• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    Praguewatch.cz je internetovým průvodcem po pražských kauzách, sporných případech městského plánování, ohrožených kulturních prostorech, parcích či třeba zahrádkářských koloniích. Je vhledem do nedávné historie a současnosti odvrácené tváře Prahy. Kritický pohled na rozvoj Prahy a městské politiky je založen na spolupráci akademiků, odbornic a občanských aktivistek a aktivistů. Stoupající prosperita Prahy v posledních dvaceti letech s sebou přináší i řadu negativních stránek pro vývoj města a život jeho obyvatel. Příčin je více. Vládne tu stále stejná politická strana a značná moc developerů nenechává příliš prostoru pro alternativní scénáře rozvoje. Nezávislé poradní orgány radící městu byly zrušeny anebo podřízeny krátkodobějším politickým cílům. Politici a úředníci se o účast veřejnosti na rozhodování o městě a konkrétních místech spíše nestojí nebo svůj zájem pouze předstírají. Praguewatch.cz bude obyvatelům Prahy, voličům i nevoličům*, poskytovat základní přehled o nedávných a současných, známých i méně známých kauzách. Hodláme propagovat aktivity celé řady lokálních a celopražských občanských iniciativ a organizací, které se v těchto kauzách angažují. Na webu také zpřístupníme výběr důležitých a aktuálních informací z úředních desek. Web připravuje občanské sdružení PragueWatch ve spolupráci s Ateliérem pro životní prostředí. Praguewatch.cz podpořila Nadace Open Society Fund Praha. Projekt není spojen s žádnou politickou stranou.
    http://praguewatch.cz
    příbuzné kluby
    [ Radikální a kritická geografie, kartografie, urbanismus a další vědy o prostorové dimenzi lidské společnosti ]
    PETICE K PODEPSÁNÍ
    AKTUÁLNÍ AKCE
    rozbalit záhlaví
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CROME: No nejen že to není jasný, ona to ani není pravda. Hlavním zdrojem je prach a na něm se doprava nepodílí ani 15ti procenty, ale to je fuk...
    CROME
    CROME --- ---
    ostatne hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi v Praze je doprava a je snad jasny, ze to nebude diky MHD
    CROME
    CROME --- ---
    JAMES_DICK: ne prevazne na elektrinu z Temelina :)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CROME: Jak jsi proboha přišel na to, že po Praze jezdím autem? Ahá, já už vím, tady se nehledaj rozumná řešení, tady každej kope za sebe, takže když jsem proti budování nejmonstóznější cyklostezky na světě, automaticky musím jezdit po Praze autem. Nojo, opět sobeckost, zase hipík...
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    CROME: jo a MHD jezdi na dobrou naladu svejch pasazeru :D
    CROME
    CROME --- ---
    HAMSTER: jako kazdej kdo jezdi po praze autem
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CROME: Proč já? Něco jsem ti udělal?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Tvá sobeckost ve jménu vyšších zájmů mě nepřestává fascinovat...
    CROME
    CROME --- ---
    HAMSTER: ale do myho zdravi me kurva je, kvuli vam plechovym zmrdum mam treba astma....jen proto ze ses linej a asocialni
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Do mého zdraví ani zdraví ostatních ti absolutně nic není. Stejně tak ani do jejich stresu či financí. Takže se laskavě starej o svoje a přestaň vymejšlet zákazy pro ostatní.
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    CROME: nemusi bejt zrovna v horach. dokud to nebude "pohodlny" i pro chlapka s pivasem nebo starsi zenskou, na nakupy a do prace, tak to proste nebude rozumnej dopravni prostredek, nebude jezdit tolik lidi aby to neco resilo. kdyz tady pak zaznivaj takovy veci jako ze prece ten vyslap neni tak hroznej, aspon protahnes telo, a nejake ten pot, no booze, tak se porad bavime o konicku pak blaznu

    SMYSLOV: to fakt myslis vazne? mestecko ani ne desetinovy, kopec srovnatelnej tak maximalne s "vyslapem" od vltavy na karlak. tam bych chodil pesky
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    HOBORG: co třeba švýcarský Bern? ať nechodim daleko
    CROME
    CROME --- ---
    HOBORG: ty vole vy delate jako by byla Praha nekde v horach
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    SMYSLOV: to ze jsou srovnatelne kopcovity mesta kde cyklistika funguje fakt jako dopravni prostredek a ne konicek par blaznu jsem slysel uz nekolikrat, ale nikdo mi zatim bohuzel nerek ktery.. ja o zadnym teda nevim, tys taky zadny nenapsal. fakt by me to zajimalo
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    JAMES_DICK: Pořad dokola s kopcema ve svetě jsou srovnatelné města s terénem Prahy kde cyklistika funguje jako legitimní dopravní prostředek... to je opravdu scestný argument kopce a pot... Pak tu ještě můžete začít psát kde jako by měli být ty cyklostezky v Usa to vyřešili na spoustě míst tak, že zrušily levý parkovací pruh pro auta a je to... A argumenty s pohybem pracujících hele třeba historicky centrum Pasova je uzavřeny úplně a jediný co má povoleno vjezd je zásobování a popeláři vše v noci i tohle by tu fungovalo... A pracovní schůzky MHD a pěšky bez potu!
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    JAMES_DICK: hele, já netvrdim, že třeba řemeslník, co si vozí haldu nářadí v autě, má jezdit na kole... tyhle demagogický argumenty na mě laskavě nezkoušej.

    Jednoduše si myslim, že těch lidí by kolo, svoje vlastní nohy nebo MHD mohlo využívat daleko víc na úkor vození si svý prdele v autě. Každej den to prostě vidim. Každej den vidim desítky vystreslejch lidí za volantem a neřikej mi, že každej ten řidič nebo řidička nemá jinou alternativu. K tomu dodávám, že mě tihle omezenci, co prostě neudělaj krok pěšky, MHD považujou za socku pro socky a kolo pro hipíky prostě serou. Omezujou mě svym smradlavim autem každej den, poškuzujou moje zdraví a zabíraj zbytečně prostor a byl bych strašně rád, kdyby se začala Praha budovat pro lidi a přestaly se sypat miliardy pro další pruhy pro plechový krabice... Jednoduchý jak facka.

    Zásobování a řada dalších věcí se samozřejmě bez aut jen ztěžka realizuje, jenže z toho celkovýho počtu to nebude ani 10% aut. Ono to souvisí s dalšíma věcma, jako například stěhování se za Prahu a dojíždění za prací. Vození dětí do školek a škol přes půl Prahy, nakupování v nákupních zónách na perifériích a tak dál... Většina těchto věcí dělají lidé z vlastního rozhodnutí a taky proto, že jim je to vesele umožněno. Celý to ale postrádá smysl a je to neudržitelný způsob života ve městě.

    Takže jo, člověk, co si tohle uvědomuje a snaží se hledat jiné řešení, které se snaží alespoň v rámci možností kopírovat udržitelný rozvoj, je jen utopickej blázen. Klasika. Progrese byla a vždy bude terčem posměchu. Mě to ale neodradí, jen si občas musim zaklepat na čelo, stejně jako při čtení některých příspěvků zde...
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    SPIPI: tim bys vyresil mozna nejaky jezdeni do prace,rano a vecer. Ale pres den se po Praze prevazne pohybujou lidi,co toho potrebujou v ramci prace stihnout spoustu premistovani po Praze a MHD ani kolo tomu nemuzou nabidnout nejakou smysluplnou konkurenci, je tu spousta kopcu, predstav si,jak ti prijde na jednani nejakej upocenej cyklista.
    Takze si bez snit svuj utopickej cyklosen mimo Prahu ;)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: kolo na rozdíl od auta nesmrdí, není hlučný, nezabírá veřejný prostor, není v porovnání s autem tolik výrobně nákladný... ježdění na kole prospívá tvému duchu a zdraví. Ekologická stopa mezi autem a kolem je prostě dramaticky rozdílná a jenom blbec to nechápe, nevidí, neslyší a necejtí.

    Jo, ježdění autem bych v řadě lokalitách Prahy (především centrum) zakázal, prostě zrušil. Stejně, jako je to jinde ve světě, v metropolích na úrovni Prahy (ty's jich asi mnoho za svůj život nenavštívil). Chci Prahu pro lidi, ne pro smradlavý auta, co zabíraj ulice i když jsou v klidu. Už tomu rozumíš?

    Jo a kolo jsem objevil už ve 4 letech, kdy mě na něj posadil můj tatínek .)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    PATISLAV: Centrum je ale stále neprůjezdné, i když v něm bude míň aut... A jinak máš pravdu, že tn úbytek nebude stejný, ale bude znatelný.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HAMSTER: To je ale přeci prostá logika. Pokud se dnes někteří lidi vyhýbají centru kvůli neprůjezdnosti, pak se při vyřešení tohoto problému přestanou centru vyhýbat. Nakonec se stav nějak ustálí, ale rozhodně nebude platit, že zvolí-li okruh před centrem 20% řidičů, bude v centru o 20% řidičů méně.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    PATISLAV: Vyprázdněné centrum se konat nebude, spousta lidí jezdí i do centra, ne jen okolo. Uvědom si, že to není tak jednoduchý, jak si tu spousta lidí představuje. Všichni berou auta jako masu či stádo, který se někam žene - přitom ale každý to auto jede jinam. Tím, že otevřeš okruh, komunikacím v centru odlehčíš, ale nenahradíš je tím. A s dokončeným okruhem by imho neměla být ani cesta z Modřan na Prosek rychlejší přes centrum, i o půlnoci tam máš světelný křižovatky a padesátku. Já občas vyzvedávám přítelkyni v noci na DAMU v Karlovce a cesta z Jižního Města je jednoznačně nejrychlejší (a zároveň nejúspornější) přes Spojku a Smíchov, přestože nejkratší to jistě není.

    A to se bezpochyby stane - okruh k úbytku dopravy v centru bez dalších opatření nijak nepřispěje. - když v tom máš tak jasno, asi nemá smysl se přít, ale dosavadní zkušenosti jsou přesně opačné...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam