• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    FIN: Helemese, zázraky se dějí - první věc, na které se shodneme. :-)
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: a prostituka, věř tomu, ráda odvede obolus bordelmamá, aby si pěkně vydělávala v teple v bordýlku a nechytila zánět váječníků na studené ulici. a dost možná ještě pořád radši než si platit celý byt.
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: "at si umelci vykašlou na organizace a najdou si zpusob jak dostat svoje věci mezi lidi sami "

    dvě námitky:

    a) proč? námitka důvodová. proč bych měl? mám tu možnost - ale mám taky možnost tuto agendu předat k agentuře, která se tím zabývá, a to je mé právo. kdyby - kdyby je tu důležité slovo - jsem bez mezičlánku vydělal víc, ještě pořád by to bylo mé právo (to nechat na agentuře) a taky (pozor!) má škoda, že si krátím peníze.

    b) jak? námitka praktická. jak zde od včerejška mnohokrát zaznělo, obávám se, že ty a mnozí další nemáte dobrou představu, jak nemožné anebo obtížné a taky time-consuming to může být. pomineme-li námitku principielní (1), totiž skutečnost, že to je jen jedna z možností a já si můžu vybrat (stejně jako ty si můžeš vybrat: koupím si toho autora / nekoupím, syčáka, živí systém), tak když si projdeš debatu zpět a pozorně prostuduješ jen příspěvky objasňující obtíže a nutnosti procesu výroby hudby, knihy atd. hned ti začne být jasné, jak naivní a v podstatě nesmyslný požadavek to je.

    představ si, že pekárně seberu auto, aby nám nezasmrádl vzduch, se slovy "tak si ty svý rohlíky dostaňte mezi lidi, když je chcete udat, než ztvrdnou" - to by ti dávalo smysl?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    PIZI: ale v dnesni dobe, predevsim v USA, diky patentovym trollum a zneuzivani patentovych zakonu, jakykoli vyvoj prodrazuji, pouzivaji se jako zaminka k niceni konkurence, predevsim malych startupu, ktere proste nemaji penize na to, aby se branily... Ac patenty jako myslenku povazuju za vicemene dobrou, minimalne americky system je v soucasnem stavu takova divocina, ze by bylo lepsi ho zrusit uplne. O okazale ignoraci patentu v nekterych zemich nemluve.
    Uz ted jsou nekteri, treba Muskuv SpaceX, ktere schvalne nepatentuji a radsi zachovavaji jako sve tajemstvi.
    KLDR
    KLDR --- ---
    GANDHI: já myslím že by to šlo pravě přes ten net ..jen tomu dát nějakou formu řád ...a hlavně trochu času po tom co se odstaví ty pijavice který vysavaj z autorů jejich invenci a z lidí za to peníze ..

    to je jako proč platit poplatek bordelmama kdyz stejne praci prove prostitutka a ona ti je vlastně jen nabídne .

    omluva za drsne prirovnaní
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    KLDR: at si umelci vykašlou na organizace a najdou si zpusob jak dostat svoje věci mezi lidi sami
    a pak už nebude důvod aby za vaše práva nškdo schovával cenzuru
    na tomhle je kus pravdy, bohuzel to ale tak proste neni...koneckoncu o tom, uy tu nekde dole FIN mluvil
    PIZI
    PIZI --- ---
    REINITA: Ne. Ukázalo se maximálně, že patenty vývoj nezastaví. Vývoj probíhá i s patenty. Zda by bez nich probíhal pomaleji (patenty pomáhají), nebo rychleji (patenty škodí), to se neví.
    KLDR
    KLDR --- ---
    FIN: tak argumentuj piratům ...ja obyčejný člověk za to nemůžu ale ACTA se nevzthuje jen na piraty ale na všechny lidi .

    tak to je a řeším to v danem kontextu věci ,tam to speje a nebudu se tvárit že to tak možna nedopadne .pak bude pozdě .

    je mi líto že nas chtějí cenzurovat a aut. prava jsou tou zaminkou .
    takže je nutno to vidět v širším kontextu než vas umelcu .

    at si umelci vykašlou na organizace a najdou si zpusob jak dostat svoje věci mezi lidi sami
    a pak už nebude důvod aby za vaše práva nškdo schovával cenzuru .

    a tak to prostě je .
    KLDR
    KLDR --- ---
    PATISLAV: no když jsme se už shodli tak když šmejdi tak jsou stejný všude ..naše prava nemuzeme vymoci ...takže tim to končí

    ten zbytek co se tu chystá je hnus a osobní svobody poctivých lidí jdou do háje .
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: co celou dobu nechápeš na "to přesně ti autoři taky nechtějí, ale zároveň a taky prostě nechtějí, abyste se nekontrolovaně užívali jejich dílo nikoliv na základě jejich souhlasu/nesouhlasu, a omlouvali si to odporem proti actě"?
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    PATISLAV: V hypotetickém 100% příkladu, kdy zcela jistě VÍM, že člověk, který si knihu ode mě stáhl, přečetl a nekoupil, nemám problém říct - to je zloděj. S tím souhlasím, ale to bych musel říct jmenovitě - Franta Novák, co si stáhl, přečetl a nekoupil mou knihu je zloděj! Nemůžu ovšem TOTÉŽ říct obecně na všechny, jako to tu někteří dělají - a proto taky nemůžu říct, že kopírování je krádež, ani to srovnávat s kradením v obchodě.
    REINITA
    REINITA --- ---
    BORGDOG: to je druhá věc.

    SHINIGAMI: ok, velmi podstatně zpomalil. spokojenost?
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    REINITA: což je velmi dobrá připomínka. Podívejme se, jak kultura "vzkvétá" v zemích, kde autorské právo neexistuje nebo není vůbec nijak vymahatelné.
    KLDR
    KLDR --- ---
    GANDHI: co je odborného na tom abych pochopil že mi někdo bude kontrolovat PC pod zaminkou ochrany práv kohosi ,koho jsem nikdy nevidel ,neslyšel a nečetl a nikdy nebudu ..
    pro jistotu zkontrolujem všechny

    to je cenzura ...omlouva za neodbornost všem dokalým zde na diskuzi .
    už je to jako včera..dojdou argumenty tak si budeme hrat a IQ tykve a vy nejste nic a ukažte co jste dokazali .
    REINITA
    REINITA --- ---
    PIZI: dobře, tak jinak - ukázalo se, že patentová ochrana pokroku pomáhá. v praxi. v realitě. naší. v rozvinutých zemích.
    a pak tu máme státy, kde to tak nefunguje. a to jsou některé rozvojovky.
    na to není potřeba mít stroj času.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    imho kdyby se nemohlo stahovat, tak by se financni situce autoru moc nezlepsila, ze na kulturni vyziti ma normalni clovek urcity budget, za ktery chodi do kina/na koncerty, kupuje si knihy, filmy muziku + nad to stahuje veci neoficialni cestou. kdyby to neslo, tak si najde jinou zabavu + ta jina zabava muze spusobit to, ze ho to zacne vic bavit, tj zacne zmensovat rozpocet na kulturu a davat do do nove zabavy. Takze autori by na tom celkove mohli i prodelat
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    REINITA: a to, ze bez ochrany by se rozvoj zastavil ad absurdum neni?
    FIN
    FIN --- ---
    KLDR: tím jako myslíš "nechceš platit, tak neber a nech bejt"? tak tos mě rozesmál, na to má právo i ten nejspolednější chudák, když něco vyrobí.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    KLDR: tak se konečně někam dostáváme. Jsem rád, že uznáváš, že v principu má autor právo na zaplacení své služby. Rozdíl mezi tvým byznysem a umělcovým byznysem je bohužel právě v tom, že spousta lidí je čím dál tím víc přesvědčena o tom, že autor toto právo nemá vůbec. Zatímco v tvém byznysu tě okrádají lidi, kteří moc dobře vědí, že platit mají, ale jsou to prostě šmejdi. A takoví šmejdi budou vždycky všude, tomu se člověk nevyhne. Jde jen o to, aby se jinak poctiví lidé chovali poctivě ve všech oblastech života a nevyhrazovali si jednu oblast, kde je najednou v pořádku ignorovat práva druhých.

    BORGDOG: Ano, máš pravdu. Dokud se ztráta pohybuje mezi 1% - 99%, je obtížné obě situace konkrétně srovnávat z hlediska čistě nominálního. To lze jen u hypotetické 100% ztráty, jak jsem uváděl níže. Bavíme se tu ale i o hledisku principiálním, k jehož pochopení právě slouží onen hypotetický 100% příklad. Co si o něm myslíš?
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    PATISLAV: Jsou tri skupiny:
    1) Stahne, kdyby nemohl tak si koupi nebo aspon pujci v knihovne - vznika skoda
    2) Stahne, kdyby nemohl, tak si nekoupi ani nepujci - zadna skoda
    3) Stahne a diky tomu si koupi (nebo doporuci znamym a ti si koupi) - profit

    Jeste vedet jak velke ty skupiny jsou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam