JAMES_DICK: hele, já netvrdim, že třeba řemeslník, co si vozí haldu nářadí v autě, má jezdit na kole... tyhle demagogický argumenty na mě laskavě nezkoušej.
Jednoduše si myslim, že těch lidí by kolo, svoje vlastní nohy nebo MHD mohlo využívat daleko víc na úkor vození si svý prdele v autě. Každej den to prostě vidim. Každej den vidim desítky vystreslejch lidí za volantem a neřikej mi, že každej ten řidič nebo řidička nemá jinou alternativu. K tomu dodávám, že mě tihle omezenci, co prostě neudělaj krok pěšky, MHD považujou za socku pro socky a kolo pro hipíky prostě serou. Omezujou mě svym smradlavim autem každej den, poškuzujou moje zdraví a zabíraj zbytečně prostor a byl bych strašně rád, kdyby se začala Praha budovat pro lidi a přestaly se sypat miliardy pro další pruhy pro plechový krabice... Jednoduchý jak facka.
Zásobování a řada dalších věcí se samozřejmě bez aut jen ztěžka realizuje, jenže z toho celkovýho počtu to nebude ani 10% aut. Ono to souvisí s dalšíma věcma, jako například stěhování se za Prahu a dojíždění za prací. Vození dětí do školek a škol přes půl Prahy, nakupování v nákupních zónách na perifériích a tak dál... Většina těchto věcí dělají lidé z vlastního rozhodnutí a taky proto, že jim je to vesele umožněno. Celý to ale postrádá smysl a je to neudržitelný způsob života ve městě.
Takže jo, člověk, co si tohle uvědomuje a snaží se hledat jiné řešení, které se snaží alespoň v rámci možností kopírovat udržitelný rozvoj, je jen utopickej blázen. Klasika. Progrese byla a vždy bude terčem posměchu. Mě to ale neodradí, jen si občas musim zaklepat na čelo, stejně jako při čtení některých příspěvků zde...