• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: dupondů se určitě zbav. Pokud jsou jen trochu tepelně namáhané, tak se vyhřejou a kontakt pak drží jen napružením zbytku vodiče. Lepší bude, když tam dáš rozpojovací svorkovnici, nebo jiný poctivější PC konektor.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Pokud jsi nepredelaval nastaveni rychlosti ve stejnojmenne zalozce tak te moje poznamka nemusi trapit. Teoreticky bys to mohl nastavit viz. obrazek ( maximalni objemova rychlost ) takze by to slicer nemel pres nastavenou hodnotu pustit.
    Nastavovat "maximalni rychlost tisku" u PS tusim nema smysl protoze to bere v potaz jen pokud nejsou nastavene ( v PS ta sama stranka jen nahore ).
    Ona rychlost tisku a prutok spolu sice souvisi ale taky se tim neda uplne ridit. Kdyz vymenis trysku za vetsi ( 0.6mm treba ) tak uz dosahnes na limit prutoku i pri nizsi rychlosti. Stejne jako kdyz bys pridal ze chces extrudovat vic materialu ( treba infill ).
    Takze chyba trochu na me strane - cisla co jsem napsal plati pro 0.4mm trysku. Ale na tech 11mm3/s se shodne vic lidi, z obecneho pohledu. Je to samozrejme zavisle na filamentu ( nejen druh ale i vyrobce ), pokud bych chtel znat presny limit musel by se zkouset na konkretnim materialu proste.
    Pokud jsi nehonil nejake vyssi rychlosti nez standartne Prusa/Ender/nevim_co_dalsiho pouzivaji tak jsi v klidu. Navic na ty je revo udelana jako prima nahrada V6 hotendu. Staci jen PID tuning a je hotovo.

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: nevis prosimte, jestli je treba upravit neco v prusasliceru na zaklade toho co tady pises, kdyz koukam do nastaveni, tak je tam napriklad maximalni rychlost tisku 200mm/s
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CASTER: no ja sem to vybojoval tak, ze sem nainstaloval firmware ktery ho jeste nemam a cekam az to prusovci vyresi.... ono se to da vypnout, kdyz mas skalibrovanou tiskarnu, ale kdyz resetujes kalibraci, tak smolik, pak tim proste neprojdes. a tu kalibraci by si pri vymenen hotendu udelat mel.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    CASTER: Jen bacha na rychlost, Revo konci nekde u 11mm3/s u PLA a 13 u ABS. Bezpečné hodnoty bez zbytečného zvyšování teploty na nesmyslné hodnoty.
    Trochu mě to štve že budu končit na 110mm/s (bezpečná hodnota) ale i tak má své výhody.
    CASTER
    CASTER --- ---
    ANDY_WARHOL: no hura. ja ted nejakou dobu netiskl, tak musim prubnout. Taky tu mam od vanoc Revo 6 (a "tesim" se na boj s thermal modelem :)
    ACID
    ACID --- ---
    Shodou okolností z jiného fóra, typické projevy bezolova

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CASTER: v poslednim rc candidate sem nasel, ze by mel jit i upgrade
    "PrusaLink can now be updated through an endpoint, including checking for a new available version."

    Releases · prusa3d/Prusa-Link · GitHub
    https://github.com/prusa3d/Prusa-Link/releases
    CASTER
    CASTER --- ---
    ANDY_WARHOL: jo používám v pohodě. Mezitím vyměnil za Zero W2. Je opruz to upgradovat, zatím furt vydávali jen celé nové image.
    ACID
    ACID --- ---
    Ono to olovo má ve slitinach svůj význam, proto se tam používá. A tam, kde o něco jde, se používá dál. U spotřebního zboží to výrobcům vyhovuje a spotřebním se i díky tomu stávají i věci, které tak úplně za spotřební nepovažujeme..
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CASTER: a jak to dopadlo ? resim ted jestli na Zero W mam dat tohle nebo octoprint.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    RAINBOF: Ty tavidla k bezolovu jsou taky fajn zdravé 😄.
    A nepokryje se olovo vrstvou oxidu který nic nepustí?
    Ale jo je to na delší debatu
    ACID
    ACID --- ---
    RAINBOF: tohle by bylo na delší debatu..
    Můj skill s hrotovou páječkou na součástku typu stepper driveru, který je komplet zespoda zapajeny a nemá nožičky, pouze plošky přímo na těle, tak abych ho tím nezničil, nestačí. Ten hot air mě stál 190 korun za trysku k plynovce..
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ACID: no ja ti nechci brat predstavu o terorismu ale olovo v pajce je realnej problem. Poloz si otazku kde skonci velka cast elektroniky a s ni i pajene spje ?
    Na pajeni bezolova neni treba hotair ale kvalitni pajka a vhodny hrot.
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: když jsem tu sháněl desku [ACID @ 3D tiskárny] tak jsem myslel že je po ní, přestala se hýbat osa Y. Nakonec jsem odhalil driver co se hřeje i když tiskárna stála a začal shánět čip. Nakonec to byl jen následek ekoterorismu, v bezolovnaté pájce pod chipem vznikla mikrotrhlina. S klasickou páječkou bez šance, takže sehnat hot air, tavidlo k tomu a už to zase jede.
    Mimochodem, těchto chyb a nefunkčností elektroniky bude přibývat, už jsem takhle spravoval i modul v autě..
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ENDREW: jenze jde o to ze ne heatbreaku je napek a utahovanim na krev si znicis casem heatblock jehoz zavit pak uz nemusi byt dostatecne kolmo k heatbreaku tj bude ti to zlobit vic a vic az vymenis celej heatblock a mozna i heatbreak.
    ACID
    ACID --- ---
    Používám původního Olssona doma i v práci a vždy bez problémů. Tak jak tak, doporučuju verzi se šestihrannou dírou a koupit adaptér pro ořech.
    Nozzle torque wrench 3d model for 3d printers free
    https://www.3dforprint.com/3dmodel/nozzle-torque-wrench/4531
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Ten jsem tisknul taky. 1,5Nm podle meraku na moment ( v podstatě se tam dotahuje sroub a měří to ten moment takže v podstatě dost reálné měření) jsem byl + 0.1 až 0.2Nm.
    Ja dost i těch 1,5 ( z pohledu síly) ale nic se nerozbilo a nic neteče takže jak říkáš.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: asi jak který, já mám vytisknutý ten 3Nm a tuším že to psali na stránkách E3D, že tenhle. Jenom teda podle instrukcí jsem ho tisknul, ale přijde mi, že je na to utažení tý síly potřeba teda docela dost... tak nevim jestli funguje nebo je to jenom tím, že nemám páku :-) Ale fakt je, že to nikdy neteklo a nikdy jsem nic nestrhl.

    Je to jinak tohle: https://www.thingiverse.com/thing:2613057 (kdyby to chtěl ENDREW zkoušet :-) )
    SPM
    SPM --- ---
    RAINBOF: mám v kanclu, jestli se nedokopu tu tiskárnu vyndat a rozebrat dřív, tak na to možná ze srandy kouknu. Konektor mě napadl kvůli tomu, že jsem tam právě nedávno měnil kabeli k displayi, po nich to začalo blbnout úplně (osa se teda sice pohybovala furt, ale ten jeden Y motor úplně zjevně vynechával a v podstatě jsem ani nezačal tisknout, protože ta tiskárna se rozbila na 3. řádku start gcodu - zahomovalo to a začalo dělat bed leveling, ale jak ta osa byla zkřivená, tak se chytla někde o rám a nemohla jet dál :-) ). A tohle přestalo jenom po tom, co jsem rukou domačkal konektory. Bude jinak ještě ironie, až takovouhle blbostí odkouřím celou elektroniku po tom, co jsem tu psal, že motory nejde zničit :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam