CISLO42:
1) Vycházím z informací Dopravního podniku, sám to nedokážu posoudit, já mám tu smůlu, že na ty tvoje poloprázdné vagóny moc často nenarážím... Frekventovaná místa mi v dopravní špičce opravdu nepřipadají kapacitně rozšířitelná a dát lidem vybrat mezi více cestami - to nechápu. Už dneska si přeci můžou vybrat, ale vždycky pojedou tou nejrychlejší...
2) Já jsem pro, zrovna ta stezka, co vede z Podolí až k Mánesu by si zasloužila nějaký logický pokračování, v tom se shodnem. Ale neshodnem se pokud jde o masivní rozšíření cyklistiky v Praze. Kdyby to bylo reálné, lidi by tu na těch kolech už dávno jezdili (jako jezdili v Hradci i když tam ještě nebyly ty stezky, co jsou tam dneska). A když nejezděj, asi jezdit moc nechtěj, takže nutit je do toho považuju za trochu škaredé.. Přesto - jsem všema deseti PRO, aby kdo chce, mohl na kole po Praze jezdit a nemusel při tom kličkovat po rušných křižovatkách, to není v zájmu nikoho.
4) Vycházím z toho, co je. Lidi chtěj nebo musej jezdit do města autem. A pokud jde o mě, mou prací bylo a je hledat řešení pro potřeby konkrétních lidí a tak k věcem přistupuju. Takže pokud lidi jezdí do města autem a je s tím nějaký problém, hledám řešení, jak lidem umožnit, co chtějí. A v podstatě je mi jedno, jestli ty jejich potřeby vychází z racionálních důvodů nebo z pohodlnosti, ega, módy etc. - město si ty lidi staví pro sebe a tak by mělo splňovat jejich požadavky. Jistě, můžeme říct klientovi "sorry, ale tohle fakt nejde", ale v takový fázi Praha zatím ani zdaleka není. Zákaz (či omezení) by měl bejt až tím úplně posledním řešením, když všechno ostatní selže. Ano, mnoho lidí do Prahy jezdí autem, přestože nemusí (i když ve svém výčtu jsi tak trochu zapomněl na lidi, kteří auto potřebují k práci, což je nezanedbatelný počet), ale proč bysme jim to měli zakazovat? Čokoládu lidi k životu taky nepotřebujou a v obchodech se prodává.
Teorie o tom, že větší ulice = víc aut je vtipná, četl jsem o tom někde pěkný článek. Všichni to berou jako fakt ale nikdo neví, kde se to vzalo. V Praze zatím každé otevření nového kusu okruku znamenalo úbytek dopravy v ulicích (viz. Smíchov). Ale fakt se nechci hádat stylem ano - ne -ano - ne, takže to nechme být.
Ten závěr se mi líbí, protože celá diskuse začínala požadavkem organizace AutoMAT, aby se za nemalé peníze město přeměnilo na cyklistickou zónu, takže teď úplně nevím, kdo tu na čem parazituje, ale to je vedlejší. Já vycházím z předpokladu, že město si budují lidé pro sebe. A když v něm chtěj parkovací domy, ať si je postaví. Řidičů je myslím docela dost a peněz na daních a jiných odvodech dávaj do systému dost na to, aby měli právo na nějaké služby. A totéž platí pro uživatele MHD, chodce a dokonce i ty cyklisty, kterých je sice v poměru k těm dvěma skupinám jen pár, ale zas ty jejich stavby nestojí (resp. neměly by) tolik.
Ale abysme si rozuměli - já nejsem proti cyklistice. Vůbec ne. Dokonce nejsem ani proti cyklistice na Smetanově nábřeží. To podstatné, o co mi šlo je toto: Mě se nelíbí militantnost (nebo jak to nazvat) řešení prosazovaného organizací AutoMAT. Oni nechtějí získat prostor pro sebe, oni chtějí zabrat prostor vyhrazený jiným. A to je podle mě sobecké, protože jednak na to imho nemají právo a druhak se dá situace snadno (dokonce snáze, než zavírat nábřeží, což si vyžádá rozsáhlé změny v řízení pražské dopravy) vyřešit ke spokojenosti obou, nábřeží je dost široké, dá se případně i rozšířit nějakým ochozem, prostě není to problém.