen jedna faktura, tak to do toho emailu ve kterym to posíláš nějak HODNĚ viditelně označit, aby si pak neclil každej balík jako celek :-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SKOKY: Kdyby jen deset a tricek :) Casto objednavam hafo veci i pro dalsi lidi, abysme usetrili na postovnem - nejake takove akce jsem mel ostatne i na nyxu. V takovem pripade jsou vsechny veci skutecne urcene pro osobni potrebu tech lidi, naklady se deli pomerne, profit v tom neni. Da se tohle nejak rozumne urychlit? Zajima mne to predevsim pro jine pravidelne objednavky, kdy se k me skromne objednavce zacalo postupne pripojovat zhruba 10-20 lidi a to uz pak fakt neni jeden balicek - ale objednavka je to stale jen jedna...

    SKOKY: Plnou moc mam uz pro jistotu naskenovanou a asi budu prikladat rovnou ke kazdemu mailu :)
    PULKA
    PULKA --- ---
    MOIRAIN: Aha, díky, vypadá to trochu komplikovaně, ale možná to i funguje. Mám ovšem rozbitého nooka, takže doufám, že to hoši zvládnou i s tím.
    KORDA
    KORDA --- ---
    ABDULAH: Pak te to ale vyjde bez problemu i s dani. A nerikam, ze mistni obchodnici nejsou zmrdi. Jsou. Sam mam dost zkusenosti a doufam, ze spoustu z nich padne az se cesi prestanou bat platit v EU kartou.

    Ale napriklad v nasem bussinesu si myslim, ze mame ceny ferovy ale v US je identicky zbozi levnejsi kvuli nizsi dani a kdo vi cemu dalsimu. Driv se vyplatilo si neco privezt protoze to vyslo s free shippingem na 400 a ne na 500/550 jako tady. Ted uz to neni tak jednoduchy.
    PULKA
    PULKA --- ---
    Neměl jste někdo zkušenost s tím, když vám přišlo z ciziny nové zboží za poškozené, jak je to s placením daně? Nic neplatím, prostě v rámci záruky probíhá výměna, ale je to zásilka v hodnotě asi 150e. (Samozřejmě je lepší zaplatit daň a pitomosti na poště, celkem za 700 Kč, ale vůbec by mne to nepotěšilo)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    KORDA: nezlob se na me ... ale pokud mam z ciny baterky za 21Kc i s postovnym a ty samy baterky maj u nas za 99Kc za kus ... Tak at zije sedej dovoz ... Nehlede na ruzny snimaci moduly co tady stojej i 800 a z ciny to mas do 250 i s postou ... Jo az se nebude okradat - nebude se sede dovazet ...

    Naposled mi nabizeli LI-pol clanek za 190Kc a na hobby kingu ho maj za 10Kc ... takze sedej dovoz ...
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    MAJKA: tak když to řekneš takhle, tak to vypadá dost logicky. Ale nemyslim si to. Třeba jak se za poslední dobu zredukovalo množství OLZ které šli na sklad. Dokonce to měli řečeno od ředitele, aby toho dávali na sklad výrazně míň a nedávat tam zbytečnosti a hovadiny.
    Zase je to a vždy bude subjektivní názor deklaranta, co dá a co ne. Celník míval kdysi tu samou pravomoc. U dvou uplně stejných balíků mohl jeden propustit a druhý ne a nikdo mu nemohl nic říct.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ...čili pro poštu je výhodné si na ten sklad narvat co to dá, protože za to vyfásne kilo, ne? :)
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    DEMONOFANARCHY: tak limit samozřejmě ne. Ale sám uznej že už to je trochu podezřelý, takže proto to deklarant zastaví a vyžádá si to znovu. Spousta lidí takhle kšeftuje, udává špatný ceny, špatný popisy.
    V tvém případě, ale finančně netratíš. Protože to stejně podléhá Clu/DPH, takže se tě poplatek určitě týkal. Horší jsou případy, kdy si někdo pošle triko za 10 dolarů a dá se mu to zbytečně na sklad a chceme po něm 96 korun jako poplatek i když to tam jít teoreticky nemělo.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: Jestli si posíláš z ciziny věci často, tak si zařiď elektronické avízo(na webu je někde formulář). Problém bývá, že odesílatel občas nedokáže pořádně napsat adresu, proto se avízo nedostane k tobě. Navíc dřív byla lhůta na avízo 3 dny, což je dost krátce, teď už je to 5, což jde. Pošta hold musí tyhle zásilky vracet.

    Avízo: jak je psáno v něm. Potřebné dokumenty je třeba poslat buď na vyclívací poštu Praha 120, Plzeňská. Nebo na emailovou adresu sklad.praha120@cpost.cz a pokud možno dodržovat požadavky jak má email vypadat(předmět, velikost příloh, všechny dokumenty v jednom emailu...)

    Jestliže jste již jednou zplnomocnili ČP (nejen na jednu zásilku) nemusíte již plnou moc přikládat podruhé, ale do emailu to pro jistotu napište, že už jste to udělali, ušetří to zbytečné dotazy emailistu. Avíza a emailisti nemají databázi, kdo již plnou moc dodal!
    CNV
    CNV --- ---
    Jo, a ještě jsem se chtěla zeptat, jak se posílají ta avíza, že je potřeba něco dodat? To se dá poště a pošta to doručí? Neexistuje třeba možnost dát vaší poště e-mail nebo telefon? Málem jsem takhle o jednu zásilku přišla, protože bylo posláno 3x avízo, ale ani jedno se ke mně nedostalo.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    DEMONOFANARCHY: a kolik byla uvedená cena zásilky. Jestli si tam měl 10 dolarů tak se nediv. Vem si že třičko může být za 500 *10 a rázem to je dost. Samozřejmě, že to může být tričko za 1 dolar, ale to pak nejde takhle brát. Navíc ty si kupuješ 10 triček pro osobní spotřebu??? Nechtěli po tobě taky čestné prohlášení, že jde o neobchodní zboží?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: tak jsou typy zboří, které jdou prakticky vždycky na sklad (jak kvůli padělků, zemi původu atd... -celnický tajný seznamy :-)

    Oprati tomu prvnímu boomu je to teď už prakticky bez problémový. Stále jsou teda ve skříni nějací staří kostlivci. a vždy budou problémové zásilky, který tu prostě zkejsnou (chybou pošty či zákazníka).

    čekací dobu bych rozdělil na pár případů(vše bezproblémové):

    1. zásilka podlimitní, bez cla/dph se tady prakticky nezdrží - 1 den
    2. EMS EPG (prioritní zásilky) max tak 2-3 dny
    3. vyclívky (zásilka jde z rentgenu rovnou na vyclení, nejde na sklad, vše potřebné na vyclení je na zásilce) - max týden
    4. zásilka jde na sklad(zde už to je dýl, záleží taky jaká je komunikace mezi klientem a poštou, jak dlouho posílá potřebné dokumenty a taky jak moc správné dokumenty posílá) tady si moc netroufám dávat číslo, zvláště, když třeba adresát nekomunikuje, tak to může být i měsíc. (pošta zatím nevrací zásilky po 20 dnech z5 odesílateli, tuto lhůtu zdržuje, od té změni si také neúčtuje poplatky za skladné!)

    Tyhle čísla berte opravdu hodně orientační, záleží totiž hodně na tom co bereme jako bezproblémovou. Navíc to pak tady může vzít do ruky nějakej "**** deklarant" a rázem se doba prodlouží dvojnásobně :-(

    Jsou ale pak páky jak tyto doby výrazně zkrátit :-)
    CNV
    CNV --- ---
    SKOKY: Stalo se mi, že bylo zboží přesně deklarované (druh, cena), uvnitř faktura opět s cenou i rozpisem položek, a stejně po mně chtěli ještě poslat další doklad (výpis z účtu). I když tam možná zafungovalo, že šlo o trochu netradiční zboží.
    Jindy to bylo zase ok (kabelka, cena správná a stejná na balíku i uvnitř).

    Jaká je teď taková běžná čekací doba u bezproblémové zásilky? A jak to vidíš do budoucna, bude se to zlepšovat, nebo jste na hranici možností?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    CNV: Je víc míst, kde se tak určuje. První je u RTG, kde je provozní deklarant a za ním by měl stát pro kontrolu celník. Tam zjistěj tak odhadem co by v balíku mohlo být a srovnají to s průvodkou(kde by měla být uvedena cena a obsah zásilky). Jestliže to nesedí, jde to automaticky na sklad! Poté si po tomto výběru(osvobozeno, neosvobozeno) vezmou do parády celní deklaranti, kteří už zjišťují cenu podrobněji (podle mého vyhledávají ceny dováženého výrobku a podle toho rozhodujou). V celém tomhle procesu smí celník kdykoliv zasáhnout a namítat.

    Proto bývá často adresátovi zasláno avízo aby dodal skutečnou hodnotu zboží (výpis, paypal...). Kdyby ale odesílatel přidal fakturu rovnou k balíku k dokladům. Není třeba avizovat a dávat zásilku na sklad(96CZK za zpracování), celá věc se tím výrazně urychlí.

    Častou chybou bývá, že odesílatel něco posílá dejme tomu s hodnotou 20 euro ale na průvodku uvede třeba 200 kvůli pojištění a pak se diví, že mu je vyměřený clo/dph na částku kterou skutečně uvedl.

    CNV
    CNV --- ---
    SKOKY: Podle čeho se rozhoduje, jestli je cena na zásilce správně uvedená? To někdo odhaduje ze zkušenosti nebo jak?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    KORDA: Jde o to že ČP převzala od celního úřadu službu, se kterou má více výdajů a práce (deklaranství). Ty si pokrývá právě poplatkem 96 nebo 180 CZK podle náročnosti. Je to to samé jako u konkurence, jen tam už máte částku za deklaranství zahrnutou v celkové ceně.

    Aktuálně už je doba zdržení zásilek na vyclívací poště rapidně menší než tomu bylo při změně zákona o DPH. Bohužel dřívějších časů ještě nedosahuje.

    Důvody zdržení jsou ale jak na straně pošty, tak na straně zákazníků (nejčastěji v komunikaci) . Bezproblémové zásilky se ale už nezdrží déle než max pár dnů.

    Jde o to že se mnohem víc zásilky prohlížejí a ukládají na sklad právě kvůli špatně uvedené ceně zásilky (chybějící doklady odesílatele, nejasné ceny). Už jsou i servery, kde si při platbě zvolíš kolik procent z reálné částky chceš, aby bylo uvedeno na faktuře. Hold lidi šmelej co to jde.

    jinak doporučuju moc se neobracet na infolinku. 1. je stále nedostupná a 2. jsou tam podle mého dost neproškolení zaměstnanci.

    Aktuálně jsou nejdelší průtahy s odbavení na straně celní deklarace (spárování zaslaných dokumentů se zásilkou a rozhodnutí deklaranta co se s ní bude dít dál)
    Ta původní pošťácká práce (reálná manipulace se zásilkou - vykládka, scanování, zapisování údajů o adresátovi do pc, rentgen a vypravení zásilky do vnitrostátní sítě se prakticky nezměnila)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam