• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    ACID: A co že je to za tiskárnu? Jinak některý firmwary mají ještě option na max výkon při PID regulaci. Funguje to nějak tak, že do nějaký teploty pod nastavenou se nepoužívá PID, ale je to zapnutý furt na nastavený výkon, jak se to přiblíží, tak to pak řídí PID, ale zase do maxima co je tam povoleno. Takže teoreticky kdybys tady to měl uškrcené, tak pak PID nebude topit na plno a můžeš to tím ofukem podchladit...

    Jinak já měl nakonec zlomený drát v tom kabelovém řetězu... ale to z ničeho nic přestalo topit kompletně :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ACID: Zkus a uvidis.
    ACID
    ACID --- ---
    MAKROUSEK: cely den premyslim jestli jsem ji delal pred zmenou hlavy, nebo az po.. Ted nevim, jestli se to provadi s vetrakem ofuku nebo bez, pokud "bez", tak to nic neresi. Pokud "s", zalezi jak daleko od podlozky/vytisku a jestli je hladky, nebo otevreny infil..
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MAKROUSEK: to má i marlin, akorát je potřeba správný gcode a potom to nezapomenout uložit do eepeom
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ACID: Tak zkus PID kalibraci. Standardni Prusa firmware to ma v menu pod Calibration - PID.
    DIDA
    DIDA --- ---
    DIDA: Ofuk do výplně je ten první obrázek, nějak se mi to při psaní přehodilo. HOT END mi při tisku kolísá cca +- 0.2 stupně.

    DIDA
    DIDA --- ---
    ACID: To je opravdu divné, já bych to spíš tipoval na špatnou PID regulaci. Zrovna teď tisknu 7mm vysoký plát 28x18 cm s klasickou výplní 30%, ofuk na 100% a teplota se v podstatě ani nehne. Ten zoubek tam je když se zapne ofuk, jinak i ofuk do výplně je OK, to je vidět na tom druhém obrázku.

    Jak to myslíš, že END nemáš na MosFetu? To tam máš klasický bipolární tranzistor?



    ACID
    ACID --- ---
    MAKROUSEK: to by samozrejme mohlo trochu pomoct, mam tam grid, ale nevim u tloustky 4mm jestli se to nejak drasticky projevi..
    ANDY_WARHOL: pokud bych u toho byl tak ano, ale tohle jsou dlouhe tisky.. nebo to ma prusa ve sliceru jako parametr vrstvy? to by to asi resilo..
    LIVE_RUSTY: mohl bych zkusit
    THEODORT: hmm, jeste me napada, jestli bud neodchazi telisko, ale spis ne, nebo jestli nemam blbe PID a ta regulace to neni schopna dotahnout..

    apropo bed mam na mosfetu, end ne. Nemuze tohle mit taky vliv?
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    me povetsinou trochu kolisa teplota pri zmene rychlosti - nez sonda zjisti ze musi topit vic tak ma prodlevu, kazdopadne se to vzdy srovna do nstavene hodnoty, nemohlo by to byt tim ze to nestaci ohrat? silikon na heatblock by v tom pripade asi mohl pomoct tez..
    LIVE_RUSTY
    LIVE_RUSTY --- ---
    ACID: Silikonová ponožka na heatblock taky pomůže.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ACID: nebo můžeš ofuk zregulovat a foukat trochu méně...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ACID: Co zkusit jiny tvar infillu? Pokud to je tak, jak rikas, jiny tvar by mohl vzduch odrazit jinam...
    ACID
    ACID --- ---
    Teď jsem narazil na jeden otravný problém:
    Tisknu několik dílů, kde je poměrně velká základna (15*15cm) tloušťky 4-5mm. Během pokládání první plné vrstvy na 20% infill mi tiskárna vypla na tem runaway po několika málo tazích. Moje teorie je, že vzduchu z ofuku je tolik, že se v těch "buňkách" odráží, vrací a chladí end, viz graf, kde mi to nevím proč tentokrát nevyplo. První pokus se stejným g-kódem vypl na tem runaway endu. Ochranu vypínat ze zřejmých důvodů nechci, tisk bez chlazení taky ne, ve vyšších vrstvách mám převisy a chladit potřebuju.
    Co s tím?

    SPM
    SPM --- ---
    ACID: ok, taky si řikám, že za tu chvilku i blbej kabel by se nemusel zničit... jenom že na FB před pár dny kolovaly fotky, kde ta licna pod izolací byla úplně picnutá... já začnu asi měřením, jenom najít chvilku. Mám navíc ještě druhý konektor na extruderu, aby šel extruder "pohodlně" demontovat, takže začnu měřením odporu a tam aspoň zjistím, jestli je to někde na trase v tom řetězu nebo někde u tělesa... anebo že je to něčim úplně jinym :-D
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: maji vyssi odolnost proti oderu, ale nemyslim si, ze v domacich podminkach na hobby tisk to stalo za to resit. Spis se zkus podivat, jestli se ti nekde neuklepal drat u spoje, me takhle nekdy zlobi konektor na bedu, protoze neni poradne upevneny pred vstupem do retezu a zatim nebyl cas se tomu venovat.
    SPM
    SPM --- ---
    Jinak jak moc jsou ty urban legends o tom, že do cable chainů jsou potřeba speciální kabely, pravdivé? Mě na kostce přestalo topit tělísko na prvním hotendu... Nebyl čas to ještě zdebugovat co tam odešlo, ale tak trochu se nejvíc bojím právě překlesaného kabelu v řetězu... a to to ani nemá moc najeto, odhadem něco přes 1kg materiálu...
    SPM
    SPM --- ---
    HEINZZ: Já to nahřeju, trochu vyextruduju a pak rychle vytlačim ven... Ale na nový tiskárně mi to funguje ručně (když rukou ovládám to podávací kolečko), automaticky jenom zvolením retrakce se mi to ještě nepovedlo - buď to jelo tak pomalu, že se udělala bambule a byla rozborka. Nebo tak rychle, že to přeskočilo kroky a skončil jsem na tom samém :-D
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    jj teď sem to měnil znovu a šlo to líp.. Díky..!
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: odtahnout . Blbej mobil.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HEINZZ: ještě je dobrý dotáhnout to podavaci kolečko, máš tam pružiny právě kvůli tomu. tohle sem zrovna dělal a jde to ok
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    ANDY_WARHOL: to mi prave udelalo tu bambulku.. ale mozna sem byl netrpelivej a malo vyjizdel.. = )
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HEINZZ: nahrej filament na příslušnou teplotu a pak dej retrakci a on vyjede, až přestane vyjíždět tak ho vytahni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam