• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIMADriving in heels - klub pro ženské za volantem
    MUADDIB
    MUADDIB --- ---
    já bych to okomentoval, ale radši k tomu nic neřeknu :)
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    Alraune - a jo...akorat to parkovani je obcas psycho. vcera jsem kuprikladu musela zaparkovat do prudkyho kopce mezi dve auta podelne a reknu ti, ze zadna sranda. ale to se da vypilovat, mas na to vetsinou klidek, ale kdyz se dostanes na neprehlednou krizovatku, kde prestanou fungovat semafory, tak podle me tam, se presne ukaze jak clovek umi ridit...
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    KAMPA:
    No, ale v těch podmínkách jezdíme všichni, ne? Já vůbec nehodnotím, jak řídíš, jen si myslím, že pokud někdo jezdí normálně, tak musí být schopen zaparkovat. Lidi nedávají blinkry a nedávají přednost zprava, to je smutná pravda.
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    Alraune - kazdej ma svuj nazor, ja s tebou az tak teda nesouhlasim.
    jako rada bych si nekdy zkusila ridit nakladat, tirak...ovsem nemam zatim moznost. ridila jsem po evrope, ridila jsem ultra stary strep. a jezdim kazdej den, bez vyjimky.
    jela jsem s vozejkem atd. zkuseností mam hodne a myslim si, ze ridim dobre....
    nehlede na to, ze je kumst nekam dojet - jako nezlob se na me, ale kdyz dobra půlka ridicu je agresivni, nekomunikují s tebou, tak to je dost slozity.
    ono jako kdyz auto odbocuje a neda blinkr, tak to do nej v klidu muzes poslat a takovych situaci jsou tuny.
    TIMA
    TIMA --- ---
    ALRAUNE: Hm, couvat s vozíkem teda fakt neumím...
    Ale krásně jsem se naučila rozjíždět do kopce bez ruční brzdy, když jsem řídila dodávku, kde jsem na ručku prostě nedosáhla :).
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MAR_TINA: Dvanácsettrojky byly ďábelský auta, jela jsem tím, ale nikdy jsem to neřídila. Nejstarší, čím jsem jela, byla stodvacítka.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    CORNELA: Jo, někdo nikdy. Zpravidla ti, co v Praze nežijí :) Každopádně kužely imho nejsou řešení. Musela bys mít minimálně obrubník, aby to mělo aspoň nějaký smysl.

    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    ALRAUNE: tatra 1203, za sytič se tahalo pomocí kombinaček, někdy to obstarával spolujezdec, byl-li silnější. Ale to jsem ještě moc řídit neuměla, nebo skoro vůbec a každá jízda po lesní cestě pro mě byla horor. Na silnici mě skoro nepustili. Naštěstí.

    (Nejsem tak stará, v práci bylo tak starý auto :D)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MAR_TINA: Když odcházela moje čtyřista pětka, musela jsem řadit s meziplynem. Jo, doby, kdy byly lodě ze dřeva, muži ze železa a řadilo se oběma rukama :D
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    teda, jednou jsem měla tu čest řídit citroena kachnu, to byl zážitek. Fakt báječný, pochopila sem, proč se tomu říká sport, plné soustředění a dřina :). Od té doby si nestěžuju (skoro) na žádné řazení.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    KAMPA: Super ovládá své auto, ale neorientuje se v provozu?

    Hele, já si fakt nemyslím, že je kumšt někam dojet, jen proto, že řidičei přejíždí z pruhu do pruhu a nedávaj blinkry. Kumšt je sednout si do cizího střepu a normálně s ním jet, kumšt je couvat s návěsem náklaďáku, kumšt je řídit některý veterány. Tohle, co ty popisuješ, plus špatně couvat a parkovat, tomu bych prostě neříkala jezdit dobře. Ani sama o sobě si nemyslím, že jezdím dobře a to s couváním, parkováním, ani s řízením dálek v cizině problém nemám. Myslím, že to by prostě člověk měl zvládnout za pár let od získání řidičáku. Ovládat auto, orientovat se v provozu, odhadnout plus mínus co si můžu dovolit. Opravdu dobrých řidičů je imho tak deset, patnáct procent maximálně, to jsou ti nadaní a nadané.
    A podélné parkování fakt není žádná vrcholná řidičská finesa, to je nutnost. Možná se toho lidi zbytečně bojej, protože se o tom moc mluví.
    GIO
    GIO --- ---
    TIMA: uplne ti rozumim, ja se chxstam na viano ci podobnou dodavku, to pak budu na tebe vzpominat, jak ti to jde.))
    KAMPA
    KAMPA --- ---
    Alraune - ja myslim, ze bud sou dobrí řidici-ky nebo spatny - a ti spatni se bud vyjezdej a stane se z nich dobrej ridic, nebo zustanou spatnymi ridici porad, i kdyby jezdili kazdej den. proste na to nemaj "talet, sesty smysl..." a ja nevim co vsechno.
    o sobe si myslim, ze ridim dobre. parkovani a couvani ovsem ladit musim.
    ono jet z bodu A do bodu B je tezky - a je to kumst, vzdyt si vem, ze kazdej druhej ridic nedava blinkr, prejizdi nesmyslne z pruhu do pruhu, na kruhaci ti vjede do protismeru....
    znam holku , ktera super ovlada svy auto, dokaze si sama i neco orpavit, ale hrozne nerada s ni jezdim, pac jezdi spatne (zmatene, roztrzite, nediva se poradne do zrcatek atd atd...

    (ale takhle si to asi nejak myslela, ne?)
    TIMA
    TIMA --- ---
    ALRAUNE: Asi tak.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Jo, ještě k tomu parkování. Nechtěla jsem naznačit Kampě, že blbě řídí, spíš se tak nějak celkově zamyslet nad tím, čemu se říká "řídit obstojně". To, že člověk dojede z bodu A do bodu B prostě neznamená, že nějak zvlášť umí řídit a pokud takovému dojmu podlehne, může se dostat do průseru. Je pár lidí, o kterých si myslím, že umí řídit, všichni jezdí denně, daleko a s různými auty, auta prodávají, opravují a stejně mockrát bourali. Imho se člověk učí řídit celý život a vždycky, když postopí do dalšího levelu, tak zjistí, že vlastně umí hovno :)
    GUDRUN
    GUDRUN --- ---
    ALRAUNE: ja jsem si porad rikala, ze mi na tom prijde neco vadnyho :-D ale moc jsem nad tim nepremyslela, protoze se mi to praktikovat nechce
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    KAMPA: Hele, nikdo neřídí obstojně, když neumí zaparkovat podélně. Nebo takhle, možná jsou lidi, co se to nenaučí celý život, protože to prostě nepotřebujou, ale to, že parkuješ, znamená, že s autem umíš manévrovat. To, že umíš projet zatáčku a jet dopředu není žádnej kumšt, důležité je to auto cítit, ne jen k parkování, ale třeba i k řazení do pruhů, atd. A nedá se to imho ani nijak ošulit, člověk to prostě získá jen praxí.
    A můj osobní názor, malá bouračka je dost důležitá, aby člověk opravdu uměl jezdit, sice jsou z toho nepříjemnosti, ale ten reflex, co získáš, ti může zchránit zdraví.
    Před lety jsem s blbě brzdícím peugeotem 405 nedobrzdila a buchla do dodávky před sebou, jen trochu, ani to nešlo na pojišťovnu a mě čumák snejtovali, ale od té doby, jakmile se blížím k překážce, brzdím mnohem dřív, než si rozumem uvědomím, že tam opravdu je. Reflex je oko - noha, hlava až potom :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MADIETTA: Hlavně, žes nebouchla do někoho.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    CORNELA: Kužely jsou imho úplně na hovno. Podle čeho se při parkování orientuješ? Podle chodníku, auta před tebou a auta za tebou. Kužel za zadkem auta nemůžeš vidět, a před čumákem od určité vzdálenosti už taky ne. Spíš parkovat úplně normálně, standardně k chodníku, ale do větších míst, a získat zručnost. A hlavně celou dobu držet spojku. Kužely můžou být k něčemu, když se člověk učí couvat, ale pražské parkování se mezi ně nenaučíš.
    TIMA
    TIMA --- ---
    MADIETTA: Promiň, jako matka s nervama velmi často v kýblu to chápu, ale fakt mě ta představa rozesmála :)

    GIO: Ano ano, Drtinka je nejlepší autoškola, díky z ani. Minulý týden jsem zaparkovala s Caravellou na Národní za plného provozu do tak těsného místa, že bylo na každé straně pár čísel. Připadala jsem si jako mistr světa :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam